Tim Tadder fotóművész és reklámfotós – a nagy sikerű „A fekete is szín” című kiállítássorozat szellemi atyja – egy 44”-os Epson SureColor P9570 nyomtatót használ a kreatív projektjei és tárlatai kivitelezésére, vagy éppen reklámkampányok és portfóliók összeállítására, írja riportjában a Graphics Pro.
A készülék tintái a korábbiaknál bővebb színskálát és mélyebb fekete tónust biztosítanak, így a művész képes rendkívül részletes, kiállítási minőségű képeket előállítani otthoni stúdiójában is.
„A fekete is szín” nagyon sajátos művészeti projekt: kavargó színkavalkádban úszó kopasz modelleket jelenít meg, mélyfekete háttér előtt. „A képzőművészeti munkáim élénkek, merészek, és az Epson technológiájának köszönhetően egyedi módon adják vissza a színeket a végső nyomtatásnál”, magyarázta Tadder.
A varázslat nem csak a nyomtatóban rejlik: a legjobb színhatást fémes-fényes, fekete bevonatú fotópapírral éri el – ezért olyan tónusosak a színátmenetek és telítettek a színek, még a nedves hatást keltő fekete háttér előtt is. A minőséget a nagy méretek sem rombolják le: 111×138 cm-es darabokat készít, majd a falra ragasztja, és „együtt él” velük egy darabig, mielőtt a nyilvánosságnak is bemutatná őket. Saját bevallása szerint azért jár el így, mert fel kell fedeznie, hogy a művei milyen érzéseket váltanak majd ki azokból, akik otthon akasztják ki őket. A tökéletes hatás érdekében minden aspektusból megvizsgálja a képeket, és ha kell, elvégzi a megfelelő változtatásokat.
A mindezt lehetővé tévő Epson SureColor P9570-ről szólva hozzátette: „A lila, narancs és zöld tintával rendelkező 12 színű készlettel kifejezetten széles színskálán lehet dolgozni, míg a fekete alap egészen hihetetlen és dinamikus tartományt hoz létre.”
Gábor János, Sign&Display