Ambiciózus célkitűzésekkel kezdte meg működését 2022-ben az APA Hungary, azaz az AH Fólia Kft. A kihívásokról, technológiai különlegességekről és a jövőbeni terveiről beszélt Szegi József, a vállalat ügyvezetője.
„Hosszabb ideje tartó közvetett üzleti kapcsolat révén ismerem az APA fóliagyártót. A meglévő tapasztalatok alapján döntöttünk úgy, hogy hivatalos (kizárólagos) magyarországi forgalmazóként folytatjuk a közös munkát. Ezt a koncepciót láttuk működőképesnek, ugyanis az APA számára nem jelent akkora rizikót, nekünk pedig megadja azt a szabadságot, ami megalapozza az üzleti modellünk sikerességét. Emellett az ügyfeleink is jól járnak, mert még gyorsabb szállítási időt tudunk biztosítani, ha olyan terméket választanak, amit a saját raktárkészletünkből ki tudunk szolgálni. Büszkék vagyunk rá, hogy ilyen nagyfokú gyári támogatással rendelkezünk, számos kommunikációs csatornánk van az összes disztribúcióval és viszonteladóval világszerte, ebből pedig folyamatosan tudunk mi is és a partnereink is profitálni.” – sorolja az üzleti kapcsolat előnyeit a szakember.
Új szereplőként új irányt mutatni
Az AH Fólia célja, hogy az általa kínált magas minőségű termékekkel elégedett ügyfeleket szerezzen. Portfóliójukban megtalálhatók az autó- és motorfóliák, nyomtatható fóliák és laminálók széles tárháza, plotterfóliák, belsőépítészeti-, ablak- és bútorfóliák, valamint pólófóliák. A vállalkozás filozófiájának alappillére az ügyfélközpontú hozzáállás, ami többek között a rugalmasságban, illetve a korrekt garanciális hozzáállásban merül ki.
„Sokéves tapasztalattal a hátunk mögött alapítottuk meg az AH fóliát. A hazai piac sajátosságait ismerve úgy gondolom, hogy a realitás talaján maradva kell a jövőbe néznünk. Az APA termékeivel nem lehet minden egyes szegmenst lefedni – és hozzáteszem: nem is akarunk, hiszen az alacsonyabb kategóriákban nem kívánunk jelen lenni –, hanem sokkal inkább a minőségi fóliák területén szeretnénk az évek során erős szereplővé válni. Egy biztos lábakon álló, 5-10 főt foglalkoztató céget építünk, amivel a kollégák és az ügyfeleik is elégedettek lehetnek” – hangsúlyozza a cégvezető, majd hozzáteszi: „A távolabbi célok között szerepel továbbá, hogy regionális disztribútorai legyünk az APA márkának. A növekedési ütemünk alapján kényelmesen ki tudjuk majd szolgálni a hazai és a környező országok piacait is.”
Széles körben felhasználható fóliák
Az APA fóliák 100 százalékban olasz gyártású anyagok, amelyek között megtalálhatók az öntött és hengerelt fóliák. A kínálatban megtalálható minden olyan termék, amelyekre az ügyfeleknek szüksége lehet a munka során. A vállalat filozófiájához többek között hozzátartozik a magas minőség előállítása, valamint olyan gyártási eljárások alkalmazása, amelyek a környezeti erőforrások védelmét irányozzák elő.
„A magyar piacon több szereplő is kínál különböző megoldásokra fóliákat. Az APA esetében a kiemelkedő minőség képviseli azt az értéket, amelynek köszönhetően az ügyfeleink visszatérnek hozzánk. Elsősorban azt tartjuk szem előtt, hogy a felhasználók elégedettek legyenek a termékekkel, ehhez pedig érdemes ismerni a preferenciájukat. A minőség mellett tesszük le a voksunkat, ami abból is látszik, hogy több év garanciát vállalunk a termékeinkért. A közelmúltban történt az első ilyen garanciális esetünk, amit a megfelelő kommunikációval gördülékenyen, rugalmasan és azonnal tudtunk intézni, így minden résztvevő elégedetten folytathatja a munkát.”
A legjobbra való törekvés
„Mindig azt az anekdotát szoktam mesélni az új ügyfeleinknek, hogy az APA gyár éves árbevételének a 80-85 százaléka a nyomtatási alapanyagokból származik, ezen kívül gyártanak még mindenféle látványos-színes dolgokat is. Ez kiválóan érzékelteti, hogy melyik piacra szándékozunk elsődlegesen betörni, illetve milyen magas minőségű termékkört tudunk kínálni ennek a szegmensnek” – mondja.
Az APA kínálatában szereplő TRUCK termék a teherautók ponyvái esetében jelentenek kiváló megoldást. A speciális ragasztójának köszönhetően kémiai kötést képez a PVC-vel, a rugalmasságából adódóan semmilyen körülmények közt nem válik le a felületről. A kültéri élettartama: öt év.
„Más gyártóknál nem található meg ilyen termék ebben a kategóriában. Egy átlagos öntött plotterfóliának néz ki, de kifejezetten a ragasztó teszi különlegessé. A technológiának köszönhetően a ponyvák fóliázása sokkal egyszerűbbé válik, emellett igényesebb és látványosabb eredményt nyújt. Ennek a megoldásnak a ’90-es években volt a fénykora, mostanra visszaszorult a ponyvanyomtatás következtében, amivel viszont csak az új ponyvákat lehet dekorálni, a mi termékünkkel pedig bármilyet. Viszont a TRUCK fólia jól szemlélteti az APA törekvését, hogy minden területen a legjobbra törekszenek.”
Az APA üvegfólia kínálatában található szintén olyan termék, amely speciálisnak számít. „Nem szeretek olyan kijelentéseket hangoztatni, hogy valamelyik termékünk a piac legjobbja, mert őszintén hiszem, hogy ez rengeteg dologtól függ és mindenkinek saját magának kell eldöntenie, hogy mit vár egy adott fóliától. Viszont, az újrapozicionálható savmart hatású, metál üveg-dekorfóliánkat bátran oda merem állítani bármelyik másik márka hasonló terméke mellé, a piaci visszajelzések alapján egyértelműen az élmezőny egyik legjobbja”
A Two Way Vision film pedig egy átlátszó, öntapadós anyag, ami látványos nyomtatási megoldásokat tesz lehetővé. Emellett a természetesfény-áteresztő képessége kiemelkedő. E termék esetében nincs szükség fehér nyomtatásra, s éjszaka is látható marad a grafika, amikor a belső világítás felkapcsolva marad.
Folyamatos fejlődés mindenekelőtt
„A jelenlegi sikereinket annak köszönhetjük, hogy sokat dolgoztunk az elmúlt egy évben. Egyrészt az ügyfelek felkeresése és látogatása volt napirenden, másrészt pedig rengeteget tanultunk a piactól és az anyacégtől. A nulláról építettük fel a vállalkozásunkat, s arra törekszünk, hogy partnereinkkel egymást segítve tovább bővülhessünk és fejlődjünk. A tanulás sosem állhat meg, ez egy nagyon széles iparág, rengeteg érdekes felhasználási területtel, így lehetetlenség beleunni.”