Forró nyár és felhevült innováció a reklámiparban: most érdemes résen lenni

A digitalizáció megállíthatatlan a reklámiparban. A nyomtatott termékek körében már nemcsak körvonalazódik az alacsony példányszámú, testre szabott gyártás, hanem már kézzel fogható. Erre reagálva forradalmi együttműködést jelentett be két globálisan is az élvonalhoz tartozó nyomdaipari gyártó és fejlesztő cég. És ahogy látjuk az egyediség iránti kereslet növekedését, úgy elénk tárul az, hogy a digitális megoldásokkal milyen egyedülálló lehetőségek kínálkoznak a reklámozás területén. Erre kiváló példa a holografikus kijelzők piacának növekedése – bár a magas bekerülési költsége miatt nem fog gyorsan elterjedni, de már jelen van, és érdemes rá odafigyelni.

Eközben pedig a hagyományos reklámeszközök, mint például a kültéri zászlók, továbbra is népszerűek a marketingkampányok során, köszönhetően az egyszerűségüknek és a viszonylag alacsony költségüknek. Végül, de nem utolsó sorban 2024 színeiről is szót ejtünk, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy milyen árnyalatot kapnak a reklámok!

Rugalmas, hibrid – ofszet és digitális nyomtatás egyetlen gépben

Egy olyan együttműködésnek lehetünk tanúi, amely új dimenziót nyit a nyomdaipari szereplők számára. Ennek a kooperációnak az első termékét nem máshol, mint a drupa kiállításon mutatták be. A résztvevő felek pedig a Canon és a HEIDELBERG. Mindkét vállalat az elsők közé sorolható a nyomdaipari fejlesztések és gyártás területén. Az együttműködésük pedig egy olyan hibrid megoldást kínál, amelynek köszönhetően a vállalatok az ofszet és a digitális gyártást egyetlen gépben hajthatják végre.

A HEIDELBERG saját tintasugaras termékcsalád bevezetésével bővíti a technológiai portfólióját, amely a Canon B2 és B3 íves, szintén inkjet nyomdagépen alapul.

„A Canon jelentős energiát fordított a tintasugaras technológiájának fejlesztésére, hogy a kereskedelmi nyomtatás számára megbízható jövőképet nyújtson” – hangsúlyozta Akira Yoshida, a Canon vezérigazgatója. „A HEIDELBERG pedig olyan háttérrel rendelkezik, amely megfelelő alapot biztosít, azaz kiterjedt ügyfélkör és ismeretek. Biztosak vagyunk abban, hogy a vállalattal való együttműködésünk felgyorsítja a hibrid ofszet és egyben digitális termelés előretörését. Ezzel több hagyományos nyomda számára nyitunk új perspektívákat.”

„Meggyőződésünk, hogy virágzó kapcsolat indult ezzel az együttműködéssel” – tette hozzá David Schmedding, a HEIDELBERG értékesítési vezetője. „A célunk egyértelmű: az íves ofszet és digitális nyomdáknak olyan alternatívát nyújtsunk, amellyel reagálhatnak a piaci trendekre.”

Fejest ugrunk a technológiába!

Bár a nyomdaipar reagálása a piaci trendekre egyértelmű: a kis példányszámú termékek előállítása egyre gyakoribb, ezzel együtt a digitális technológiákba való befektetés is növekszik. A nyomdák számára viszont a digital signage előretörése és fejlődése kihívást jelent. A kijelzők piacán már a holografikus megoldások is elterjedtté váltak. A Mordor Intelligence piaci elemzése szerint például az ilyen megoldások piaca 2024-ben már 3,45 milliárd dollárra becsülhető, 2029-re pedig elérheti a 9,76 milliárd dollárt.

A holografikus technológiát általában az ügyfelekkel való személyesebb kapcsolatfelvétel miatt alkalmazzák – írta összefoglalójában a Mordor Intelligence. A következő években erőteljes növekedés lesz tapasztalható, különösen olyan országokban, mint például az Egyesült Államok. Az ilyen fajta reklámra azért van szükség a lap szerint, mert ezáltal hatékonyabban növelhető a kereslet, hiszen látványosabb képalkotási technológiával rendelkezik.

A portál felsorolása alapján a holografikus kijelzőket reklámtáblákon, terminálokon, digitális táblákon, különböző rendezvények helyszínein alkalmazhatják leginkább. A kiskereskedésekben például azért közkedvelt, mert mesterséges intelligenciával és gépi tanulással látják el ezeket az eszközöket, hogy a fogyasztói adatokban rejlő potenciált még hatékonyabban használják ki.

A technológia pedig innovatív megoldásokra sarkallta a fejlesztőket – emelte ki a Mordor Intelligence. A megoldás lehetőséget kínál a neuromarketinget kihasználó vizuális márkaélmény kialakítására. Bármilyen zsúfolt helyen: üzletben, kiállításon vagy nyilvános helyeken a látszólag szabadon lebegő hologramok természetes módon megállásra késztetik az embereket, és felhívják a figyelmet a hordozott üzenetre.

A technológia alkalmazására hozott is egy példát az oldal. A Hyundai Mobis – az autógyártó egyik beszállítója – mutatott be holografikus, átlátszó kijelzőt. Ez az eszköz tulajdonképpen egy gördíthető és forgatható megoldás, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a kijelző mellett a forgalomra is figyeljenek.

Viszont ez a jövő zenéje. A lap arról számol be, hogy a technológia legnagyobb korlátja az, hogy szinte megfizethetetlen költségekkel jár, ezért a fejlődő országokban nem valószínű a széleskörű felbukkanása. Ezért folytassuk a sort valami hagyományosabbnak számító reklámeszközzel!

Lobogó reklám

A holografikus technológiától messze van, ám ennek a reklámeszköznek is az a célja, hogy felkeltse a fogyasztók figyelmét: a kültéri zászlók sokkal hagyományosabb módon teszik mindezt. Hiába számít „old-school” megoldásnak, így is nagy népszerűségnek örvendenek szerte a világban, és nem mellesleg számos előnnyel járnak a marketingkampányok során.

A zászlók előnyeiről: a figyelemfelkeltésről és a márka láthatóságáról írt a Feather Flag Nation. A portál szerint ennek a reklámeszköznek a feltűnő színei és mozgása természetes módon vonzza a figyelmet. Ez pedig különösen hasznos a forgalmas utcákon, vásárokon és rendezvényeken, ahol számos konkurens vállalkozás is jelen van. Az oldal kitér arra is, hogy ezek a mozgó, színes zászlók passzív figyelmet keltenek, és ösztönzik az embereket a hirdetés észrevételére.

Hiába a digitális kor és annak minden előnye, a vállalkozások mégis kedvelik a könnyen mozgatható, sokoldalú reklámeszközöket. A Feather Flag Nation a zászlók jó tulajdonságaként említi, hogy azokat egyszerű szállítani és gyorsan telepíthetők. Emiatt azok számára tökéletes megoldás, akik rendszeresen vesznek részt különféle rendezvényeken.

A zászlók egyedi tervezése lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy saját arculatukat és üzenetüket kommunikálják – erről pedig a Banners.com írt. A színes, jól megtervezett grafikák és szlogenek hatékonyan növelhetik a márka ismertségét és erősíthetik a márkaidentitást.

Emellett pedig nem elhanyagolható, hogy a zászlók viszonylag alacsony költségű reklámeszközök, amelyek hosszú távon is hatékonyak maradhatnak – szintén a Banners.com szerint. A magyarázat erre egyszerű, azaz a jó minőségű zászlók akár több hónapon vagy éven keresztül használhatók minimális karbantartás mellett. Ez még a kisebb reklámbüdzsével rendelkező vállalkozások számára is megérheti.

Vibráló színek a hőségben

A technológiai és a reklámeszközök trendjei mellett fontos szerepet játszanak a színek és az anyagok is a reklámiparban. A divatvilág trendjeivel foglalkozó Modivo ruházati áruház cikkében bemutatta 2024 tavaszi-nyári szezonjának legfelkapottabb színeit, amelyek frissességet, energiát és reményt hoznak az iparágba. Nézzük a színeket!

A Peach Fuzz a Pantone Intézet által az év színének választott lágy barackszín, amely szeretetet és közelséget sugároz. Éppen ezért népszerű a ruházatok és a lakberendezés terén.

A fekete pedig sohasem megy ki a divatból! Elegáns és titokzatos szín, amely a minimalizmus kedvelőinek egyik kedvelt árnyalata.

Ezzel együtt a fehér a semleges „total look” egyik vezető színe, a Prada és a Valentino kollekcióiban is megjelent, ami sokat jelent az iparágban.

A nyári bulik merész választása az ezüst. A csillogó szín az éjszakai vacsorákon pezsdítő hatást gyakorol.

A bordó bár hideg évszakokhoz köthető, idén nyáron is népszerű a romantikus és könnyed stílusban.

A pisztácia visszafogott pasztellszín, amely tökéletes a nyári ruhákhoz és vászon kosztümökhöz.

A nyár az esküvőkről is szól. A világoskék – de a kék minden árnyalata – népszerű ebben az időszakban, ezzel sohasem lehet mellényúlni!

Az egyediség iránti kereslet és a technológiai innovációk együtt formálják a jövő reklámiparát, biztosítva, hogy minden vállalkozás megtalálja a számára legmegfelelőbb megoldásokat.

Sign&Display magazin