Széles formátumú, 3D és csomagolástechnika – egy kézből!
Fortuna Digital – Minden a digitális nyomtatáshoz!
1990-ben, a horvátországi Splitben alapított cégcsoport mára 11 országban van jelen, 62 dolgozóval, 7 raktárral, 6 bemutatóteremmel. Kínálatukban több mint 2000 különféle termék érhető el a médiák, alapanyagok, gépek, szoftverek termékcsoportjaiban. A HP Latex mellett több piacvezető márka hivatalos forgalmazói, az általuk ez idáig telepített több mint 2000 darab nagy formátumú nyomtatóhoz és feldolgozóegységhez pedig erős szervizhátteret biztosítanak. Bár a magyarországi cég csupán néhány éve működik, így is erőteljes, dinamikus fejlődést könyvelhetett el. A cég filozófiájáról, működéséről, terveiről és az idei év kiemelkedő fontosságú fejlesztéséről beszélgettünk Angyal Tamás cégvezetővel és Vice Stanićcsal, a cégcsoport ügyvezető igazgatójával.
„Tisztában vagyunk vele, mennyire fontos vásárlóink számára a fenntartható partnerség és szerviztámogatás. A magyar piacra lépésünkkor legfontosabb küldetésünk volt – beszállítóinkkal közösen – a megbízható és erős helyi logisztikai szolgáltatás és támogatás kiépítése.
Víziónk egy fenntartható rendszer felépítése, kiterjedt tudásunkra és több mint 30 éves iparági tapasztalatunkra, továbbá kiterjedt térségi képviseleteink hálózatára alapozva, melynek keretében vásárlóink növekedését támogatjuk. Feladatunknak tekintjük, hogy a legjobb megoldásokat kínáljuk vevőink számára, amely folyamat eredményeként cégünk együtt képes növekedni velük a magyar és a regionális piacon egyaránt.
Meggyőződésem, hogy magyarországi képviseletünk kapacitásának és emberi erőforrásainak idei évben történő fejlesztése által komoly lépést teszünk abba az irányba, hogy az iparág egyik legfontosabb szereplője legyünk.” – nyilatkozta Vice Stanić, a cégcsoport ügyvezető igazgatója.
A Fortuna Digital Magyarországon néhány éve van jelen, de valójában egy nagy múlttal és nemzetközi hálózattal működő cég. Kérem, mutassa be néhány mondatban a cégcsoportot!
Angyal Tamás: – A céget 1990-ben Splitben alapították. Jelenleg közvetlenül 7, közvetetten 11 országban vagyunk jelen. A cégcsoport árbevétele 2020-ban 14 millió euró volt. Jelenleg 62 dolgozót foglalkoztatunk, melyből 13 szervizmérnök, annak érdekében, hogy az általunk értékesített gépekhez erős szervizhálózatot biztosíthassunk. 6 bemutatótermünk van, illetve 7 raktárunk – 2,8 millió euró értékű raktárkészlettel, amely hálózatnak köszönhetően folyamatos, kiegyensúlyozott alapanyag-ellátást tudunk biztosítani vásárlóink számára.
Pontosan milyen gép- és alapanyagmárkákat képvisel a cég?
Angyal Tamás: – Cégcsoport szinten, gépek terén a fő húzóág a HP, de forgalmazzuk a Massivit, Dgen, Kongsberg, Summa, Fotoba, Flexa, JHF printer, Felix_Gluer és Wid Innovation márkákat is. Szoftverek közül a Caldera, Onyx és SAI termékeit kínáljuk.
Az alapanyagok terén nálunk minden elérhető, ami a digitális nyomdavilággal összefüggésben áll, bár Magyarországon a tekercses anyagokban vagyunk egyelőre erősek, a Kemika, Kammerer, Politape, Neschen, Natura, Pongs márkák képviseletével, de természetesen táblás alapanyagok is nagy választékban érhetők el kínálatunkban.
Fontos kiemelni, hogy idén elkezdtük a saját alapanyagmárkánk építését „FD Media” néven, egy európai gyártóval leszerződve, amely jelenleg tekercses alapanyagokat, polimer, monomer vinyleket és számos további anyagot tartalmaz. A saját márkás termékcsaládunkkal is kifejezetten széles termékspektrumot fedünk le, már elérhető raktárkészlettel, amelyről érdemes közvetlenül érdeklődnie vásárlóinknak! Nyomdai alapanyag-portfóliónkban elérhetők távol-keleti gyártású PVC bannerek, ACP, POP/POS termékek egyaránt.
Milyen szolgáltatási háttérre és milyen hozzáadott értékre számíthat az, aki a Fortuna Digital vásárlója lesz?
Angyal Tamás: – Röviden összefoglalva: több mint 30 év és 7 ország tapasztalatára. Látjuk, hogyan és miként változnak a piacok (nem csak a magyar). E globális áttekintést, illetve a gyártói és gyári támogatást élvezve, beszállítóinkkal együtt dolgozunk a stratégiánkon, annak érdekében, hogy ügyfeleinket mindig a lehető legjobb módon támogathassuk – új irányokat, üzleti lehetőségeket, legújabb technológiákat bemutatva számukra.
Mik a cég legfontosabb erősségei?
Angyal Tamás: – Teljes körű megoldást nyújtunk ügyfeleinknek. Nincs még egy olyan cég a piacon, akinek a széles formátumú nyomtatás, a 3D technológia és a csomagolástechnika, vagyis minden technológia a kínálatában legyen, szerviz- és alkatrészellátással. Nálunk mindez együtt, egy helyen, egy kézből érhető el, a legjobb minőségben és hatékonysággal.
Milyen tanácsadást biztosítanak leendő ügyfeleik számára gépvásárlás esetén?
Angyal Tamás: – Először is az ügyfél igényeihez igazodunk. Mindez úgy történik, hogy megismerjük cégük működését, termelési területeit és attitűdjét. Mindezek alapján felállítunk egy profilt az adott cégről, amely profil alapján a fejlődését szolgáló legjobb termékeket kínáljuk számára. Minden ügyfél más és más – csak egy példát említve: van, aki mindig a legújabb technológiát szeretné használni, van azonban olyan, aki kizárólag a már több éve bizonyítottan jól működő termelési technológiában hisz – számukra nyilvánvalóan nem ugyanaz a megoldás a legjobb.
Adott esetben az új gépek mellett használt gépeket is kínálnak partnereiknek?
Angyal Tamás: – Természetesen igen. Amennyiben az adott cég általunk kialakított profiljából azt látjuk, hogy számukra a fejlődés kulcsa egy már bizonyított termelési technológia, akkor előfordulhat, hogy számukra az új gép helyett egy használtat ajánlunk. Ezeket a gépeket pedig saját szervizünk által felújítva értékesítjük.
Miért tartja fontosnak, hogy a cég magyarországi képviselettel is elérhető?
Angyal Tamás: – A megbízhatóság, gyorsaság és ügyfélközpontúság miatt. Mindenki szereti, ha van helyi támogatás, mind az alapanyag, mind szerviz terén.
Milyen rövid/közép/hosszabbtávú célkitűzéseik vannak a magyar piacon?
Angyal Tamás: – Az elmúlt pár évben a lábunk megvetése volt a cél a magyar piacon, de természetesen célunk piacvezető szerepet betölteni Magyarországon is éppúgy, mint a többi országban, ahol jelen vagyunk.
A cégünk egyik alapfilozófiája a folyamatos, dinamikus fejlődés, illetve az, hogy mindig nyitottak vagyunk az innovációra – és a piac ezt a filozófiát igazolja: minden nehézség ellenére ugyanis a tavalyi évünk jól sikerült, hiszen növekedést értünk el. 2021-re tűztük ki célul, hogy Magyarországon egy szinttel feljebb lépünk!
Az ügyfeleink jobb elérése érdekében több értékesítő munkatársat is alkalmazunk. Aktuális fejlődési szakaszunk egyik legfontosabb lépése, hogy cégünk új helyre költözik, ahol a jelenleginél hatszor nagyobb irodával és raktárral, jelenlegi raktárkészletünk tízszeresével kívánunk még jobb szolgáltatást nyújtani vásárlóinknak!
Sign&Display magazin