SignExpo: Háromdimenziós vizuális élmény a reklámiparban

Az ipari 3D megoldásokra specializálódott a Kvint-R Kft., amely a prototípustól a végtermékig, anyagát tekintve a műanyagtól a fémig készít különböző tárgyakat. Az additív gyártás innovatív lehetőségeket kínál a reklámipar számára, ugyanis kiválóan alkalmazható egyedi ajándéktárgyak, displayek és signage termékek készítésére. A Kvint-R professzionális és ipari 3D nyomtatókra specializálódott, kínálatukban megtalálhatók a 3D Systems, a HP Jet Fusion, az Evo-Tech, a Builder 3D, a Craftbot, a Mimaki gépei, illetve 3D szoftverek és szkennerek. Szolgáltatásaik közé tartoznak a 3D szkennelés/digitalizálás, reverse engineering/visszatervezés, prototípusok és kisebb szériák bérnyomtatása. A SignExpo – PPDexpo kiállításon Kasnya-Kovács László, a Kvint-R ügyvezetője és Heimann Panna, 3D tervezőmérnök osztotta meg magazinunkkal a tapasztalatait.

Először vagyunk jelen a SignExpo kiállításon. A modern reklámiparban a háromdimenziós technika olyan vizuális elemeket képes biztosítani, ami a jelenleg alkalmazott megoldásokra komoly alternatívát nyújt. A Kvint-R egyedi lehetőségeket kínál ebben a szegmensben. A nagyméretű tárgyak nyomtatása lehetővé teszi a potenciális ügyfelek figyelmének felkeltését és megtartását, az egyik projektünk során egy plakátból kinyúló elem okozta ezt a hatást. Az egyedi reklámtárgy nem katalógusból kinézett terméket jelent, hanem személyre szabott, saját elképzelések szerint gyártott eszköz kerül ki a nyomtatóból” – sorolja Kasnya-Kovács László.

A Kvint-R portfóliója rendkívül széles, amire néhány kiemelkedő példát jelentenek a következő eszközök. A HP gyártásában megjelent egy poliamid anyagot nyomtató berendezés, amely nagy szilárdságú, merev tárgyakat képes létrehozni. A 3D Systems sztereolitográfiás nyomtató szintén egyedülálló lehetőséget biztosít e szegmensben, ugyanis nyomtatva átlátszó anyagot kapnak a felhasználók, ám színezéssel még látványosabbá tehető.

„A termékek életútját a legelső lépésektől egészen az utolsókig kísérjük. A tervezési fázist a prototípus elkészítése követi, majd a késztermék gyártására kerül sor. A háromdimenziós tervezés legnagyobb előnye, hogy szabadjára engedi a kreativitást, és olyan látványos megoldásokat jelentethetünk meg a térben, amilyet az ügyfél elképzel” – magyarázza Heimann Panna.

A teljes interjú fenti videóban tekinthető meg.

Némethi Botond, Sign&Display magazin