A feltűnő világító reklámok megalkotása ma már könnyen megy, hiszen minden célra rendelkezésre áll a legkülönfélébb termékek széles választéka. Ezek a megoldások még mindig rendkívül népszerűek, hiszen könnyen karbantarthatók, valamint egész éjszaka biztosítják a láthatóságot – írja blogbejegyzésében a Neonsign.com.
A fényreklámok működtetése ma már energiahatékony módon történik, és ár-érték arányban kiváló megoldást jelentenek. Ha a fogyasztást nézzük, s ezzel szembeállítjuk azt, hogy az éjszaka során is láthatóvá teszi a kívánt terméket vagy helyiséget, akkor összességében pozitív összképet kapunk.
Ha pedig a neon és a LED megoldásokat vetjük össze, akkor egyértelmű, hogy ez utóbbi az energiahatékonyabb – a blogcikk szerint akár 90 százalékos is lehet a differencia a kettő között. Viszont ezzel szemben a kibocsátott fény minősége tekintetében a neon számít „nyerőnek”.
A bejegyzés arra világít rá, hogy a neon és a LED-források áramfogyasztása közötti szakadék nem olyan mély, mint ahogy azt sokan beállítják, mivel az azonos fényerő eléréséhez az utóbbinak nagyobb teljesítményre van szüksége. De a LED-ek mégis gazdaságosabb megoldást jelentenek, ugyanis a karbantartási igényük minimális, valamint biztonságosabbak a hagyományos társaikhoz képest.
Némethi Botond, Sign&Display magazin