Innováció és piaci lehetőségek a nem nyomtatott signage területen
A nem nyomtatott signage iparág által kínált kreatív és kereskedelmi lehetőségek ezidáig soha nem voltak ilyen gazdagok, sokrétűek és izgalmasak. Az European Sign Expo (ESE) hét évvel ezelőtti indulása óta a sign gyártók és vizuális kommunikációs szakemberek komoly technológiai fejlődés szemtanúi voltak és olyan nemzetközi trendekbe nyertek betekintést a kiállítás által, amelyek segítenek átformálni vállalkozásukat. Az European Sign Expo látogatói az innovációk széles tárházával ismerkedhetnek meg a gravírozástól a marásig, illetve a világító dobozbetűk gyártásától a 3 dimenziós signage anyagokig, és a kültéri médiaeszközökig.
A globális digital signage piac mérete 2024-re várhatóan 29,8 milliárd dollárosra növekszik a KBV kutatás prognózisa alapján, amely szerint az európai piac ebben az időszakban 12%-os növekedést produkál majd. Nem is lehet tehát ennél alkalmasabb idő arra, hogy megismerkedjünk az aktuális piaci lehetőségekkel, illetve e nagymértékű növekedés hajtóerőivel, amelyekből számos bemutatásra kerül az idei European Sign Expo-n Madridban, március 24-27. között.
Kövesd a fényt!
A signage eszközök egyre inkább domináns, részeivé válnak az építészeti tereknek úgy, hogy eleve beletervezik azokat a terekbe. Érdemes megnézni a nemrég megnyitott isztambuli repülőteret, ahol a belső tereket már a signage eszközök előtérbe helyezése mellett tervezték meg.
A reptér területén 1.000 m2 LED display került elhelyezésre, melynek része az a Boszporusz-öböl által inspirált, 300 méter hosszú, ívelt LED homlokzati felület, amely a duty free üzleteken vezeti keresztül a látogatókat. Az eredmény simulékony és ultramodern, és olyan világos atmoszférát eredményez, amely remekül csalogatja a vásárlókat a 70 duty free üzletbe.
Ilyen példák ismeretében nem nehéz megértenünk, hogy a márkák miért hajlandóak olyan promóciós eszközökbe invesztálni, amelyek ezt a hatást érik el, míg más médiumok – mint például az online felületek – már régóta túlzsúfoltak.
Márka esztétika
Az egyre erősödő piaci versenyben a márkáknak minden eddiginél keményebben kell dolgozniuk azon, hogy a lehető legjobb első benyomást keltsék és növeljék vásárlóik számát. A világító dobozbetűk klasszikusan azon felületek, amelyekkel elsőként találkoznak a vásárlók, ezáltal egyre nagyobb jelentőséggel bírnak. A tervezők egyre egyszerűbb, vágás nélküli betűket terveznek, hatékony világítással, tiszta, kifinomult, de egyúttal jól felismert imázs elérése érdekében. Az European Sign Expo látogatói megismerkedhetnek a legújabb fejlesztésű alapanyagokkal és gyártási folyamatokkal, amelyek segítségével ezek a design esztétikai elemek előtérbe kerülhetnek.
Számos innovációt tapasztalhatunk a dimenziós sign termékek iparágában, a tervező, gyártó és installáló technológiák folyamatos fejlődése által. A márkatulajdonosok izgatottan és nyitottan fedezik fel az új és hatékony eszközöket, amelyekkel fizikailag növelhetik jelenlétüket a dimenziós sign termékek segítségével, mindez pedig remek lehetőségeket kínál a sign gyártók számára, hogy tovább feszítsék határaikat.
Belsőépítészeti kihívások
A belsőépítészek egyik legnagyobb kihívása jelenleg, hogy miként tudják az általuk tervezett hotelek, éttermek, művészeti galériák vagy akár benzinkutak belső tereit megtervezni, hogy a vásárlók önkéntelenül minél több időt töltsenek el ezekben a terekben. A legjobb funkcionális környezeteknek optimális felhasználói élményt is kell nyújtaniuk egyidőben – a tervezőknek tehát új megoldásokat kell találniuk, amelyek által a vásárlók tovább maradnak az adott helyen, következésképpen több pénzt is költenek el ott. Ennek egyik kiváló példája a Clear Channel és a Stonegate Pub Company együttműködése, melynek keretében 150, egyedi tervezésű kijelzőt helyeznek el nagy-britanniai pubokban és bárokban. E kijelzők egyik funkciója az lesz, hogy a belső tereket olyan művészeti galériákká alakítsák át, ahol fiatal helyi művészek műveit mutatják be a Hercegi Alapítvánnyal együttműködve.
Amikor felmerül a kérdés, miként lehet sign technológiák által valóban sokoldalú tereket alkotni, érdemes megnézni például az EFKA cég úttörő textil keret és világító doboz megoldásait, amelyek kiválóan példázzák ennek megvalósíthatóságát, térelválasztóként, faldekorációként, és beépített keretek formájában. Az alumínium keretek fejlesztéseinek köszönhetően, a signok lehetnek egy vagy akár kétoldalúak, számos különféle méretben, illetve természetesen egymással is felcserélhető formában.
Az idei madridi Fespa és European Sign Expo kiállítás belsőépítész látogatói számára különösen érdekes lesz a Printeriors, amely tematika egyedi formában mutatja be a kül- és beltéri dekorációs alkalmazások lehetőségeit – mindezt rengeteg különféle technológia felhasználásával. Ahogy a sign készítési technikák és gyakorlati megoldások a belsőépítészeti dekorációs alkalmazások egyre szélesebb termékkörének megvalósítását teszik lehetővé, úgy válnak lehetőségeink szinte végtelenné ezen a területen.
Smart signok
Nehéz volna figyelmen kívül hagynunk, milyen nagy hatást gyakorol a digitális kor életünkre általánosságban, és nincs ez másként a signage iparágban sem. A digital signage már rengeteg olyan előnyös megoldást kínál a hirdetők számára, a testre szabható világítástól az intelligens adatgyűjtésen át annak lehetőségével, hogy célcsoportunkat valós idejű tartalommal célozzuk meg. Mindez egy belépési lehetőség a legmodernebb marketing technológiai fejlesztésekhez és olyan megközelítést tesz lehetővé a márkák számára, amely kiemelkedő célcsoport elérést biztosít, agilis, rugalmas, és bizonyítottan segíti értékesítési munkájukat.
A digital signage-al a márkák számára nagyon gazdag eszköztár nyílik meg, amely lehetővé teszi számukra sokoldalú megközelítési formákat, amelyek keretében kiválaszthatják az adott időpontnak megfelelő opciót. Felhasználhatnak számos különféle előnyös megoldást, mint az augmented reality, Near Field Communications (NFC) tags, azaz az érintés nélküli kommunikációs technológiát, vagy igénybe vehetnek promóciós kódokat az azonnali vásárlás ösztönzésre – csak hogy néhányat említsünk.
A WI-FI érzékelők segítségével a márkák természetesen névtelenül gyűjthetnek adatokat az elemző rendszerekből annak meghatározására, mennyire volt hatékony hirdetésük, ezzel pedig megoldódni látszik a befektetés megtérülés Szent Grálja. A megfelelő adatok beszerzésének további vitathatatlan előnye, hogy ezáltal a márkáknak lehetőségük nyílik olyan emlékezetes, magával ragadó, a 21. századi igényeknek megfelelő vásárlói élmény megalkotására, amelyekre a márkák törekszenek.
Soha ezidáig nem volt még ilyen izgalmas időszak a sign gyártók és vizuál-kommunikációs szakemberek életében mint most! A technológiai fejlesztéseknek köszönhetően az alkalmazások választéka és sokszínűsége folyamatosan növekszik. A 2020. évi European Sign Expo életre kelti mindezen lehetőségeket, több mint 80 kiállítóval, akik a legújabb innovációkat bemutatva inspirálják látogatóikat arra, hogy minél jobban kihasználják a nem nyomtatott signage termékek által kínált bevételi forrásokat.
Az European Sign Expo-ról további információ elérhető a www.europeansignexpo.com weboldalon, ahol az ESEM201 kód használatával ingyenesen regisztrálhatunk az eseményre.
A cikk szerzője Neil Felton, a FESPA ügyvezető igazgatója