Levesautomata-kijelzőből digitális reklámfelület

Egy reklámmegoldás, ami a kisvállalkozások és a nagyobb cégek számára is hatékony felületet biztosíthat. A koncepció elérhetőbbé teszi a lokáció alapú hirdetéseket. A Flying Ads olyan lehetőségeket teremt a digital signage világában, amellyel a kampányok sikeressége tovább maximalizálható. Rátz Levente, a vállalkozás ügyvezetője beszélt magazinunknak a megoldásuk által kínált lehetőségekről, a technológiáról és annak a magyar reklámpiaci kultúrába való beágyazódásról.

A Flying Ads csapata már 2019 óta foglalkozik digitális médiaplatformok üzemeltetésével, kezdetben levesautomaták kijelzőin biztosítottak helyet a reklámoknak, ám a koronavírus-járvány alatt módosítani kellett a koncepción. Ekkor jött az ötlet, hogy nagyobb felületek működtetését, illetve az ehhez tartozó szoftver fejlesztését végzik el.

Hatékony instore hirdetések

A saját fejlesztésű rendszernek köszönhetően az ügyfelek igényeire – partnerek és hirdetők részére egyaránt – házon belül adnak választ. A pontosan célozható, demográfiára épülő, instore videós hirdetések egyszerű kezelését és elérhetőségét biztosítja a Flying Ads csapata. A rendszer célja, hogy a reklámok célzottabbak legyenek, ami hatékonyabb elérést biztosít.

Rátz Levente

„A partnereink számos területről érkeznek, legfőképpen vendéglátó egységek, bárok, egyetemek és edzőtermek, ahol számos ember megfordul. Hozzájuk telepítjük ki a rendszereinket, amelyekért alapdíjat, valamint a reklámok után jutalékot fizetünk számukra. Fontos kiemelni, hogy nekik ezzel kapcsolatban nincs dolguk, a telepítést és az üzemeltetést is mi végezzük. A felületeket pedig értékesítjük az ügynökségeknek, vállalkozásoknak” – mutatja be röviden a rendszer működését a szakember, majd hozzáteszi: „Az ügynökségek meghatározzák, hogy mely célközönséget kívánják elérni, amelyhez a csapatunk a helyszínek alapján összeállít egy médiamixet, s ebből kiindulva kiválasztják a számukra releváns lokációkat. 10 másodpercenként váltakoznak a reklámok a kijelzőn, és összesen 12 hirdetés fut ezeken, azaz kétpercenként rotálódik – ebből két spotot kap az adott partner a saját tevékenységének népszerűsítésére.”

A lokációalapú hirdetésekkel történő hatékony elérés a kis- és nagyvállalatok számára is kiváló lehetőség. A Flying Ads több sikert is elért ezen a területen. „A közelmúltban Veszprémben értünk el kiemelkedő eredményt. Egy szépségápolással foglalkozó vállalkozó bérelt tőlünk két helyszínre reklámspotokat összesen három hónapra. Viszont ezen időszak utolsó szakaszában már teljesen betelt a naptára, és nem tudott új időpontot adni. Ez jó példa arra, hogy a megoldásunk a nagyvállalatok mellett, akik országos jelenlétre törekszenek, olyan kis helyi vállalkozások számára is sikerekkel kecsegtethet, amelyek egy adott városban, vagy kisebb területen szeretnék megszólítani az embereket.”

Reklámkultúra-fejlesztés

Rengeteg platformon hirdethetik szolgáltatásaikat, termékeiket és brandjüket a vállalkozások. Emiatt az új lehetőségek sokszor ismeretlenek számukra, ugyanis még nem integrálódott a köztudatba. A Magyar Reklámszövetség a 2022-es média- és kommunikációs piac költéseiről szóló felmérésében kihangsúlyozza, hogy a digitális szegmens elérte a „felnőttkort”, ugyanis „a teljes digitális piac (globális és lokális együtt) az előző évhez képest már csak 4,2 százalékos nominális növekedést produkált szemben a 2020-ról 2021-re felmutatott (és a korábbi évekre is jellemző dinamikára), még jóval magasabb 27,3 százalékos növekedéssel.”

„A digitális reklámfelületek rengeteget fejlődtek a közelmúltban – és még számos lehetőséget tartokat e terület. De a digital signage megoldások kevésbé ismertek a kkv-k körében, ennek következtében nem látják ennek a megtérülését, így nem alakult ki még ennek a kultúrája. Bár hozzáteszem, hogy a nagyvállalatok életébe sem integrálódott be teljesen. Holott ez egy hatékony és esztétikus reklámeszköz, amely olyan helyszínen jelenik meg, ahol emberek nagyobb csoportja fordul meg, és kiválóan ki tudja egészíteni a többi OOH felületet a médiamixben. De a hazai környezetben még nincsen meg a hagyománya a digitális megoldásoknak, emiatt kisebb a bizalom az irányába. Ezzel szemben például New Yorkban rengeteg ilyen kivitellel találkozhatunk. Azt gondolom, hogy Magyarországon is meg fog honosodni, amíg pedig nincs akkora „zaj” ezen a területen, addig könnyebben kitűnhetnek a vállalkozások egy-egy jól targetált mozgóképes instore reklámmal.

A figyelem megragadása és megtartása

A gyorsan váltakozó, fényt kibocsájtó reklámfelületek könnyebben elvonják a figyelmet például vezetés közben, mint a hagyományosnak számító óriásplakátok. Ezért a digital signage megoldások olyan helyen fejthetik ki jótékony hatásukat, ahol a különböző tartalmak biztonságosan és hatékonyan fogyaszthatók.

„Az emberek annyi információval találkoznak, hogy a reklámok irányába „vakokká” válnak. A videós tartalommegjelenítés annyiban különbözik a hagyományos statikus-hirdetésektől, hogy megragadja és megtartja a figyelmet, emellett pedig esztétikus a kihelyezés. Emiatt hatékony reklámeszköznek gondoljuk” – mondja, és hozzáteszi: „De még kezdeti szakaszban van ennek a használata. Nemcsak a beidegződések miatt, hanem azért is, mert a kreatív szakma sem ismeri annyira a lehetőségeit. A technológia adott, csak élni kell vele.”

A jövő reklámja – metaverzum és AI

„Az elmúlt időszakban több új technológia is megjelent a reklámiparban, ami az adott periódusban felkapottá vált. Ilyen volt például a metaverzum-láz, ami néhány éve jelent meg. A technológia már létezik, viszont nem épült be annyira a kultúrába, a fogyasztók még nem használják tömegével, mert a részvétel viszonylag költséges számukra. Az ehhez gyártott eszközöket pedig olyan cégóriások birtokolják, mint például a Google, a Facebook és az Amazon, emiatt a reklámok is a gyártókhoz kapcsolódóan fognak megjelenni. Mára pedig az AI-t próbálja meg a legtöbb szereplő alkalmazni a reklámgyártás területén. Amit viszont már a közelebbi jövőben valóban használhatunk hordozóként, azok a hajlítható kijelzők. Ez látványos és kreatív megoldás lehet, de a reklámértéke nem feltétlenül lesz emiatt jelentősebb. Az általunk biztosított szolgáltatás pedig egyre nagyobb területet nyerhet, ugyanis fokozatosan növekszik az érdeklődés iránta, már megtalálhatók a reklámgyártás területén erre specializálódott kreatív szakemberek is. A technológia már tíz éve adott volt, csak a reklámiparnak időbe telik felismerni, hogyan használja ezeket” – vetíti előre.

Némethi Botond, Sign&Display magazin