Szárnyal a digitális nyomtatás a COVID miatt

Kirobbanó formában van a tintasugaras és elektrofotografikus nyomtatási piac: összértéke a 2021-es év végére már 21,1 milliárd dollár lesz – jósólja a Smithers elemzése. „A digitális nyomtatás és a csomagolás jövője 2026-ig” című riport szerint a növekedést egyértelműen a koronavírus globális ámokfutása generálta.

A járvány ázsiai megjelenésével záruló 2019-hez képest a jórészt bezárkózásról szóló 2020 végére 20,8 százalékos bővülés zajlott le a digitális nyomtatási és csomagolási szegmensben, holott egy évvel korábban még 1,9 százalékos visszaesés miatt kongott a vészharang. A hanyatlásra persze a meglévő gyakorlatok fejlesztésével: az átfutási idő csökkentésével és a minőség javításával eleve reagált a szakma, viszont a folyamatnak minden kétséget kizáróan a COVID adott lökést – nem is akármekkorát.

A hagyományos vásárlási szokások és a megszokott ellátási láncok borulásával jóval nagyobb hangsúlyt kaptak a közeli, helyi digitális nyomtatásra specializálódott bázisok, és sikeresen elsimították a csomagolóanyag-igények hullámzását.

A pandémia alatt sérült cégek is egyre nagyobb fókuszt helyeznek a címke- és csomagológyártásra, mert arra számítanak, hogy a piac még évekig túlpörgött állapotban lesz.

Teljes cikkünket október elején megjelenő Print&Packtech mellékletünkben olvashatják.

Gábor János, Sign&Display

Forrás: Converting Magazine