Nyomdaker – 20 éve a Mimakival

A Mimaki és a Nyomdaker együttműködése idén lett 20 éves, ami jó alkalmat kínált arra, hogy Lehotkai Bence üzletágvezetővel beszélgessünk.

20 év komoly időnek számít, biztosan sok tapasztalatotok gyűlt össze a széles formátumú nyomtatás piacáról. Mi az, ami leginkább jellemző a Mimakira, mi az, amin a Mimaki sikerei alapulnak Magyarországon?

Ahogyan minden gyártónak, a Mimakinak is vannak olyan kulcs-termékei, amelyek sikeresebbek, mint a versenytársak gépei vagy a saját gyártású más típusok. Amíg korábban az oldószeres és az integrált oldósze­res nyomtató-vágógépeink keltették fel a figyelmet, ma azt mondhatjuk, hogy az UV-LED nyomtatóink iránt a legélénkebb a kereslet. A síkágyas és asztali megol­dásaink nem csupán a reklámdekorációs piacon telje­sítenek kiemelkedően, hanem az ipari termelésben is.

Sok gyártó, sok típus van jelen a magyarországi piacon…

A verseny tényleg erős és a magyarországi piac is sajátos jellemzőkkel bír. Az UV LED és az oldószeres mezőny talán legütősebb kínálatát ma a Mimaki adja. Termelékenyek, megbízhatóak és ár-érték arányuk is kedvező.

A síkágyas és asztali UV-LED nyomtatóink kiemelke­dően teljesítenek, ami visszatükröződik az eladási szá­mokban is. Professzionális nyomtatási minőségükkel, precizitásukkal és könnyű kezelhetőségükkel az ipari termelésben is megállják a helyüket.

Az oldószeres megoldások piacán már sokkal élén­kebb versenyt tapasztalunk, itt jellemző igazán a di­verzitás. A Mimaki gépei bírják a versenyt és mindezt gyártói és nyomdakeres kedvezményekkel is igyek­szünk ügyfeleinknek még kedvezőbbé tenni.

A Nyomdaker nem egyszerűen gépet árul, hanem komplex megoldást kínál a partnerei számára, hiszen gépeken kívül a gyártáshoz szükséges alapanyagok, médiák, táblák, display rendszerek forgalmazásával is foglalkozik. Üzletágunk legfőbb feladata a partnereink termeléséhez a megbízható technológiai háttér bizto­sítása, egy komplex megoldás részeként.

 

A komplex megoldás része a szerviz szolgáltatás is. Gyakran esik szó a géphasználói tudatosságról, karbantartásról. Ezen a téren milyen tendenciát láttok?

Az egész országra kiterjedő technikai támogatási szol­gáltatással állunk a partnereink rendelkezésére. Nincs két egyforma ügyfél így sokféle tapasztalatot szerzünk. Egyre több ügyfelünk fordít figyelmet a mindennapi feladatokon túl az időszakos vagy ütemezett karban­tartásokra és ezzel sok kellemetlenségtől kímélik meg magukat. Mivel több gépünk működik ipari terme­lésben, ebből az irányból is folyamatosan szerzünk tapasztalatokat, amelyeket átültetünk a reklámdeko­rációs területre. Azt látjuk, hogy az ipari termelésben jobban figyelnek az ütemezett karbantartásokra. Ezzel nagy mértékben csökkennek a természetes elhaszná­lódásból bekövetkező leállások, és mi is könnyebben ütemezzük előre a munkákat.

A reklámdekorációs cégeknél kicsit más a helyzet, mert náluk kevésbé tervezhetőek előre a folyamatok. Bár érezhető a szemléletváltozás, még mindig sok esetben érezzük úgy, hogy az ügyfél az utolsó utáni pillanatban hívott csak minket, amikor már leállt a termelése. Aho­gyan az autóknál, úgy ezeknél a gépeknél is van élettar­tama egy-egy alkatrésznek, ezekre a közelgő cserékre, megelőző javításokra mindig felhívjuk a partnerek fi­gyelmét. Sok esetben azonban a rájuk nehezedő terme­lési kényszer miatt nem tudnak időt szakítani a karban­tartásokra. A leállások miatti időkiesés néha könnyelmű cselekvésre bíztatja ügyfeleinket és ez általában oda vezet, hogy a mi technikusaink fejezik be a mások által nem szakszerűen megkezdett javításokat. Mindent megteszünk azért, hogy a lehető leggyorsab­ban megoldjuk a felmerülő problémákat, de bizonyos feladatok, alkatrészpótlások nem mennek azonnal. Nem kell messzire mennünk: az ütemezés fontosságát támasztják alá az elmúlt két év tapasztalatai is.

Valóban, sokszor kerültek szóba a COVID járvány miatti termelési-és logisztikai problémák. A Mimaki és a Nyomdaker számára milyen kihívásokat jelentettek-jelentenek ezek a világszerte tapasztalható fennakadások?

Ahogyan mindenkinek, nekünk is komoly gondokat okoztak ezek a megtorpanások, hiszen közben a ke­reslet folyamatosan nőtt. Ez az időszak egy valóságos rémálom volt és azt is ki lehet mondani, hogy talán már semmi sem lesz úgy, ahogy előtte volt.

Szerencsére, most már kint vagyunk ezekből a bos­szantó megállásokból. Az elmúlt év végén és az idei év elején még nagyon komoly csúszásokkal tudtunk csak igényeket teljesíteni, szerencsére ezek az átfutási idők már majdnem visszatértek a COVID előtti szintre.

A festékek, kellékanyagok és alkatrészek ellátása újra folyamatos, az ellátás biztonságát nagyobb készletek tartásával oldjuk meg. Nem jönnek jó hírek a világból, jövőre sem dőlhetünk hátra.

nyomdaker.hu