A hatalmas dekoráció graffitiművészek, sign vállalkozások és ipari alpinisták közös projektje volt, és az utolsó két hónapban éjt nappallá téve dolgoztak a megvalósításán, két Mutoh ValueJet 1638 nyomtatóval. Az AG Real Estate megbízásából készült alkotás 4000 négyzetméteren fedi le a brüsszeli IT torony homlokzatát, és úgy tervezték, hogy évekig élénk színekben pompázzon.
A kontinensen valaha látott legnagyobb faldekorációt három elismert graffitiművész (Alvari, Kool Koor, Mino1) tervezte, és végül egy Brüsszel közelében működő vállalat, a Promo Signs gyártotta le, írta meg a Texintel. Az összességében több mint egy évig tartó kivitelezés folyamatos egyeztetést igényelt a munkában résztvevő cégek és az ipari alpinisták között, akikre a felhelyezés kimerítő és életveszélyes feladata várt. Michaël Swalens, a Promo Signs technikai igazgatója elárulta, hogy a végső formához összesen több mint ezer darab 1,37 x 2,6 méteres szalagot készítettek, ötcentiméteres átfedésekkel. „Az összeset egy előre meghatározott sablon szerint kellett sorszámozni”, hogy pontosan illeszkedjenek a helyükre a torony homlokzatán.
Nyilván az sem volt mindegy, hogy mire és mivel nyomtatják az elemeket. A 3M™ speciálisan erre a célra fejlesztett vinylje „55 mikron vastag, és kifejezetten jól tapad olyan durva felületekhez, mint a tégla vagy a beton”, jellemezte az anyagot a kivitelező cég termelési vezetője. Vincent Fournil hozzátette: az ipari alpinisták – akiknek az igényeit folyamatosan figyelembe kellett venni – még sohasem vettek részt hasonló munkában, ezért külön kiképezték őket a vinyl felhelyezésére. Az anyagot gumihengerekkel kellett a falra simítani, amit még két lábbal a földön állva sem egyszerű kifogástalanul elvégezni, „nemhogy 50 méter magasan, egy kötélen lógva”. A munkát több hónapra osztották el, így a Promo Signnak arra is gondosan ügyelnie kellett, hogy a gyártással mindig az alpinisták előtt járjon.
A döbbenetesen nagy vinyl graffiti legalább három évig marad fenn a homlokzaton, ezért UV-álló megoldásokra volt szükség: az elemeket Mutoh Universal Mild Solvent festékkel és két Mutoh ValueJet 1638-cal nyomtatták ki. Swalens szerint a megoldásaiknak köszönhetően évek után sem fakulnak ki a színek, de azért biztosra mentek: PVC-mentes laminálást alkalmaztak, hogy még ellenállóbbá tegyék a felületet.
Gábor János, Sign&Display
Fotó: AG Real Estate, Mathieu Golinvaux (Le Soir)