Nagyon mozgalmas az idei ősz az Eurojet Hungária Kft. életében – ugyanis három nagy bejelentést is tettek, három külön rendezvény formájában. A bejelentések hátteréről, a cég alapértékeiről, stratégiáról, termelési csúcsokról és a már két éve kinőtt telephelyről is szó esett Molnár Szabolccsal készített interjúnkban.
Stratégiai megállapodás a Canon-nal, az OCÉ Colorado nyomtatók forgalmazására, SIGNRACER nyomtatók bemutatása a magyar piacon, HP Stitch szublimációs textilnyomtatók bemutatása a Berger Textiles alapanyagokkal. Ezek a bejelentések egyenként, önmagukban is nagy hírértékkel bírnak, és egy-egy külön cég számára is elég nagy falatot jelentenének, pláne, nagyjából egy hónapon belül. Hogy vagytok? Levegőt tudtok venni, vagy abszolút ti diktáljátok a tempót?
Molnár Szabolcs: Mindenki rengeteget dolgozott a rendezvényeinken, de senkin nem a fáradtság jeleit tapasztaltam, inkább nyüzsgést látok és úgy érzem, ezek az új feladatok minden kollégát inspirálnak. De hogy a háttérről is beszéljünk kicsit – már idén áprilisban láttuk, hogy tárgyalásaink eredményeként ezek az új projektek elindulnak. Minden ősszel szoktunk rendezni egy üzleti konferenciát, de most szerencsésebbnek ítéltük meg, ha mindezt három külön esemény formájában tesszük meg, mert nem tudtuk volna egy alkalommal elmondani ezt a rengeteg új információt, ami most történt a házunk táján. A tapasztalataink alapján abban biztosak voltunk, hogy mindezt ősz kezdetén, a szabadságok végeztével érdemes megtennünk, ezért nem is vártunk ezekkel a rendezvényekkel. Hozzá kell tennem: maradt még a tarsolyunkban jópár fontos dolog, de ezek egész egyszerűen már nem fértek be a naptárba, úgyhogy érdemes lesz továbbra is figyelni a felületeinket…!
„A sikernek nincs titka. A siker a megfelelő felkészültség, kemény munka és a hibáinkból való tanulás eredménye.” – Colin Powell, az Egyesült-Államok korábbi külügyminisztere
A SIGNRACER nyomtatókkal kapcsolatban elmondtátok, hogy tudatosan kerestétek ezt a nyomtató típust, mert azt a termelési szegmenst, illetve nyomtatási méretet tölti be, amelyre nektek az eddigi gép portfóliótokban nem volt elérhető kínálatotok. Jól érzem, hogy az új márkákkal való megállapodásotok a kemény munkának és a csillagok szerencsés együtt állásának elegye?
Molnár Szabolcs: Úgy fogalmaznék, hogy 80 százaléknyi tudatos munka és 20 százaléknyi szerencse eredményeként jöttek létre ezek a megállapodások. Bár én őszintén szólva nem hiszek a szerencsében, mert az én definícióm szerint a szerencse az, amikor a fel készültség találkozik a lehetőséggel. A lehetőség ugyanis hiába jön szembe veled, ha nem állsz rá készen – legyen szó bármilyen helyzetről. A mostanihoz hasonló helyzet, tűnhet kívülről szerencsének, de emögött valójában több évnyi kemény munka van, melynek része a kapcsolatépítés is.
A Berger Textiles együttműködésről elmondható, hogy már 8-10 éve kapcsolatban vagyunk velük, de ők korábban direkt értékesítési modellben dolgoztak, és az elmúlt hónapokban történt náluk egy olyan stratégia váltás, amely szerint hazánkban átállnak a viszonteladókon keresztüli értékesítésre, ami számunkra a lehető legjobb pillanatban jött a HP szublimációs textilnyomtatója mellé. Egyébként nagyon régóta keresünk egy stabil, jó nevű textil beszállítót – tehát ebben a megállapodásban beszélhetünk a csillagok megfelelő együtt állásáról.
Milyen elgondolás alapján született meg a döntés, miszerint eddigi nyomtató portfóliótokat jelentősen kibővítitek?
Molnár Szabolcs: Legfőképpen a tudatosságot említeném: házon belül immár egy jó éve hosszú diskurzust folytattunk a monobrand, illetve a multibrand kérdésköréről, cégünk ezidáig mindössze két nyomtatómárkát forgalmazott. A döntésünk alapján végül a multibrand, tehát a több különféle nyomtatómárka forgalmazása irányába indultunk el. E döntés legfőbb mozgatórugója egyben legfontosabb célkitűzésünk is, hogy meg tudjunk felelni a vevőink által támasztott igényeknek. Mivel nincs olyan nyomtató márka, amely minden igénynek meg tudna felelni, ezért ezt csak több márka forgalmazása által tudjuk megtenni.
Véleményed szerint milyen szerepet kell betöltenie ma a piacon egy olyan forgalmazónak, mint az Eurojet?
Molnár Szabolcs: A teljes grafikai iparágban egyre fontosabb a termelési munkafolyamatok egyre pontosabb tervezése, ami a cégek részéről is egyre nagyobb tudatosságot, érettebb gondolkodást igényel. Emellett az egyik legfontosabb tény, hogy a nyomdai gyártók nem tudják havi szinten egyenletesen elosztani termelésüket. Sokkal inkább kell felkészülniük termelési csúcsokra – a megrendelők ugyanis azonnal akarják megkapni a termékeket, természetesen a legjobb minőségében. Nekünk forgalmazóknak arra kell felkészülnünk, hogy mind technológiákkal, mind alapanyagokkal ki tudjuk szolgálni ezeket az igényeket, amik a gyártók részéről felénk jelentkeznek, ehhez szükséges a megfelelő választék, illetve a raktárkészletről, azonnal elérhető termékek. Mi ezen szempontok alapján is elemeztük jelenlegi gép kínálatunkat, amely elemzésből kiderült, mely szegmenseket nem tudtunk lefedni korábbi gépkínálatunkkal. A termelőeszköz értékesítés ugyanis számunkra mindig is kulcsfontossággal bírt.
Az új nyomtatók és alapanyagok forgalmazásának nem hozadéka, hogy kinövitek a jelenlegi telephelyeteket?
Molnár Szabolcs: Valójában már két éve kinőttük. Jenleg is keressük a legkevesebb kompromisszumot jelentő, ideális megoldást. A jövő év folyamán biztosan el fogunk költözni.
„Az Apple legfontosabb értéke, hogy hiszünk abban, hogy a szenvedélyes emberek jobbá tudják tenni a világot!” – Steve jobs
Egyre többet kommunikáltok online közösségi felületeken. Ennek részei a legújabb videóüzenetek, amelyek egyikében arról beszéltél, mik az Eurojet alapértékei. Ezek közül is a pezsgést emelted ki. Kérlek beszélj legfontosabb alapértékeitekről és arról, miként határoztátok meg ezeket?
Molnár Szabolcs: Bár kimondott rangsor nincs az alapértékeink között, számunkra a legfontosabban megélt érték mégis az ADOTT SZÓ. A továbbiak pedig a TUDÁS, az ERŐ, a PEZSGÉS, és a HARMÓNIA, amelyeknek mind-mind van egy jelentése.
Azért vagyok nagyon büszke ezekre az értékekre, mert egyrészt nem egyedül én találtam ki, és nem az internetről összeollózott megszokott dolog, hanem van egy története, amit a fent említett videóban is elmondok – nyolc éve olvastam egy nagyon jó menedzsment könyvet, ami megjelent magyarul is, ennek címe Rockefeller Üzleti Gondolkodása (szerzője Verne Harnish). E könyv egyik fejezete írta le, hogy céges küldetésre szükség van, és minden cégnek vannak alapértékei, csak lehetséges, hogy ez nincs meghatározva és kifejezve, ennek ellenére benne van a céges kultúrában, amit az emberek és közös értékeik alkotják. Majd ajánlott egy remek gyakorlatot, amelyet használva meg lehet határozni ezeket az értékeket. A javasolt gyakorlat szerint a csapatunkból ki kell válogatnunk egy 4-5 fős különítményt, akiknek az lesz a feladata, hogy a céget képviseljék a Marson egy expedíció keretében. Mivel közös nyelvet nem beszélünk a marslakókkal, ezért pusztán az emberek fellépése, megjelenése és testbeszéde alapján kommunikálhatnak. Ezért olyan embereket kell választani, akik a leginkább képviselik azokat az értékeket, amit a cég a mindennapokban jelent a vevői számára. A kollégák javaslatai alapján választottunk ki öt embert, akikről úgy gondoltuk, leginkább megfelelnek e követelményeknek, majd összeírtuk az összes pozitív tulajdonságukat, ami miatt kedveljük őket, és a cégben is jelen vannak. E tulajdonságokat csoportosítottuk, és alkottunk 4 kategóriát, amelyek ezeket összefoglalták. A négy kategóriát szemlélve jöttünk rá, hogy mindezek mit sem érnek a harmónia nélkül, ami az egyénekből fakad – azt nekik kell nap mint nap behozni a cégbe!
Mindezt nem mutogatjuk, de mégis benne él a cégünkben!
Ezekre az alapértékekre, illetve az ezen értékek mentén összeállt csapatunkra nagyon büszke vagyok!
Az OCÉ Colorado forgalmazási jogát is sikerült megszereznetek. Lakos László, a Canon értékesítési vezetője elmondta, mennyire nehéz feladat volt megtalálni a megfelelő partnert. Melyik volt az Eurojet értékei közül a legfontosabb, amely a megállapodáshoz vezetett?
Molnár Szabolcs: A tudást mindenképpen kiemelném. A Canon-nak olyan partnerre volt szüksége, aki ismeri és érti ezt az iparágat, és rendelkezik a megfelelő technológiai és szakértői ismeretekkel, amelyekkel a mi cégünk rendelkezik. Az adott szónak szintén komoly szerepe volt ebben. A Canon menedzsmentje részéről komoly elvárások vannak, de mi soha nem tettünk üres ígéreteket, és megpróbáltuk reálisan nézni ezt a termékkört, illetve a benne rejlő piaci potenciált, és ebben sem álltunk egymástól távol.
Egy picit olyan ez, mint egy kártyajáték – ha kiteríted az alapértékeidet, és azok egyeznek, akkor könnyedén tovább tudtok lépni. De persze ennek nincs ilyen egyszerű receptje…
A SIGNRACER egy teljesen új márka a hazai piacon. Milyen szempontok alapján választottátok és milyen felhasználókat céloztok meg ezekkel a nyomtatókkal?
Molnár Szabolcs: Ismét kiemelném a termelési csúcsokat, amelyeket teljesíteni kell a komolyabb gyártóknak, ha versenyképesek akarnak maradni. Az ilyen nagy mennyiségek legyártására nem képesek megfelelő termelőeszköz nélkül.
Egy másik fontos tény, hogy az utóbbi években egyre több kínai nyomtatómárka jelent meg Európában, amelyek egyre komolyabb minőséget képviselnek. Ez természetesen a nyomtatók áraiban is jelentkezik.
Az Eurojet portfóliójából hiányoztak az UV hibrid nyomtatók, illetve a 3,20 méteres nyomtatási szélességben nekünk csupán egy ipari nyomtatónk volt, a piacon viszont van igény az alacsonyabb árú, és kicsit alacsonyabb termelékenységű 3,20- as nyomtatókra is.
Abban az árkategóriában, amit a SIGNRACER képvisel, nekünk nem volt kínálatunk. A SIGNRACER gyártójánál nagyon komoly szakmai tudás van, amely köszönhető részben annak, hogy résztulajdonosai egy festékgyártó cégnek – ez mindenképpen előny. Nem titkoljuk, hogy a SIGNRACER egy Kínában gyártott nyomtató, amelynek kulcsfontosságú alkatrészeit a svájci gyártó módosította annak érdekében, hogy egy megfelelő minőségő gépet hozzon létre. Mindezek összessége szólt a SIGNRACER mellett.
A HP minden egyes új terméke komoly súllyal bír a piacon. A HP Stitch szublimációs textilnyomtatói is forradalmasítják piaci szegmensüket?
Molnár Szabolcs: A HP-t ismerve tényleg komoly kutatómunka alapján kizárólag olyan területre lépnek, és olyan termékekkel, amelyekkel forradalmasítani tudják az adott területet.
A HP Stitch sorozat esetében a legizgalmasabb újdonság, hogy nem volt még olyan gyártó a piacon, aki termálfejes nyomtatóval meg tudta volna oldani a szublimációs festék használatát – a HP-nek ez sikerült. Ezidáig egyetlen gyártónak sem sikerült jól megoldania azt sem, hogy egy géppel tudjon nyomtatni közvetlenül textil anyagokra és szublimációs papírra is – a HP ígérete szerint a Stitch sorozatban ez megvalósult!
Amikor nemrég üzembe helyeztük az első magyarországi HP Stitch nyomtatót a HP rendezvényen kreatív partnerünk Mucius Scaevola Kft.- nél, akkor láttuk, valóban milyen elképesztően élénk, erőteljes színeket képes nyomtatni. Mindezek alapján nagyon kíváncsiak vagyunk a piaci fogadtatásra. Mivel úgy gondoljuk, nagyon sok lehetőség rejlik ezekben az eszközökben, ezért ki is akarunk lépni a hagyományos reklámiparból a textilipar felé, ahol komoly érdeklődést tapasztalunk a sportruházati és lakástextil gyártók részéről.
Bízom benne, hogy a partnereink is átveszik majd a mi pezsgő hangulatunkat és energiánkat, amelyre a jövőben is számíthatnak tőlünk! Sign