A készétel-specialista Saarioinen különleges ötlettel dobja fel leveseinek csomagolását, a Metsä Board segítségével. A prémium minőségű friss szálas kartonokat gyártó finn vállalat online platformot nyitott azok számára, akik valamilyen személyes üzenetet szeretnének megosztani a partnercég levesesdobozain. Mivel a járvány alatt időszakosan bezárt éttermek menüiről sokan szoktak át a házhoz szállított készételekre, a COVID nem várt plusz lendületet adott az eleve bravúros ötletnek.
A főleg Valentin-nap idején népszerű üzengetés digitális hátterének felépítését a PackageMediára bízták, majd az ő adatbázisukból emelték át a gratulációkat digitális nyomtatásba. A csúcsidőben 400 különböző üdvözlet jelent meg az egész országban terített levesek csomagolásán.
„A csomagolóipar digitalizációja ma már többet jelent a nyomtatástechnológiánál: arra is alkalmas, hogy összefűzzük a digitális és a fizikai világot – a mindennapi csomagolásokon, ahogy azt a játékiparban szokás”, magyarázta a PackageMedia ügyvezető igazgatója. Mauri Reinilä hozzátette: a digitális megoldások persze a fizikai terméket forgalmazó vállalatok számára ugyanúgy hasznosak, hiszen nemcsak hatékonyabb, hanem jóval fenntarthatóbb módon dolgozhatnak.
A szakember szerint az a legjobb, ha a csomagolás valamilyen élményt, személyes emléket hordoz a vásárló számára, mert közvetett módon visszaszorítja a hulladék mennyiségét az is, ha az emberek a hozzáadott érzelmi érték – például egy szép üzenet vagy gyűjtői szándék – miatt megtartják azt.
Gábor János, Sign&Display
Forrás és fotó: Large Format Review