Egy jobbra, egy balra és egy előre néző fejet formázó, grandiózus LED-koncepció valósult meg a massachusettsi Somerville-ben. Az amerikai Assembly Row bevásárlóközpont homlokzatára applikált dizájn címe: „A beszélgetés”, amivel arra utalnak a pláza üzemeltetői, hogy a mindennapi emberek közötti tartalmas párbeszédek kincset érnek. Ezzel persze az élményekkel teli, náluk töltött időt hirdetik – rendkívül ízlésesen és látványosan.
A GraphicsPro beszámolója szerint hónapok alatt felépített projekt a Daktronics, a Street-Works Studio és a Design Communications Limited (DCL) együttműködésének köszönhetően valósult meg. Utóbbi cég kreatív technológiákért felelős vezetője, Jeff Grantz elmondta: azért volt szükségük valamilyen nagyon egyedi médiafelületre, mert Somerville régiójában rendkívül sok művész él, és ők nagyon szoros kapcsolatot ápolnak a közösségükkel. A munkáik ezeken a hatalmas LED-fejeken kelnek életre, lassan mozogva, hatásos, élénk animációk formájában.
A terveket komoly előkészítés követte, hiszen mindössze 25 mm-es LED-kijelzőkből kellett felépíteni a végül kb. 15 méter magas installációt. A dizájn nem LEGO módjára készült, ugyanis az apró egységeket összesen több mint 500 darab, vékony, 1-4 méteres rúdra illesztették. Ezeket vízszintes elhelyezkedéssel építették egymásra, köztük térközöket hagyva, így a végeredmény egy 80 százalékban átlátszó LED-installáció lett: a rudak között egész konkrétan be lehet látni az épület belső tereibe.
A szerkezetet távolról vezérelhető tápegységek látják el árammal, tehát online hozzáféréssel gyakorlatilag bárhonnan lehet játszani az áttetszés mértékével vagy a tartalommal, amiért két sommerville-i dizájnstúdió, az ILLUMINUS és a StudioHHH felel.
A Daktronics a DCL vezetői csapatával együttműködve dolgozott ki egy hatékony telepítési folyamatot, amivel minimálisra csökkent a daruzáshoz és az előre szerelt fejek illesztéséhez szükséges idő. „A beszélgetés című alkotás a közösségi művészet iránt tanúsított elkötelezettségünkre épít: az Assembly Row ezzel is azon fáradozik, hogy új szintre emelje a vizuális előadások minőségét”, méltatta a végeredményt David Middleton, a pláza főigazgatója. „Hálásak vagyunk a projektben közreműködő csapatoknak, akik nem csupán egy hatásos digitális felületet hoztak létre, hanem egy arra vonatkozó átfogó tervet is, hogy a következő években hogyan támogassuk a helyi közösségeket.”
Gábor János, Sign&Display