A Roland DG 2020 év végén több mint 200 német, illetve 340 brit digitális nyomdaipari vállalkozás körében végzett felmérést, melynek egyik legfontosabb eredménye, miszerint az iparág képviselőinek többsége a folytatódó járványhelyzet ellenére óvatos optimizmussal tekint a jövőbe.
A Németországban megkérdezett 212 vállalkozásnak több mint a fele (54 %-a) szándékozik a következő három év folyamán bővíteni gyártási kapacitását, vagy újabb területekre történő terjeszkedését.
A felmérésben a digitális nyomdaipar legkülönbözőbb területeinek, így a sign és reklámipar, a textil és ruházati nyomtatás, a jármű és flottadekoráció, a reklámajándék gyártás, a nyomdai és másolószalonok, illetve lakberendezési dekorációs gyártók mondták el véleményüket. A német válaszadók egyötöde (20%), míg a brit cégek 36%-a jelölte meg termelési kapacitásának növelését az elkövetkező három éves időszak legfontosabb céljául. Ebből logikusan következik, hogy a cégek komoly hányada – Németországban 34, míg Nagy-Britanniában 24%-uk tekinti cégének növekedését a következő évek legfontosabb üzleti célkitűzésének. E terjeszkedés és növekedés része új nyomdai technológiák alkalmazása, vagy a meglévő géppark segítségével új piaci szegmensek feltárása, de olyan új technológiák kipróbálása is, mint a textil-vagy UV nyomdai megoldások.
PAUL WILLEMS: AZ IPARÁG VÁLLALKOZÁSI KEDVRŐL TETT TANÚBIZONYSÁGOT
Az adatok természetesen meglehetős elővigyázatosságról is tanúskodnak, amely a 2020-as év turbulenciáira vezethető vissza. A válaszadók 34-36%-a nyilatkozott úgy, hogy számukra jelenleg a legfontosabb feladat, meglévő szolgáltatásaik megfelelő színvonalon való megtartása, de 8%-uk már jelezte, hogy szolgáltatásainak csökkentésére és racionalizálására kényszerült. Emellett talán bizalomra adhat okot, miszerint a vállalkozásoknak mindössze 1-4%-a gondolta úgy, hogy az elkövetkező 36 hónap folyamán megszüntetni kényszerül vállalkozását.
Paul Willems a Roland DG EMEA üzletfejlesztési és termék management részlegének vezetője elmondta:
„Jelenleg mindannyian a történelem legnehezebb időszakait idéző általános üzleti feltételekkel szembesülünk. A kutatás adatai mindezek ellenére azt mutatják, hogy a digitális nyomdák tulajdonosainak komoly elhatározása a jövőbe tekintés, illetve optimizmusuk megtartása és új lehetőségek kihasználása. Ezek az adatok egyértelmű bizonyítékai iparágunk ellenálló képességének és töretlen vállalkozókedvének.”
A bizalom és önbizalom egyik további jele, miszerint a vállalkozások 50-51%-a tervezi az elkövetkező 12 hónapon belül új nyomda-, vágó-, vagy gravírozó gép vásárlását. További 13-15%-uk pedig kettő, vagy akár több termelő gép vásárlását tervezi ebben az időszakban.