A Magyar Marketing Szövetség idén már 23. alkalommal hirdeti meg a legjobb honlapok és applikációk éves versenyét. A verseny célja, hogy tovább erősítse a magyar digitális szektor szereplőinek elismertségét, és bemutassa a legújabb trendeket és megoldásokat.
Az Év Honlapja pályázat a magyarországi online marketing világának immár évtizedek óta meghatározó szakmai rendezvénye. A versenyre érkező pályaműveket egy 15 fős szakmai zsűri értékeli: a bírálat során figyelembe veszik a honlap vagy applikáció által nyújtott felhasználói élményt és a harmonikus vizuális összképet éppúgy, mint a funkcionalitást, és külön figyelmet kap az oldalak társadalmi hasznossága és innovatív jellege is.
Az eddigi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy az online marketingpiac minden szegmenséből érkeznek pályázati anyagok a nagy kreatív ügynökségektől az egyéni tartalomkészítőkig. A jelentkezők száma évről évre nő: a tavalyi felhívásra összesen 287 nevezés érkezett, amelyből a szakmai zsűri 88 pályaművet díjazott. A versenykiírás szerint 30 kategóriában hirdetnek győztest, közülük kerül ki aztán az a honlap, amely Az Év Honlapja Abszolút díját kapja. Ez a cím, illetve a bármelyik kategóriában szerzett elismerés garancia az üzleti partnerek számára, hogy egy megbízható, átgondolt online marketingstratégiával rendelkező brandhez kapcsolódhatnak a közös munka során.
A pályázat nem titkolt célja a tehetséggondozás is. Ennek jegyében indult az ifjúsági kategória, ahová 14 – 18 éves magánszemélyek által fejlesztett, nem kereskedelmi céllal létrehozott személyes weblapok szerkesztői vagy tulajdonosai jelentkezhetnek. Ennek a kategóriának nincs tartalmi megkötése és nincs nevezési díja sem, ezzel is bátorítva a fiatalokat, hogy mutassák meg magukat és azt, hogyan látják a világot.
A versengő honlapok közül lesz, aki a közönség díját kapja: 2024. december 8-ig a verseny oldalán bárki szavazhat kedvencére. Ez lehetőséget ad arra, hogy a pályázók mozgósítsák kapcsolatrendszerüket, és tovább növeljék az oldaluk látogatottságát, megerősítve online jelenlétüket és a márkájuk iránti bizalmat a felhasználók között. A pályázatok benyújtásának határideje: 2024. november 15. éjfél, nevezni a https://www.azevhonlapja.hu/ oldalon lehet.
A Magyar Marketing Szövetség a következő év elején, február 8-án látványos díjátadó keretében jutalmazza a győzteseket. A rendezvény egyben remek alkalom arra, hogy a verseny résztvevői között szakmai párbeszédek alakulhassanak, amelyek akár egy-egy későbbi együttműködés alapját is adhatják.
Kerényi Kata, Sign&Display magazin