Mivel az ún. point of sale (POS), vagyis közvetlen értékesítési pont az, ahol megszületik a végső döntés egy termék megvásárlásáról, nagyon nem mindegy, hogy a vevő mit érez, amikor megáll a polc előtt. Az iXtenso a német POS Tuning segítségével járta körbe, hogy miért fontos ügyelni még azoknak a papírtálcáknak az épségére is, amelyekben az áruk sorakoznak. A végfelhasználó ezek láttán csábul el, vagy válik csalódottá, tehát sokféle termék felsorakoztatása esetén is rendezettnek kell maradniuk. Egyszerűnek tűnő probléma, sok üzlet mégsem tudja megoldani, így elkerülhetetlenné válik, hogy újra meg újra feltaláljuk a POS-t.
A kartontálcák, amellett, hogy remekül használhatóak a figyelem felkeltésére, praktikusak is, hiszen a kisebb termékeket, például csokoládékat pillanatok alatt pótolni lehet a foghíjassá vált polcokon. Ez eddig remek, viszont a gyakorlatban sajnos úgy szokott megvalósulni, hogy az árufeltöltők nagy sietve egymáshoz zsúfolják és el-elszakítják őket, ami nem csoda, hiszen rosszul kialakított polcrendszerrel kell dolgozniuk. A vevő nem szíveli a szabálytalanul egymásra dobált áruk látványát, ezért továbbsétál – ahelyett, hogy egy egyszerű trükkel rendezetté tennénk számára a kartonegységeket.
A POS Tuning azzal növeli az értékesítés hatékonyságát, amit a zöldség-gyümölcs részlegről már jól ismerünk: lépcsőzetesen egymás fölé helyezett, enyhén döntött tárolókkal teszi áttekinthetőbbé a kínálatot. A vállalat POS-T Double Tray System névre keresztelt rendszere optimalizálja a rendelkezésre álló helyet, és a korábbinál nagyobb mennyiségű termék megjelenítését teszi lehetővé, ezért bármennyire is egyszerűnek tűnik, forradalmasítja a rendszerezést. Sok termékcsoporthoz használható, a megszokottnál jóval több áru fér el ugyanakkora területen, ráadásul a töltése semmilyen szerszámot nem igényel, hiszen a szegélyeket egyetlen mozdulattal lehet különböző méretű papírtálcákhoz igazítani.
A lényeg persze az, hogy mindez hogyan változtatja meg a vevők magatartását. Lévén, hogy a rendszer jóval áttekinthetőbb, és minden áru könnyen elérhető, sokkal szívesebben nézi át a kínálatot, amitől nő az értékesítés is.
Gábor János, Sign&Display