A világ talán legjobb, sportolókkal operáló kampányát valósította meg két philadelphiai cég a tokiói olimpia idején. A vezeték nélküli internet-, telefon- és kábelszolgáltató Xfinity a kültéri reklámspecialista Intersectionnel fogott össze, hogy ún. olimpigramokkal árasszák el a „Testvéri Szeretet Városának” buszmegállóit, illetve bevásárlóközpontjait.
A multimédiás kampány keretében amerikai olimpikonok látványos pillanatfotóival házasították az Xfinity logóját, és minden felületen elhelyeztek egy QR-kódot, aminek használatával a járókelők készülékén kiterjesztett valóságban „keltek életre” a sportolók és a róluk szóló információk. Persze, az „Egy csapat. Egy álom. Egy stream.” kampány sem lett volna az igazi promóció nélkül: a megjelenő tartalmak arra buzdították a felhasználókat, hogy menjenek el a legközelebbi plázáig, ahol további olimpigramokat találnak.
A résztvevő vállalatok tavaly decembertől több mint fél éven át dolgoztak az előkészítésen, hogy az ötkarikás játékok idejére készen álljanak a promóció rajtjára. Az interaktív elemeket a fizikai és kiterjesztett valósággal profi szinten kombináló Hello Elephant fejlesztette, az adatforgalmat az Xfinity, míg a digitális felületeket az Intersection biztosította. Utóbbi cég kommunikációs alelnöke, Stacey Levine szerint „olyan módon sikerült összekötni a vásárlókat és az olimpiai csapatot, ahogy eddig még soha”. A szórakoztató rajongói AR-tartalmakat ráadásul a lehető legegyszerűbb megoldással, mindenki számára elérhető QR-kódok segítségével juttatták el az emberekhez.
A reklámzajból egyértelműen kiemelkedő kampány kétdimenziós megjelenése eleve szemet gyönyörködtető volt, de a látványt bravúros megoldással ötvözték az olimpikonok felé irányuló rajongással. Minden eddiginél átgondoltabb, hatékony reklámstratégia – és ha jól sejtjük, trendteremtő is, szóval nem árt tanulni belőle.
Gábor János, Sign&Display
Forrás és fotók: Digital Signage Today