Vidám reklámkampánnyal sikerült felvillanyozni a brit főváros lakosságát, és leszögezhetjük: ennél feltűnőbben már tényleg nem nagyon lehet hirdetni. Az, hogy egy londoni emeletes busz piros, legalább annyira evidens, mint a tűzoltóautó esetében. Erre válaszul fóliáztatta őket banánsárgára a Chiquita, azzal a felirattal, hogy „Ez a gyümölcs visszamosolyog.”
A nemzetközi gyümölcsforgalmazó cég úgy hívta fel a figyelmet prémium minőségű banánjára, hogy közben javított a közlekedők kedélyállapotán, vagyis elérte, hogy a közönség nagyon kellemes érzésekkel kapcsolja össze a terméket. Hiszen ki ne akarna mosolyogni éppen egy buszmegállóban, ráadásul a felhős Londonban, talán épp egy hétfő reggelen?
John Cockle marketingigazgató kifejtette: a piros kétemeletesek nemzeti jelképnek számítanak, ezért kifejezetten merész, egyben nagyon hatásos módja ez a banán hirdetésének. A szlogen és a megvalósítás annyira vibráló, érdekes és vidám, hogy azzal senkinek nem lehet gondja, még az ikonikus platform felületén sem. Sőt: éppen ezzel sikerült egy adag vidámságot csempészni a rohanó városi mindennapokba.
A vállalat persze nagyon következetesen épít a védjegyének számító színekre és arra, hogy a termékeit vidám benyomásokkal hozza összefüggésbe. A londoni buszokat sem először vették célba: legutóbbi kampányuk alatt szintén sárgában pompáztak, és úgy néztek ki, mintha nagy banánok lennének, teleragasztva a Chiquita jellegzetes márkajelölő matricájával. Az aktuális reklám sokkal letisztultabb, kevésbé hivalkodik rajta a logó, mégis elképesztően feltűnő és mókás.
Ez a megjelenés és üzenet nyilván nyáron működik a legjobban, de a déligyümölcsöket egész évben értékesíteni kell. A Chiquita kreatív osztályát nem ejtették a fejére: a hideg, energiaszegény téli hónapokban például „A természet cukorkája” vagy „A csúcsidő üzemanyaga” szlogenekkel hirdeti a banánt.
Gábor János, Sign&Display
Forrás: SignLink
Fotó: Chiquita