Csak akkor szabad sok színnel dolgozni, ha az ember száz százalékig biztos a dolgában – minden más esetben a minimalista összeállítás a nyerő, hiszen gyorsan és pontosan olvasható reklám készítése a cél.
A világ tele van rossz színösszeállításokkal, ami jórészt a digitális korszak kibővült eszköztára miatt alakult így. Soha nem állt még rendelkezésre annyi modern eszköz a dizájn elkészítésére, mint napjainkban, ezért egyre többen esnek túlzásokba mind az árnyékolással, mind pedig az effekteléssel. Ez nehezen és lassan olvashatóvá teszi a reklámot, pedig a cél éppen ennek az ellentéte, ugye?
- Már a megközelítés is legyen minimalista! Legfeljebb 2-3 színt válassz a tervezéshez, aszerint, hogy milyen érzéseket kelt benned a téma! Egy kültéri reklámnál először azt kell figyelembe venni, hogy az összeállításod hogyan tudna a lehető legjobban kiemelkedni a környezetéből, például egy épület falán.
- Az olvashatóság elsődleges szempont! Nem képzőművészeti alkotást kell létrehozni. Persze, a reklám lehet gyönyörű, de ennél sokkal fontosabb, hogy közvetítse az üzenetet.
- Színnel emeld ki a lényeget! A domináló szín legalább annyira fontos tényező, mint a betűméret, hiszen ezzel szervezed meg a kívánt hatást. Egy jól kiválasztott szín harsogja és nem elhalványítja az üzenetet.
- Kontraszt! Általában nagyon kevés idő van arra, hogy az olvasó észrevegye, értelmezze és befogadja a hirdetésedet. Ezt a szöveg és a háttér között húzódó határozott vagy akár éles kontraszttal tudod garantálni.
- Legyen hatásos! Nem feltétlenül arcul csapni vagy sokkolni kell a közönséget, inkább erőt kell sugározni, és ezt kifejezetten nehéz elérni, ha túl sok színt emelsz a kompozícióba.
- Fekete-fehér. Nyugodtan használd! Miért? Lásd a 4-es pontot: mi lehetne kontrasztosabb egy színes háttér előtt, mint a fehér? Főleg, ha a háttér fekete.
- Óvatosan az effektekkel! Ritkán és módjával érdemes használni, mert könnyen áteshetünk a ló túlsó oldalára. A digitális korszakban ráadásul meg is kopott az effektek vonzereje, hiszen túláradóan sok jön szembe az utcán és a képernyőkön.
- Magyarázd el! Az ügyfélnek érthetően meg kell mondani, hogy miért törekszel egyszerűségre. Mutasd meg a különbséget egy színkavalkádban úszó és egy néhány színnel készült dizájn között. Be fogja látni, hogy az olvashatóság fontosabb, mint a látvány.
- Tanulj a hibáidból! Természetes, hogy a lelkesedés néha rossz irányba húz, és túlszínezed a rád bízott munkát. Ha tanulsz belőle, akkor tapasztalatot szereztél, ha nem, akkor újra hibázni fogsz.
- Add el a tudást! Ha rámutatsz, hogy egyes színekkel hogyan tudod a lehető legjobban közvetíteni az üzenetet, akkor az ügyfél magabiztosságát is növeled. Nem azzal kell villogni, hogy mennyi effektet ismersz, hanem azzal, hogy hogyan tudod megoldani a problémáját.
Gábor János, Sign&Display
Forrás: SignCraft