Belenéztünk a vásárlás jövőjébe. Önt is érdekli?

EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt

Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül az alkalmazáson belül vásároljanak Amazon-termékeket. Az együttműködés várhatóan fellendíti a „social shopping” piacot és a közösségi értékesítés nem csupán egy újabb értékesítési csatorna, hanem egy stratégiai eszköz is lesz, ahol kreatív, interaktív tartalmak játszanak majd kulcsszerepet a vásárlók bevonzásában és az eladások növelésében. Közösségi értékesítés és távfelügyelt, teljes mértékben önkiszolgáló boltok, vagy éppen mesterséges intelligencia; a düsseldorfi EuroCIS 2025 kiállítás ismét kijelölni készül a kiskereskedelem jövőjébe vezető utat.

Az Európai Unióban – két egymást követő évben mért csökkenés után – a kiskereskedelemben költött személyes fogyasztás 2024-ben lassan visszatért a járvány előtti szintre. A lakossági fogyasztás kiskereskedelmi részesedése azonban országonként nagyon eltérő. Számos kelet-európai országban – különösen Magyarországon (50 százalék) – majdnem minden második eurót a kiskereskedelemben költik el. Összehasonlításképpen: Németországban a fogyasztói kiadásoknak csak alig 27 százaléka áramlik a kiskereskedelmi szektorba. Idehaza 2024 első kilenc hónapjában a kiskereskedelmi forgalom 2,7 százalékkal bővült, jövőre pedig az erőltetett bérkiáramlás növeli majd erőteljesen a fogyasztást. A vállalkozások ugyanakkor valószínűleg komoly változásokat tapasztalnak majd a fogyasztói magatartásban és a kiskereskedők egyre nagyobb nyomás alatt lesznek, hogy optimalizálják működésüket.

EuroCIS 2025: ahol a technológia a kiskereskedelem húzó ágazatává válik

2025. február 18-20. között az európai kiskereskedelmi technológiai iparág ismét Düsseldorfban találkozik, hogy az ágazat számára előremutató megoldásokról és termékekről tájékozódjon a „Go Beyond Today” mottóval megrendezésre kerülő EuroCIS 2025 eseményen. Európa legrelevánsabb kiskereskedelmi technológiai szakvásárán 376 regisztrált kiállító (2024. november 30-i állapot) mutatkozik be, több, mint 13 000 négyzetméternyi nettó kiállítási területen.

Az EuroCIS 2025 látogatói a kis- és nagykereskedelem, a vendéglátás és a catering, a szabadidős tevékenységek, a pénzügyi szolgáltatások és a bankszakma legújabb fejlesztéseit ismerhetik meg. A szakkiállítás a korábbiakhoz híven 2025-ben is a részletesen kidolgozott megoldások széles spektrumát tárja az érdeklődők elé, az áru- és ellátási lánc menedzsment, a POS szoftver- és hardvereszközök, a HR, a robotika, a biztonság és a kármegelőzés, a készpénzkezelés, valamint az árképzés területein.

Az EuroCIS 2025 a kiskereskedelmi technológia aktuális témaköreit helyezi a középpontba:

  • Mesterséges intelligencia;
  • Ügyfélközpontúság;
  • Intelligens áruházak;
  • Intelligens energiagazdálkodás;
  • Kiberbiztonság.

A jövőt meghatározó trendek

Három fő trend formálja napjainkban a kiskereskedelem jövőjét: a szállítás optimalizálása, a közösségi média tartalomgyártás és a prémiumszolgáltatások. A vásárlók egyre magasabbra értékelik a vásárlás gyorsaságát és kényelmét, ami olyan lehetőségeket hoz az előtérbe, mint az egykattintásos vásárlás, valamint a személyre szabott, magas minőségű szolgáltatások és termékek létrehozása.

A mesterséges intelligencia rohamtempóban forradalmasítja a kiskereskedelmet – példának okáért a szakképzett munkaerő hiánya miatt különösen fontosnak számító továbbfejlesztett adatelemzéssel és folyamatautomatizálással. A személyre szabottság és a zökkenőmentes vásárlási élmény megteremtése érdekében egyre inkább a középpontba kerül az ügyfélközpontúság olyan technológiák révén, mint az IoT és az AI. Az intelligens bolti koncepciók olyan modern technológiákat integrálnak, mint a szenzortechnológia és az okospolcok, amik még gyorsabbá és gördülékenyebbé teszik a vásárlást. A magas energiaárak és a fenntarthatósági törekvések az intelligens energiagazdálkodási eszközöket helyezik előtérbe, míg a kiberbiztonság az adatok és rendszerek védelme szempontjából, az IT-struktúrákat érő növekvő támadások miatt vált döntő jelentőségűvé.

Az AI/MI leggyakoribb alkalmazásai közé tartoznak a chatbotok és személyi asszisztensek, de a prediktív analitikát is egyre többen használják marketing és értékesítési célokra, vagy éppen a beszerzési lánc menedzseléséhez és a működési előrejelzésekhez. A szintén a mesterséges intelligenciát használó ajánlómotorok a vásárlási élményt formálják. A technológia olyan újításokkal is alakítja a kiskereskedelmet, mint a biometrikus fizetés, a készpénzmentes boltok, vagy éppen a virtuális próbafülkék.

Az ételkiszállításban a digitális rendelési és fizetési rendszerek, illetve az innovatív előrejelző technológiák a rendelés- és HR-tervezés optimalizálását segítik, a robotika és az intelligens étel- és snackautomaták pedig új piacokat nyitnak meg. Az innovációk a hatékonyság mellett az ágazat fenntarthatósági törekvéseit is támogatják. Az EuroCIS mindezt egy új speciális területen is bemutatja, amely kifejezetten a kiskereskedelmi vendéglátásra irányuló innovatív digitális megoldásokra fókuszál majd.

Az EuroCIS három szakaszból álló kísérőrendezvényeinek elismert előadói a kiskereskedelmi szektorból származó izgalmas meglátásokat osztanak meg a vállalkozásokkal, gyakorlati példákkal illusztrálva. A negyedszerre tető alá hozott népszerű Start-Up Hub ismét az ígéretes újoncok megismerésére és új üzleti kapcsolatok kialakítására kínál lehetőséget. A the retail technology awards europe (reta) és az EHI Tudományos Díj a különösen innovatív megközelítéseket díjazza majd. A Vezetett Innovációs Túrák keretében a látogatók az élenjáró innovációkat és az azokban rejlő üzleti potenciálokat fedezhetik fel.

Hamarosan eladókra sem lesz szükség

A gépi látás, illetve a mesterséges intelligencia fejlődésének köszönhetően világszerte és hazánkban is egyre nagyobb teret hódítanak az önkiszolgáló kasszák, valamint a szinte személyzet nélkül üzemeltethető üzletek. Már eddig is rengetegen találkozhattak a Laurel Kft. önkiszolgáló kasszáival, de a vállalkozás legújabb dobása a személyzet nélküli, távfelügyelt, teljes mértékben önkiszolgáló bolt. A szakértők olyan piaci potenciált látnak a cég fejlesztéseiben, hogy a Budapesti Értéktőzsde által készített, nemzetközi téren is sikeres 50 hazai középvállalatot bemutató kötetben a Laurel is helyet kapott piacvezető kereskedelmi informatikai és tanácsadó cégként. A vállalkozás most nem kevesebbre vállalkozott, mint az európai kiskereskedelem meghódítására – amihez a düsseldorfi EuroCIS szakkiállítás kövezi ki az utat.

Magyarországi kiállító az EuroCIS 2025 kiállításon: Laurel Kft. Kereskedelmi szolgáltatások 100%-os kiskereskedelmi és logisztika fókusszal 10. pavilon, A26. stand

2025-ben első alkalommal kerül megrendezésre az EuroCIS-szel egy időben az XPONENTIAL Europe szakvásár, amely az autonóm rendszerekben és a robotikában rejlő lehetőségekről tájékoztatja a látogatókat.

Az EuroCIS szakkiállítás 2025. február 18-20 között, minden nap 10.00 és 18.00 óra között tart nyitva. További információkért és regisztrációs lehetőségekért kérjük, látogasson el a www.eurocis.com weboldalra.

EuroCIS szakkiállítás
A világ vezető kiskereskedelmi technológiai szakvására – Düsseldorf
2025. február 18–20.
https://www.eurocis.com/