Az óév végének egyik legjobb ötletét és legszimpatikusabb jótékonysági akcióját is az angol Clear Channel produkálta – írja a SingLink. A kültéri hirdetőfelületeket értékesítő cég jó ideje elkötelezte magát olyan ügyek mellett, mint a fenntarthatóság, a környezetvédelem, a közösségfejlesztés és az adományozások támogatása. Ígéreteit ráadásul úgy tartotta be, hogy azok 2021 talán legkreatívabb projektjeit eredményezték.
A karácsonyi időszaktól kezdődően egészen január végéig a kamaszkorú daganatos betegeket támogató Teenage Cancer Trust alapítványnak kampányolnak. A szervezet arra bátorítja az embereket, hogy anyagilag segítsék a rákkal küzdő fiatalokat – nem csupán a helyzetük könnyítéséért, hanem azért is, hogy a betegségük miatt ne érezzék izoláltabbnak magukat a COVID-tól tartó átlagembereknél is.
Szintén a Clear Channel akciójában készült el Oxford első élő buszmegállótetője, Bee Bus Stop néven – ami nyilván a virágoskert jellegre utal. A váróhelyiségre helyezett ágyás lényegében mintaprojekt, hiszen a vállalat országszerte legalább kétezer buszmegállót szeretne hasonló módon „felvirágoztatni” 2030-ig. A cél az, hogy az együttesen már nagyon tekintélyes méreteket öltő kiskertek növeljék minden városi környezet biodiverzitását, miközben egy fillérrel sem terhelik a helyi önkormányzatok büdzséjét, hiszen törődést egyáltalán nem igényelnek. A fenti képen látható buszmegállóhoz hasonló installációk felbukkantak már Leicesterben is: az élő tetőket itt vadvirágokkal és olyan növényekkel ültették be, amelyek vonzzák az egyre hanyatló populációkban élő beporzó rovarokat.
A sajátos buszmegállók nemcsak a zöld területek alternatív terjesztése miatt hasznosak, hanem azért is, mert az esővíz elnyelésével csökkentik az ún. városi hőszigeteffektust, amikor a túl sok beton, járda és aszfalt jelenléte miatt pang a hőség az utcákon. Mindemellett persze zöldebb, ezáltal boldogabb helyekké varázsolják a sűrűn lakott urbanizált környezeteket.
Gábor János, Sign&Display