Elég a clickbait címekből a világvégét hozó mesterséges intelligenciáról! Az új technológiákat először tanulmányozni kell, ezt követően megfogalmazni az esetleges kritikákat. Az emberiség folyton új módszereket talál ki a munka hatékonyabbá tételére és a kapcsolatok teremtésére. A siker elengedhetetlen hozzávalója, hogy az ügyfeleik igényei szerint készülnek, és emlékezetes élményeket nyújtanak a termékek és szolgáltatások – írja a digitalsignagetoday.com.
Rengeteg hír árasztotta el a különböző portálokat a mesterséges intelligenciával kapcsolatosan, hogy mennyi mindenre fel lehet használni a munka hatékonyabbá tételében. Sokan olvassák az ezekről szóló tartalmakat, amelyek akár félelmet is kiválthatnak. A legnagyobb kérdés az, hogy a mesterséges intelligencia káros lesz-e a társadalomra és a munkahelyekre?
A közösségi média tele van a témával kapcsolatos félelemkeltő vagy rossz tanácsot tartalmazó kattintásvadász cikkekkel. A Digital Signage Today ezért készített szakértői interjúkat, amilyen például a Luke Hubbarddal folytatott, mesterséges intelligenciára összpontosító beszélgetés.
Az emberi agy fél az újításoktól. Ez a DNS-be kódolódott, és a spiritualitás, a pszichológia és a kultúra 10 000 éve küzd vele. Viszont az innováció is jelen van, mióta az első barlanglakók tüzet gyújtottak és feltalálták a kereket.
Az ókori sumér ékírásos táblák rögzítik az idősebb korosztály panaszait az írás miatt. Érvelésük szerint ez a cselekvés tönkreteszi a fiatalságot, senki sem fog emlékezni semmire, mert leírják a dolgokat.
Kiderült, hogy ez a technológia idővel jobbá tette a világot, ahogy minden innováció ezt teszi hosszú távon.
De mit jelent ez a digital signage területén?
A digital signage és a marketing, más kategóriákhoz hasonlóan, összeolvadnak. A web 4.0, a metaversum, az IoT és más trendek rávilágítanak arra, hogy a technológia egy eszköz, nem pedig cél; a siker azoké, akik ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre használják, terméktől vagy szolgáltatástól függetlenül. Ez a generáció hiteles kapcsolatokat, élményeket akar. A siker azon a kérdésen múlik a leginkább, hogy az adott márka milyen érzelmeket vált ki az emberekből. Egy TED előadásban hangzott el, hogy a termékeladás helyett élménymérnökké érdemes válni.
Szükség van a műszaki érzékre és a legjobb eszközökre, de a kapcsolatteremtés a legfontosabb. Ezért létfontosságú egy erős kultúra kialakítása. Számos téma indult a fenntarthatóságról, amit kezdetben szkeptikusan fogadott az ipar, ahogy a hologramokkal kapcsolatos tudósítással kapcsolatban is – de mindkettő a forgalom egyik alapkövévé vált.
A kiterjesztett valóságnak és a hologramoknak számos rajongója van. De emellett nem szabad elfelejteni, hogy a tartalmak mennyire fontosak; Kamales Lardi szerint a digitális transzformáció emberi oldalára érdemes fókuszálni. A digital signage megoldások nem képernyőket jelentenek a falakon, hanem tartalmakat a képernyőn, amelyekkel megszólíthatók a fogyasztók.
Némethi Botond, Sign&Display magazin