Szemet gyönyörködtető megoldással dobta fel megjelenését a Waterlooi Könyvtár. Az intézmény 1896 óta működik, és mindössze két bérelt szobából nőtte ki magát: mára egy teljes, olasz reneszánsz stílusú épülettömböt vesz igénybe, több mint 600 ezer kötetet birtokol, és évente százezer látogatót fogad, valamint 700 rendezvénynek ad otthont. A helyszín és a benne rejlő érdekességek kifejezése érdekében döntöttek úgy a vezetők, hogy a bejárat előtt álló több évtizedes signage-t kortárs elvárásoknak megfelelő, digitális üzenőfallal ellátott installációra cserélik.
A tervezéssel a Nagle Signs-t, míg a kivitelezéssel a Watchfire Signs-t bízták meg. Előbbi cég ötlete volt, hogy a kijelzőt hanyagul egymásra dobott könyvekből álló talapzatra tegyék. Stílszerűen a könyvek gerincén feliratozták az intézmény nevét és szlogenjét, de még arra is ügyeltek, hogy az installáció a lehető legéletszerűbb legyen, ezért a digitális sign hátterét harmonikahajtogatással formázott alumíniumlapokból készítették, így az egész egy nyitott könyv látszatát kelti.
Brian Buss, a Nagle Signs munkatársa leszögezte: egyértelmű volt, hogy a digital sign beszállítójának a Watchfire-t kérik fel, hiszen megbízható készülékeket adnak ki a kezük közül, és a munkájukat szakértői háttértámogatással üzemeltetik. Mivel az egész építményt a pandémia alatt emelték, a nyolc milliméter vastag, kb. 4×4 méteres kijelző társadalmi szerepet is betöltött, hiszen minden aktuális információt ezen oszthattak meg a járókelőkkel.
Az intézmény kézzelfogható eredményekkel tudja alátámasztani a brand frissítését: amióta új installáció magasodik a bejáratnál, drámai mértékben ugrott meg a könyvtári olvasókártyát igénylők száma. A mostani számok alapján arra számítanak, hogy évente legalább hárommillió alkalommal veszik majd igénybe a szolgáltatásaikat. A szerkezet népszerűségét jelzi az is, hogy Waterloo egyik legnépszerűbb fotóháttérévé és szelfipontjává vált.
Gábor János, Sign&Display
Forrás és fotó: Sign Shop