Így szedd meg magad az ünnepi vásárlási lázból!
Az advent – lássuk be – nemcsak a meghitt karácsonyi hangulatról, hanem a költekezésről és a szezonális akciókról is szól. Az év végi vásárlási láz hatalmas torta, amiből jókora szelet juthat a nyomdaipar szereplőinek – persze csak akkor, ha kellően szemfülesek és kreatívak. Íme néhány hasznos tipp Shaun Holdomtól, a Drytac globális termékmenedzserétől!
Érdemes észrevenni a lehetőséget abban, hogy a márkák minden év végén hatalmas lendülettel próbálják maguk felé terelni a vásárlókat – kezdve az egyre nagyobb hisztériává váló Black Fridaytől szenteste napjáig, amikor még mindig tömve vannak az üzletek. Óriási lehetőség ez a kiskereskedelem számára, így nem sajnálják a pénzt egyedi megjelenésre, szórakoztató tartalmakra, vásárlócsalogatásra. A sign iparnak ugyanúgy ki kell tennie magáért: lehetőségek széles választékával kell felkészülnie az ügyfelek igényeire, sőt, ilyenkor érdemes kreatív ötleteket, új termékeket felkínálnia, hiszen mindenki ki akar tűnni a tömegből.
Az adventi időszak hirdetéseinél azt tartsd szem előtt, hogy rövidtávú promóciós grafikák kellenek, tehát könnyen telepíthető és még könnyebben eltávolítható anyagokra van szükség, de közben arra is figyelj, hogy a megjelenés illeszkedjen az ügyfél arculatához! Nem kell teljesen új dolgokat kitalálni, mivel az a cél, hogy erősítsük a vásárlók elkötelezettségét az adott üzlet vagy márka iránt, ami éppen egyedi ünnepi ajánlatot kínál.
Jusson eszünkbe, hogy az ablakok, kirakatok, falak és padlófelületek egyaránt ideálisak rövidtávú hirdetések megjelenítésére! Azon kell elgondolkodni, hogy ezek együttesét használva hogyan lehet megragadni a figyelmet – a szezonális hirdetések tengerében. Nem mindegy a nyomtató típusa és a grafika összetettsége, ahogy a média minősége sem. Mivel a legtöbb mai nyomtató már remekül operál fehér festékekkel, a nyomdaipar egy sor letisztult anyagban gondolkodhat – példának okáért: dupla oldalas hirdetéseket sosem volt olyan könnyű elkészíteni, mint napjainkban.
A ragasztók fejlődése szintén a hasznunkra válik, hiszen egyre több öntapadó, könnyen telepíthető – magyarán szakembert sem igénylő – termék lát napvilágot. Ezek felhelyezését és eltávolítását bátran rábízhatjuk az üzlet alkalmazottjaira, vagyis minden szereplő dolgát a lehető legegyszerűbbé tehetjük.
Összegezve: ha eddig még nem éltél a lehetőséggel, legalább az „év kereskedelmi showjá”-nak számító karácsonyból szűrd le a tanulságot, hogy érdemes rájátszani a szezonális ünnepekre. Az advent mellett még ott az újév, a farsang, a Valentin-nap, a húsvét, a nyár, az államalapítás, majd a Márton-nap és a Halloween – ezek mind kiaknázható lehetőségek, amelyekre kreatív ötletekkel, könnyen applikálható grafikákkal kell készülni. Ne feledd: nincs az a felület, amit ne lehetne az év egyes időszakainak megfelelően testre szabni, hogy még csábítóbbá tegyük a vásárlók számára!
Gábor János, Sign&Display