A Vans kreatív koncepcióját Grottini álmodta meg, és virtuális valóság technológiával valósította meg. Milánó központjában, a divathét alkalmából a ruházati áruház az „Imaginary Wilderness” című „fizitális” (fizikális és digitális) kiállítássá alakult Sarah Edith művésznő színes és változatos motívumaival – írja cikkében a Grottini.com.
A helyiség a valós és a virtuális környezet elegye, amelyben a Vans Store látogatói egy digitális rendszerben próbálhatják fel a termékeket, és egy videófal segítségével különböző mintákkal testre szabhatják az öltözéküket, továbbá megoszthatják azt a közösségi oldalakon.
„Rendkívül izgalmas volt a lehetőség” – nyilatkozta Sarah Edith. „Elmerülhettem a saját kreációmban és a színekben. A helyiség minden pontját az élménynek megfelelően dekorálták, ezáltal lehetővé tették a látogatók számára, hogy az általam megálmodott világba lépjenek be, és hazavihessenek egy kis darabkát belőle.”
„A Vans projektben az volt a fő cél, hogy élményt teremtsünk az üzletben, amely egyszerre szórakoztató és magával ragadó” – mondja Andrea Carpineti, a Future Fashion Group szakembere. „A virtuális felpróbálás lehetővé tette, hogy egy igazi „húha” hatást érjünk el annál, aki nem számít arra, hogy virtuálisan ruhát cserélhet.”
Az elmúlt években a virtuális valóság projekteket kihasználó kiskereskedők 19 százalékos növekedést tapasztaltak a látogatóik elkötelezettségének tekintetében. Ezek az érdeklődők általában 90 százalékkal többet vásárolnak, mint azok, akik nem lépnek kapcsolatba a fizitális környezettel.
A fizitális világ végtelen lehetőségeket nyit előttünk, új koncepciókat hozhatunk létre a meglévő helyeken belül, amelyek mutálódnak, alakot és jelentést váltanak.
Némethi Botond, Sign&Display magazin