A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Már 25 éve: neonfényben ragyogva érkezett meg a Sign magazin

2001 sok szempontból meghatározó év volt, de számunkra különösen, hiszen ekkor jelent meg először lapunk, akkor még Sign magazin néven, azaz az idei a 25. évfolyamunk. 25 év hosszú idő: akadnak olvasóink, akik meg sem születtek még akkor, mások éppen egyidősek velünk, és vannak olyanok is, akik végigkísérték az utunkat. Az idei éven végigvonuló sorozatunkban áttekintjük, mi minden történt velünk és partnereinkkel ebben a negyed évszázadban. Töltsük együtt a következő 25 évet is!

A 2001-ben először az olvasók kezébe került Sign nem kisebb szerepet vállalt magára, mint hogy szaklapként a reklámdekorációs iparágat szolgálja, miközben aktuális és érdekes magazinként azok számára is igazi olvasmányélményt nyújt, akik nem a marketing területén dolgoznak. Ez a törekvés azóta sem változott. Érdemes visszatekinteni, hogy az ezredforduló trendjei hogyan alakultak át azóta, mi minden változott, fejlődött!

Az első szám tartalma mellett már a címlapja is nagyon színesre sikerült. A neonvilágítás akkoriban élte – hogy stílusosak legyünk – fénykorát, a szakmát érdekelte az új technológia, így mi más is kerülhetett volna a legelső Sign magazin fókuszába, mint a neon! Az erről szóló többoldalas cikkből megtudhatta az olvasó, hogy már az 1900-as években használtak gázzal töltött fénycsöveket, a legelső igazi neonreklám pedig egy fodrászüzleté volt Párizsban. Magyarországon a hetvenes években kezdett igazán népszerűvé válni a neonvilágítás mint marketingeszköz, és lapunk létrejöttekor a fényreklámok már elképzelhetetlenek voltak nélküle.

A cikk már említi a LED technológiát is mint feltörekvő esetleges későbbi konkurenciát. Akkor még senki sem gondolta, ami mára már kézenfekvő, hogy szinte teljesen átveszi a neon helyét a későbbiekben. Bár a cikk objektíven kitért a neon gyenge pontjaira is: arra, hogy akkoriban még nem gyártották a szükséges alapanyagokat Magyarországon, így olasz és német importból dolgoztak a szakma hazai képviselői; illetve arra is, hogy mivel a csőhajlítás kényes és kizárólag kézzel végezhető művelet, ezért a gyártás darabszáma limitált.

A neonról szóló, átfogó igényességű cikk szerzője Bodrogi Tibor, az Alustart ügyvezetője volt. Most, a negyedszázados évforduló alkalmából ismét megkerestük, hogy meséljen kicsit arról, hogyan változott azóta a fényreklámok technológiája, és mi minden történt az Alustarttal az elmúlt két és fél évtizedben, hiszen az élet nem állt meg. Vele készült interjúnkat olvashatják a következő bejegyzésben.

Kerényi Kata, Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display