A kültéri hirdetések nettó árbevétele egyetlen év alatt 369 millió dollárral, vagyis 39,4 százalékkal csökkent Ausztráliában, és ez a tendencia lényegében az egész világra igaz. 2019-ben 935,5 millió dollárt költöttek erre a célra az ügyfelek, míg tavaly már csak 566,5 milliót.
A piaci forrásokból származó összegzést az Image Magazin közölte: a lap szerint a negyedik negyedéves számok már szebb képet mutattak, mint az első három, de így is elmaradtak a 2019-es utolsó etaptól, összesen mintegy 32,9 százalékkal.
„A 2020-as extrém nehéz év volt a reklámpiac számára, és a kültéri hirdetések is nagyon megsínylették a COVID-19 miatt elrendelt lezárásokat” húzta alá Kylie Green, az Outdoor Media Association vezérigazgatója. Optimistán hozzátette: bár a korlátozások hatása még mindig érzékelhető, a jövő fényesebb.
„A nettó árbevétel novemberről decemberre 6,7 százalékkal emelkedett. Az ügyfélkör kezd visszatalálni a kültéri hirdetésekhez, és a fogyasztói bizalom tízéves csúcsot döngetett az év utolsó hónapjában.”
Mindez bizakodásra ad okot, hiszen a médiaügynökségek költései már novemberben emelkedni kezdtek, és a karácsonyi kiemelt hirdetési időszak is sokat dobott a bevételeken, így 2021-ben komoly felívelésre lehet számítani, jósolta Green.
Gábor János, Sign&Display