A digital signage eszközök és megoldások sportlétesítményekben, stadionokban betöltött jelenlegi és jövőbeni helyzetét vizsgálva, várhatóan három trend határozza majd meg a szurkolói élményt mostanság és a jövőben.
A passzív megtekintés aktív tevékenységgé alakul
Egyre több nyugati sportközpontban érzékelhető folyamat, mely szerint a digital signage eszközöket már nem csupán passzív eszközökként használják, amit a helyszínre kilátogató sportrajongók kizárólag néznek, hanem átalakulnak olyan interaktív médiummá, amely részvételre buzdít.
Ez a részvétel lehet bevétel generáló jellegű – például olyan érintő képernyők, amelyeken étel és ital rendelést lehet leadni. De lehet teljesen újszerű is, amikor olyan lehetőségre használhatók ezek az eszközök, hogy az adott meccset több különféle szögből is nézzük, mintha épp a stadion egy teljesen más pontján ülnénk. A nézők bevonásának egy másik kiváló példája a Dallas Cowboys stadionjában az interaktív fotó kioszkok használata, amelyeken a nézők virtuális szelfiket készíthetnek kedvenc játékosaikkal. Ez a fajta kreativitás magasabb szintre emeli a nézői élményt, és gondoskodik a szórakoztatásról akkor is, ha elhagyjuk ülőhelyünket.
Utat mutat
Egy sportesemény meglátogatása egy mai modern sportarénában sokkal többről szól, maguknál a sporteseményeknél. A sportlétesítmények ugyanis telis tele vannak a rajongók szórakoztatását szolgáló élményekkel.
Annak érdekében, hogy a nézők a legtöbbet hozhassák ki látogatásukból, számos sportlétesítmény alkalmaz az útvonalat mutató megoldásokat, hogy segítsék a látogatók könnyű tájékozódását, és útjuk közben új, érdekes élményeket gyűjtsenek. A digital signage bebizonyította, hogy olyan médium, amely nem csupán szórakoztat és informál, de segítő kezet is nyújt annak érdekében, hogy a rajongók a legtöbbet hozzák ki a stadionban tett látogatásukból. Mindezekre alapozva egyre több helyen lesz kézenfekvő az útmutató megoldás az elkövetkező években.
Az eSportok felemelkedése
Az USA-ban már egyre erőteljesebben növekvő sport iparág az eSport, bár jelen pillanatban még nem említhetjük a tradicionális profi sportok riválisaként sem nézőszámát sem pedig bevételeit illetően.
Az eSport azonban számos celebritás és sportoló számára vonzó befektetés. De még olyan tulajdonosi társaságok, mint a Madison Square Garden Company, szintén beszállnak az iparágba és elindítják saját eSport csapataikat. Ahogy az eSport iparág halad afelé, hogy széles körben elfogadott irányzattá váljon, úgy alakítja ki más professzionális sportokhoz hasonló gazdasági környezetét és lesz vonzó szponzorok számára, kiépíti játékospiacát és értékesít jegyeket rendezvényeire. Évről évre egyre több eSport eseményt rendeznek nagy, professzionális helyszíneken, az elkövetkező években pedig várhatóan épülnek kifejezetten az eSport számára kialakított stadionok.
Hogy miként alakulnak e trendek egész pontosan, az még a jövő titka, de egyvalami biztos: a digital signage iparág fontos része lesz az élő események helyszíni élményének. Sign