A kreativitás találkozása az innovációval

A Vans kreatív koncepcióját Grottini álmodta meg, és virtuális valóság technológiával valósította meg. Mi­lánó központjában, a divathét alkalmából a ruházati áruház az „Imaginary Wilderness” című „fizitális” (fi­zikális és digitális) kiállítássá alakult Sarah Edith mű­vésznő színes és változatos motívumaival – írja cikké­ben a Grottini.com.

A helyiség a valós és a virtuális környezet elegye, amelyben a Vans Store látogatói egy digitális rend­szerben próbálhatják fel a termékeket, és egy videó­fal segítségével különböző mintákkal testre szab­hatják az öltözéküket, továbbá megoszthatják azt a közösségi oldalakon.

„Rendkívül izgalmas volt a lehetőség” – nyilatkozta Sa­rah Edith. „Elmerülhettem a saját kreációmban és a színekben. A helyiség minden pontját az élménynek megfelelően dekorálták, ezáltal lehetővé tették a láto­gatók számára, hogy az általam megálmodott világba lépjenek be, és hazavihessenek egy kis darabkát belőle.”

„A Vans projektben az volt a fő cél, hogy élményt te­remtsünk az üzletben, amely egyszerre szórakoztató és magával ragadó” – mondja Andrea Carpineti, a Future Fashion Group szakembere. „A virtuális felpróbálás le­hetővé tette, hogy egy igazi „húha” hatást érjünk el annál, aki nem számít arra, hogy virtuálisan ruhát cserélhet.”

Az elmúlt években a virtuális valóság projekteket ki­használó kiskereskedők 19 százalékos növekedést tapasztaltak a látogatóik elkötelezettségének tekin­tetében. Ezek az érdeklődők általában 90 százalékkal többet vásárolnak, mint azok, akik nem lépnek kap­csolatba a fizitális környezettel.

A fizitális világ végtelen lehetőségeket nyit előttünk, új koncepciókat hozhatunk létre a meglévő helyeken be­lül, amelyek mutálódnak, alakot és jelentést váltanak.

Némethi Botond, Sign&Display magazin