Dekorálj könnyedén bármilyen felületet
Az Eurojet Kft. idén tavasszal mutatta be legújabb beszállító partnerét, az Arlon-t amely világszerte prémium dekorációs fólia termékeiről ismert, illetve ez a cég fejlesztette ki a piacon jelenleg leggyorsabban applikálható autó fóliát. A nyár folyamán összesen négy napon szerveztek ügyfeleik számára autódekorációs tréninget, ahol megismerkedhettek az Arlon termékekkel, az autó dekorálás teljes folyamatával, és a munkát megkönnyítő szakmai tippekkel is. A tréninget nem kisebb szaktekintély tartotta, mint a lengyel Piotr Cinski, a 2013-as londoni Fespa Wrap Masters dekorációs világbajnokság győztese, akivel lapunk interjút készített a tréning szünetében, amelyből megtudtuk, ha Arlon Flite technológiával ellátott fóliával dolgozunk, egyetlen dolgot kell észben tartanunk: Soha ne aggódjunk, mert bármilyen applikálási hibát bármikor kijavíthatunk! Hát ilyet mi eddig még nem hallottunk, de szerintem Önök sem, úgyhogy márcsak ezért is érdemes tovább olvasni cikkünket!
Az Arlon
A felhasználói igények maximális figyelembe vétele, ez az ügyfélközpontú hozzáállás, amely leginkább jellemzi az 1958-ban flexibilis termékek gyártására alapított Arlon céget, amely mára éves szinten több millió négyzetméternyi prémium minőségű dekorációs fóliát gyárt. Olyan innovatív termékek gyártását tűzték maguk elé célul, amelyek segítenek kreatív ötleteink megvalósításában.
Az Eurojet Hungária idén tavasszal állapodott meg az Arlon termékek magyarországi forgalmazásáról és szokásukhoz híven nem teketóriáztak – azáprilisi SignExpo standjukon máris reflektorfénybe állították a márkát, mégpedig egy gyönyörű Packard old timer autót dekoráltak ki Arlon fóliákkal – így az érdeklődők testközelből, valós dekorációs munkálatokon keresztül ismerhették meg a termékcsalád legfőbb jellemzőit.
Wrap it right! – Autódekorációs tréningek
A márka bevezetésének következő állomása volt a június közepére meghirdetett szakmai tréning. Régi közhely a hasonló jellegű képzésekkel kapcsolatban, hogy amennyiben ingyenesek, úgy a jelentkezők nem is veszik komolyan azokat – és könnyen mondják le a regisztrációjukat. Nos, erre a tréningre az Eurojet Piotr Cinski személyében egy korábbi Fespa Wrap Masters dekorációs világbajnokot hozott el, aki jelenleg az Arlon technikai menedzsere. Nem csoda hát, hogy a fizetős képzésre pillanatok alatt megtelt minden hely – és rengetegen lemaradtak, így uborkaszezon helyett máris szervezhették a következő tréninget, amelyre augusztus elején került sor.
A képzésen részt vevők délelőtt egy elméleti oktatás keretében ismerkedtek meg az Arlon termékekkel, és választ kaptak az alábbi kérdésekre:
- Hogyan válasszuk ki a megfelelő autódekorációs fóliát?
- Hogyan tisztítsuk meg a dekorálni kívánt járművet?
- Hogyan állapíthatjuk meg, hogy, megfelelően előkészítettük a fóliázáshoz?
- Milyen hibák léphetnek fel a különböző nyomtatási technológiák során?
- Mit ronthatunk el a laminálás során? Mit tegyünk ezek ellen?
Emellett szó esett még a járművek felületén néhány éve bekövetkezett változásról. Röviden beszéltek minden kritikus pontról és természetesen a felhelyezésnél elkövetett bakikat sem hagyták ki.
Anyagismeret
Az elméleti részben bemutatták azokat az Arlon fóliákat, amelyekkel a tréning résztvevői dolgoztak a gyakorlati rész folyamán, így az alábbi termékekről esett szó:
- Arlon SLX Cast Wrap – 3D-s nyomtatható autódekorációs fólia FLITE technológiával
- Arlon Fusion Wrap – Arlon Fusion nyomtatható autódekorációs fólia FLITE technológiával
- Arlon 6100XLP Cast Film – 3D-s öntött nyomtatható autódekorációs fólia X-scape technológiával
A FLITE technológia az Arlon saját fejlesztésű, innovatív megoldása, melynek köszönhetően a fóliára nyomtatott grafikánk tulajdonképpen lebeg az installálandó felület fölött mindaddig, amíg azt rá nem simítjuk.
A hagyományos nyomásérzékeny ragasztóktól eltérően a Flite technológiájú termékeknél nem zárjuk le a légcsatornákat a kasírozás során, így azok mindaddig újra pozícionálhatók, míg az utómelegítés meg nem történik.
Az X – Scape technológia lehetővé teszi a fólia buborékmentes felhelyezését, köszönhetően a szürkehátú, újra pozícionálható ragasztónak – emellett a szürkehátú ragasztó biztosítja a fólia tökéletes fedését is az élénk színű felületek dekorálásánál.
Az elméleti részt követően az Arlon szakembere megmutatta azokat az apró trükköket, amelyeket alkalmazva bármely különleges formájú felületre tökéletesen tudunk dekorálni.
A délutáni etapban pedig a képzésen résztvevő dekoratőrök próbálhatták ki gyakorlatban a megszerzett tudásukat – a bemutatóhoz behozott autót dekorálták, miközben kérdezhettek az Arlon trénerétől, aki szívesen segített nekik minden kritikus pontnál. Zsúfolt napjai voltak tehát Piotr Cinski-nek, de a tréning egyik szünetében sikerült időt szakítani arra, hogy nyilatkozzon lapunknak.
Sign and Display: Mióta képviseled az Arlon márkát?
Piotr Cinski: Teljes állásban immár öt éve.
Sign and Display: Miért döntöttél úgy, hogy leteszed a voksod e márka mellett?
Piotr Cinski: Már nagyon korán – általános iskolás koromban elkezdtem dekoratőrként dolgozni. Az egyik barátom szülei készítették az út mentén található hirdetési felületeket, mi pedig az iskola mellett, illetve a nyári szünetekben diákmunkásként bedolgoztunk nekik dekoratőrként. Majd műszaki szakközépiskolát végeztem. Aztán sok év és rengeteg dekorált autó után úgy döntöttem, ezt a márkát jó szívvel tudom képviselni. Bár meg kell jegyeznem, hogy e munka mellett megvan a saját dekoratőr vállalkozásom, és minden nagy fólia márka minősített dekoratőre vagyok. Ennek oka egyszerűen az, hogy imádok fóliákkal dolgozni és kizárólag így tudok gyakorlatban maradni, és így tudom követni a folyamatosan változó termékek újabb és újabb tulajdonságait. A jövőben pedig szeretnék egyre inkább a termékfejlesztéssel foglalkozni. A dekoratőrök oktatása pedig számomra öröm, és ráadásul folyamatosan közvetlen visszajelzést is kapok az Arlon termékeiről, amiket megosztok a központunkban dolgozó kollégáimmal.
Sign and Display: Mi a véleményed a Fespa Wrap Masters versenyről?
Piotr Cinski: A 2013-as londoni versenyt nyertem meg. Azóta azonban sokat változott az a verseny. Korábban kizárólag autókat dekoráltunk – mostanra pedig már a WC ülőkétől a bukósisakig bármilyen tárgyat kaphatunk feladatként. Viszont a technikai ismeretek megszerzésén kívül ez a verseny kiválóan alkalmas arra, hogy találkozzunk más országokból érkező kollégákkal és megosszuk egymással az anyagokról, illetve akár nemzetközi ügyfeleinkről szerzett tapasztalatainkat is.
Sign and Display: Milyen tapasztalataid voltak az Eurojet négy napnyi tréningjéről?
Piotr Cinski: Minden nap más. Volt olyan napunk, amelyre szinte kizárólag tapasztalt dekoratőrök érkeztek, majd másik napokra szinte teljesen kezdők. Az adott csoport tudásszintjét felmérve határoztuk meg az elméleti prezentáció tartalmát, majd a gyakorlat során a gyakorlottabbaknak adom a nehezebb felületeket, a kezdőknek pedig olyan feladatot, amelyekből jól tudnak tanulni és biztosan sikerélményük lesz.
Sign and Display: A prezentációdban kihangsúlyoztad, hogy nem vagy marketinges, ezért őszintén beszélsz a termékekről. Mi az Arlon Flite technológiáról a Piotr Cinski-féle őszinte vélemény?
Piotr Cinski: Amikor először találkoztam ezzel a technológiával, akkor nagyon idegenkedtem tőle, mert más prémium márkák újrapozícionálhatósági technológiáihoz voltam szokva, amelyek nagyban különböznek a Flite-tól. Amikor először kipróbáltam a Flite-ot, akkor pont e kiinduló hozzáállás miatt nem is kedveltem meg azonnal. Majd amikor az Arlon megkért arra, hogy gyűjtsem össze nekik ennek a technológiának a hátrányait, akkor időt szántam rá, hogy jobban megismerkedjek a Flite technológiával. Ahogy egyre többet tanultam róla, úgy ismertem meg és jöttem rá arra, mennyire zseniális, és azóta imádom. Pontosan emiatt csináljuk az ilyen jellegű képzéseket is, hogy megismertessük a felhasználókkal a tulajdonságaikat – mert saját tapasztalatból tudom, ha csak odaadjuk nekik, hogy ők próbálgassák, akkor mindössze a termékben rejlő előnyök öt százalékát fogják megismerni, de ha én segítek nekik, akkor sokkal könnyebben kezdik el az ismerkedést.
A Flite technológia számomra olyan, amit sokan megpróbálnak másolni, de képtelenek rá.
Sign and Display: Kérlek emeld ki nekünk a Flite technológia legfontosabb előnyeit a te olvasatodban!
Piotr Cinski: Nagyon meggyorsítja az installálást – mindezt úgy, hogy a gyorsaság nem megy a minőség rovására. Az installált fólia eltávolítása könnyű, gyors és nem károsítja a felületet. Az installálás közben felmerülő hibákat folyamatosan korrigálhatjuk. Tulajdonképpen nincs olyan pont, amikor azt mondjuk, hogy elrontottuk és ki kell dobni a fóliát. Még a hőkezelést követően is visszamehetünk és újra applikálhatjuk azt a részt, amit elrontottunk. Volt olyan applikálásunk, ahol két hónapot követően is le tudtam szedni a fóliát, és ki tudtam javítani a hibát, és újra applikálhattam azt. Ahhoz, hogy mindezt megtudjam, rengeteget kellett tesztelnem a terméket, és e sok teszt során ismertem meg igazán a tulajdonságait. Az új felhasználók számára mindezen tudást átadjuk e demók során, így nekik nem kell hosszú hónapokat, vagy akár egy évet eltölteni azzal, hogy pontosan megismerjék a termék minden fontos tulajdonságát, és az általa kínált lehetőségeket.
Sign and Display: Ha egy mondatban kell összefoglalnod, akkor mi az, amit erről a tréningről hazavihetnek a résztvevők?
Piotr Cinski: Ezt tényleg könnyen meg tudom fogalmazni: „Ha Flite technológiával dolgozol, NE AGGÓDJ, NE KAPKODJ! Egyszerűen nem tudod elrontani, mert bármit hibázol, azt bármikor ki tudod javítani!”
Sign and Display: Milyen feladat a Flite technológiával ellátott fóliákat egyedül applikálni?
Piotr Cinski: Ez egy fontos kérdés, ugyanis Kelet-Európában szinte minden dekoratőr egyedül dolgozik. Ilyenkor mindig azt szoktam mondani, ha egyedül dolgozol, akkor kétféleképpen teheted azt: dolgozhatsz gyorsan és könnyedén, vagy dolgozhatsz úgy, hogy problémából problémába ütközöl. Az Arlon SLX fólia Flite technológiájának köszönhetően könnyedén munkálhatsz meg bármilyen nagy méretű panelt. Még a legnagyobb felületeket, mint például kamionok óriási tartályos pótkocsijait is fóliázhatjuk könnyedén egyedül, ami azért különösen nehéz feladat, mert a felület nem csupán nagy, hanem ívelt alakú is. Viszont az Arlon SLX fólia használatával nem szükséges, hogy a felületre kerülő fóliát több kisebb részre daraboljuk – egy egész darabban felhelyezhetjük azt a felületre és kezdhetjük felül vagy lent az applikálást, bárhonnan könnyedén haladhatunk.
Sign and Display: Az Arlon termékeket most kezdik hazánkban megismerni úgy, hogy számos egyéb márka már évtizedek óta jelen van nálunk. Miként foglalnád össze az Arlon termékek lényegét a magyar dekoratőrök számára?
Piotr Cinski: Szerintem a piacon mindenkinek megvan a maga helye és ez idővel ki is alakul. Az Arlon termékek a legmagasabb minőséget képviselik és mi szeretnénk ezt tudatosítani a vásárlóinkban.
A házigazda: Real Print Stúdió Kft.
A nyár eleji tréningnek még nem, viszont az augusztusi oktatásnak már a Real Print Stúdió Kft. volt a házigazdája, amelyről Repei Péterrel, a cég ügyfélkapcsolati vezetőjével beszélgettünk.
Sign and Display: Milyen érvek alapján döntöttek amellett, hogy az Arlon autódekorációs tréningjét az Önök telephelyén valósítsák meg?
Repei Péter: Régóta jó kapcsolatban vagyunk az Eurojet Hungária Kft.-vel, és nagyon érdekeltek bennünket az Arlon új típusú autódekorációs fóliái, mert nagyon meggyőzőnek tűntek azok a tesztek, amelyeket nemrég végeztünk ezekkel a termékekkel, így kézenfekvőnek tűnt, hogy nálunk rendezzük a tréninget, mert így kollégáink helyben ismerkedhettek meg ezekkel a fóliákkal.
Sign and Display: Hány kollégájuk vett részt a képzésen?
Repei Péter: Nyolc dekoratőrünket delegáltuk a tréningre.
Sign and Display: -Milyen tapasztalatokról számoltak be kollégáik a tréninget követően?
Repei Péter: Elmondták, hogy az Arlon termékeivel könnyű dolgozni, könnyen kezelhetőek, többször újrapozícionálhatók a termékek. Mindennek pedig a kulcsa az volt, hogy az instruktőr megmutatta, miként kezeljék ezeket az anyagokat annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményt hozzák ki belőle. Az oktató az elméleti részt követően rengeteg időt és lehetőséget adott kollégáinknak a gyakorlásra, így a nap első felében megszerzett elméleti tudást át tudták ültetni a gyakorlatba is.
Sign and Display: Az Arlon prémium termékei tartalmazzák a Flite technológiát, melynek köszönhetően a termék szinte végtelen számban újrapozícionálható. Ezzel kapcsolatban ezidáig milyen tapasztalatokat szereztek?
Repei Péter: A tesztek és az oktatás során abszolút meggyőződtünk róla, hogy ez valóban így van, ami nagyon fontos egy autódekorációs fólia esetében, hiszen ha nem szükséges a dekoráció újragyártása, azzal rengeteg időt és pénzt takaríthatunk meg.
Sign and Display: Mindezen meggyőző érvek azt jelentik, hogy már el is kezdték használni az Arlon fóliáit?
Repei Péter: Ezidáig még nem, mert el kell végeznünk a megfelelő színprofilozásokat annak érdekében, hogy lássuk, minden munkánkhoz megfelelőek-e, majd csak ezt követően kezdjük használni ezeket a termékeket, de a kezelhetőségük kifejezetten meggyőző volt számunkra.
Sign and Display: A tesztek során kipróbálták, hogy milyen eredmény születik, ha az Arlon termékeket HP Latex technológiával nyomtatják meg?
Repei Péter: Igen, kipróbáltuk, olyannyira, hogy a tréningen használt anyagok egy részét nálunk nyomtattuk HP Latex nyomtatókon és kijelenthetem, hogy remekül nyomtathatók ezzel a technológiával. Sign