A FESPA sikerét nem a számok határozzák meg, ám az ilyen információk jól prezentálják a kiállítás színvonalát. A három egyidejűleg megrendezett esemény 14776 egyedi látogatót vonzott 134 országból. A többség prioritásként kezelte az új technológiába történő beruházást, és a látogatók 50 százaléka tervezett befektetést 12 hónapon belül. Az adatközlő látogatók kétharmada közzétette költségvetését, amelynek kollektív mediánja éves összevetésben majdnem megkétszereződött, elérve a 2 milliárd eurót.
A résztvevők 54 százaléka több napot töltött az eseményen. Ez összesen 22757 látogatót eredményezett a négynapos kiállításon, ami 42,5 százalékos növekedést jelent a 2022-es berlini eseményekhez képest.
Összességében a látogatók 83 százaléka Európából érkezett. A német szakemberek a teljes látogatottság 25 százalékát képviselték. A legjelentősebb csoportok Németországon kívül Olaszországból, Ausztriából, az Egyesült Királyságból, Hollandiából, Lengyelországból, Svájcból, Spanyolországból, Csehországból és Franciaországból érkeztek.
A hosszú távú utazási korlátozások teljes eltörlése tovább növelte a 2023-as eseményen való részvételt, és lehetővé tette számos kiállító visszatérését.
Az ázsiai látogatók aránya idén meghaladta az összlátogatók 10 százalékát, szemben a 2022-es 4 százalékkal. Több mint 750 döntéshozó érkezett Afrikából, az amerikai kontinensről és Óceániából a müncheni kiállításokra.
Michael Ryan, a FESPA Global Print Expo vezetője ekképpen összegezte a kiállításról szerzett tapasztalatait: „Az idei müncheni események jól mutatták, mennyire pozitívan reagált az iparág közössége. Üzleti vezetők érkeztek a világ minden részéről, akik piaci változásokra kíváncsiak, emellett eltökéltek voltak az innovációra és az új beruházásokra, hogy ezzel kibővíthessék kínálatukat. Az összlátogatottságunk jelentős mértékben nőtt az előző évhez képest, a látogatók több időt szántak arra, hogy felfedezzék mindazt, amit kínálunk, ideértve a FESPA-díjak galériáját és a World Wrap Masters eseményt is.”
Marta Fraile, a Roland DG marketing vezetője pedig így számolt be tapasztalatairól: „A FESPA 2023 nagy sikert hozott, a vállalkozásunkban növekedést tapasztaltunk az eladási lehetőségek tekintetében az előző évhez képest. Több olyan látogatóval találkoztunk, akik közül sokan erős szándékot fejeztek ki új berendezésekbe való beruházásba. A FESPA továbbra is az ipar naptárában kiemelkedő esemény marad. Lehetőséget nyújt számunkra, hogy találkozzunk partnerekkel és ügyfelekkel szerte a világból, és ünnepeljük a print iparág technológiáját és kreativitását.”
A következő FESPA Global Print Expo március 19-24. között kerül megrendezésre Amszterdamban, Hollandiában, a European Sign Expo, a Personalisation Experience és a Sportswear Pro eseményekkel együtt.
Némethi Botond, Sign&Display magazin