SignExpo – PPDexpo: Digitális berendezések a nyomda- és csomagolóipar számára

A Konica Minolta az elmúlt évek során az íves digitális nyomtatás mellett nagy hangsúlyt fektetett az automatizáció és az ipari alkalmazások területén való fejlesztésekre is. Ennek köszönhetően a toneres gépek esetében rendkívül gyorsnak számító Cypress színes digitális íves nyomdagépükön kívül már rendelkeznek felületnemesítő, UV-hibrid táblanyomtató, címkenyomtató és doboznyomtató berendezésekkel is. A SignExpo – PPDexpo kiállításon Tóth Dániel, a Konica Minolta értékesítési csoportvezetője mutatta be a vállalatot.

„A pandémia miatt hosszú időszakot követően mutathattuk be széles portfóliónkat a szakmai érdeklődők számára, ezért komoly hangsúlyt fektettünk a megjelenésre. Ennek érdekében olyan gépparkot prezentáltunk, amely egyedülálló ebben a kategóriában. A régóból többek között Szlovéniából és Törökországból is érkeztek ügyfelek, hogy megtekinthessék a Konica Minolta legújabb innovációit. A kiállított gépeink két csoportba sorolhatók, egyrészt a nyomdaipar számára mutattunk be három berendezést, másrészt pedig a csomagolóipar vonatkozásában mutattuk be címkenyomtatónkat és digitális hullámkarton-nyomtatónkat” – sorolja Tóth Dániel.

Az egyedi és kis példányszámú címkenyomtatás iránti kereslet dinamikusan növekszik, továbbá rövidebb átfutási időt várnak el az ügyfelek a nyomdáktól. A hagyományos technológiákkal egyre több akadályba ütközhetnek a kivitelezők, ám a digitális nyomtatás rugalmasságának köszönhetően az ügyfelek igényei maximálisan teljesíthetők.

A Konica Minolta standján kiemelt helyet kapott a MotionCutter 23” nagy sebességű digitális lézervágó, amelynek kiemelkedő funkcióit – vágás, kontúrvágás, gravírozás, bigelés és perforálás – különböző anyagokon mutatták be.

„Egyre nagyobb igény jelentkezik az ügyfeleink részéről, hogy változatos megoldásokat kínáljunk számukra. A vállalatok olyan konstrukciókat keresnek, amelyek által kiemelkedő látványvilágot és minőséget teremthetnek. Többek között ennek érdekében terveink között szerepel egy közösség létrehozása, ahol dizájnereknek és marketingeseknek mutatjuk meg a technológiai újdonságokat, s hogy ezek milyen hozzáadott értéket képviselnek. Az aktivitás révén a nyomdák támogatása a célunk, amelyek a folyamatos fejlődést tűzhetik ki zászlajukra. Ehhez kapcsolódóan pedig koncentrálhatnak a gépparkjuk korszerűsítésére, az automatizáció beépítésére a folyamataikba” – összegzi Tóth Dániel.

Némethi Botond, Sign&Display magazin