A világmárkák krémje támogatja a FESPA-t

Bár kijelenthetjük, hogy a világ nyomdaipara számára a FESPA Global Print Expo az év egyik legkiemelkedőbb eseménye, idén még nagyobb várakozás előzi meg. A május 31-től június 3-ig tartó seregszemlét a pandémia óta először rendezhetik meg korlátozások nélkül. A Messe Berlin négy napon át ad otthont 230 kiállítónak, köztük olyan világmárkáknak, mint a HP, a Mimaki, a Durst és a Brother, akik fő szponzorként is a FESPA mellé álltak.

HP

Daniel Martinez, a HP nagy formátumú üzletágának főigazgatója elismerően jegyezte meg, hogy az esemény beszippantja a nyomdai szolgáltatókat, a nagy- és kiskereskedőket, valamint a vállalati döntéshozókat. Elárulta: a HP standját a „Print for the Future” szlogennek rendelik alá, és a fenntarthatóságot szolgáló technológiáikat fogják felvonultatni. A legújabbak között működés közben lesz látható a Latex 800W, a Latex R2000 és a DesignJet Z9+ Pro.

Mimaki

Ivan Lesmana, a Mimaki kommunikációs vezetője úgy gondolja, a digitális nyomtatási technológiák számára a FESPA az év legértékesebb kiállítása. Fontosnak tartja, hogy feleleveníthetik a szakmai kapcsolatokat és bemutathatják új termékeiket. Náluk olyan eco-solvent tintasugaras berendezésekkel lehet majd találkozni, mint a JV330, a CJV330 és a TS330, de elhozzák a CG-AR sorozat vágóplottereit és új UV LED nyomtatóikat is.

Durst

Christian Harder vezérigazgató elégedetten állapította meg, hogy az idei kiállításon „végre újra lehet üzletről beszélgetni”. A cég leginkább a „P5 Production Excellence” online kampányra építi megjelenését, hangsúlyozva a P5 rendszerek kiemelkedő szoftver- és tintamegoldásait. Először lesz látható továbbá a portfólióbővítést kínáló Durst Label & Flexible Packaging RSC platform, és társkiállítóként náluk jelenik meg a Vanguard.

Brother

Folker Stachetzki marketingmenedzser úgy látja, hogy számukra mindig is a FESPA volt az év legfontosabb kiállítása, hiszen számos ágazat szakértőinek globális találkozóhelye. Ők élő bemutatókon fogják prezentálni a közelmúlt fejlesztéseit, így például a GTX modellek legjavát. Hozzátette: készülnek egy alkalmazás alapú szoftvermegoldás bemutatására is, ami a terv kiválasztásától a testre szabáson és gyártáson át a szállításig vezényeli a munkát.

Gábor János, Sign&Display magazin