Nyolc év kihagyást követően a drupa 2024 visszatért Düsseldorfba, ám az esemény látogatottsága 53 százalékkal csökkent 2016-hoz képest, ami szám szerint 170000 látogatót jelent – írja cikkében a Large Format Review. A kiállítók száma is mérséklődött, ám ennek ellenére a rendezvény továbbra is a nyomdaipar egyik legfontosabb eseménye maradt.
A résztvevők a látogatók „magas szintű” döntéshozatali kompetenciáját emelték ki, és számos új stratégiai szövetség és üzlet született a kiállításon. A nagy márkák, mint a HP és a Fujifilm, új technológiákat mutattak be, míg a drupa és az amerikai PRINTING United Expo új partnerséget alakított ki.
Az ofszetnyomtatás jelenléte csökkent, míg a digitális nyomtatás és a fenntarthatóságra fókuszáló megoldások előtérbe kerültek. A drupa 2024 bebizonyította, hogy a nyomdaipar releváns és rugalmas, és optimizmust sugall a jövőre nézve, bár a kihívások továbbra is fennállnak.
Sign&Display magazin