A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Kontrasztos színekkel jobban hangsúlyozható az üzenet

Mindenki ismeri a mondást: az ellentétek vonzzák egymást. Ez nemcsak a házasságok, a barátságok és nyilván a mágnesek sajátossága, hanem a sign dizájnra is igaz, írja elemzésében Bob Behounek, a SignCraft szakértője.

Két dolog különbözősége még látványosabb lesz attól, ha egymás mellé kerülnek. Azok a színek, amelyek jobban elnyelik a fényt, illetve azok, amelyek visszaverik azt, jól alkalmazhatóak együtt, és világosabbá teszik az üzenet. Ehhez érdemes ún. „szimultán kontrasztot” használni, két olyan színnel, amelyek a jól ismert színkör két ellentétes oldalán találhatók. Ezek az ellentétes színek – amelyek közben azonos fényvisszaverő tulajdonsággal rendelkeznek – hozzák létre a szimultán kontrasztot. A piros és a zöld együttes alkalmazásával például még pirosabb lesz a piros és még zöldebb a zöld, ugyanúgy, ahogy hangsúlyosabbá válik a testmagassága egy alacsony és egy langaléta embernek, ha egymás mellé állnak.

Hogy csinálják a profik? Nézzük:

A Motown Muscle sajátos feszültséget teremt, amikor nagyon meleg színek mellé kifejezetten hideg színeket társít. A hatást tovább fokozza, hogy semleges fehérrel ölelik körbe az egész képet.

Ezen az Otto-plakáton a fent említett példa jelenik meg: együtt van a zöld és a piros, amelyek eleve fennálló kontrasztját még jobban kiemeli a fekete háttér.

A Dave Lull-plakát ugyancsak a zöldet és a pirosat helyezi egymás mellé. Ezeknek a színeknek gyakorlatilag megegyezik a fényvisszaverő képessége: annyira alacsony, amennyire csak lehetséges, így együtt mégis kiemelik a gitár alakját, és harmóniába kerülnek a világos színű felirattal is, ami a leghangsúlyosabb. És persze épp erre van szükség.

A California Dreaming hasonló intenzitással használja a meleg és a hideg színeket. A gyorsan azonosítható logó pasztelljei jól társulnak a cég szolgáltatását mutató felirat kontrasztos színével.

Gábor János, Sign&Display

Fotók: SignCraft

- Hirdetés -

Sign&Display