Teljes körű gép, alapanyag és szerviz szolgáltatást kínál egy kézből az Igepa 2R a szélesfomátumú digitális nyomtatással foglalkozó vállalkozások számára. Szolgáltatásaik színvonalát a válság időszakában sem csökkentették, és lehetőséget kínálnak új irányok felé történő nyitásra is. Mindezekről beszélgettünk Rusin Mihállyal, az Igepa 2R ügyvezető igazgatójával.
1. Hogyan látja a vizuális kommunikáció helyzetét Magyarországon
Az elmúlt években nagyon sokat fejlődött mind a technológia, mind az alapanyagipar. A magyar piac alapjában véve is kicsi a Nyugat-Európaihoz képest, ezért a legújabb technológiák lekövetése is némileg több időbe kerül.
2. Ebben a korona vírusos időszakban van-e értelme nagyformátumú nyomtatókba fektetni?
Mi itt az IGEPA-nál továbbra is hiszünk mind a papír alapú, mind az egyéb alapanyagok tekintetében a nyomtatott kommunikációban. Az eddig eltelt, válsággal terhelt időszakok minden esetben azt mutatták, hogy aki ebben az időszakban egy fejlődő technológiába fektet, vagy beruház, az az újrainduláskor jelentős előnyre tesz szert. Vannak technológiák, amiknek a fejlesztése megszűnt, de rengeteg új irány alakult ki. Többek között ilyen a még mindig alacsony részaránnyal bíró textilnyomtatás. Mi is rohamtempóban fejlesztjük a beltéri textilnyomtatással kapcsolatos alapanyagaink választékát. Ma rengeteg a lehetőség utolérni a legújabb technológiákat a befektetni kívánóknak. Az IGEPA.hu és a VISCOM.hu weboldalakon keresztül folyamatosan tájékoztatjuk az érdeklődőket a legújabb technológiákról, fejlesztésekről és a legfrissebb alapanyagokról.
3. Milyen kihívásokkal kellett szembenéznie pozíciójából adódóan a szerviz és területén?
Március végétől szeptemberig semmi mással nem találkoztunk, csak kihívásokkal. Gyakorlatilag megállt a reklámgrafikai ipar, lépésről lépésre kellett újraindítani mindent. Mi ez alatt az idő alatt is töretlenül tartottuk a kapcsolatot a piac szereplőivel. Igyekeztünk nem féket vágni, és mindenben támogatni őket. Az országban egyedülálló szervizünk a leállás alatt is folyamatosan elérhető volt a Partnereinknek a nagy javításokra és a felújításokra, valamint tanácsadásra egyaránt.
4. Jelenleg is működik a szerviz?
Természetesen, a gépeknek működnie kell, illetve meglódultak a használtgép eladások és üzembe helyezések, valamint megjelentek az első új gépvásárlók is.
5. Mire számíthatok a gépem meghibásodása esetén, mikor ér ki a szervizes?
Cégünk, csakúgy mint a többi IGEPA vállalat, a Partnerek kapcsolattartásához Vevőszolgálattal rendelkezik. A meghibásodásokat akár ide, akár a weboldalon működő adatlapon is bejelenthetik. Szervizcsoportunk néhány órán belül reagál, és 12-48 órán belül megkezdi a javítást.
6. A szervizelésen túl alkatrészeket és festékeket is rendelhetek Önöktől?
Igyekszünk a reklámgrafikai ipar, és a szélesformátumú nyomdák legteljesebb ellátását biztosítani. A gyári festékeken túl, az IGEPA csoport több ezer Partnerénél is kiválóan működő alternatív festéket is kínálunk Partnereinknek.
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a gépek, festékek és a profi szervizszolgáltatás mellett a médiák legszélesebb választékát kínáljuk, így egyben van lehetőségünk figyelni a nyomtatók működését.
Alapanyagonként tudunk javaslatot tenni és választ adni a gépek működésével kapcsolatosan felmerülő kérdésekre.
7. Milyen raktárkészlettel rendelkeznek a fenti tételekből, hogyan és mikor kapom meg a rendelésem?
Beszerzésünk, szervizcsoportunk egy integrált rendszeren keresztül naponta figyeli az alkatrész és a festékek fogyását. Egyedi igények és statisztikai adatok alapján különböző termékekből 30- 60 napos készletet tartunk.
8. Milyen fórumokon tudok kapcsolatot létesíteni a szervizes kollégákkal?
Ahogy korábban említettem, az IGEPA.HU weboldalon van egy kapcsolattartó adatlap, ahová képek és videók is feltölthetőek a bejelentett hibával kapcsolatban, illetve szükség esetén munkatársaink telefonon is elérhetőek. Továbbá a Facebook-on is elérhetnek bennünket, a VISCOM HUNGARY oldalunkon.
9. Mi történik, ha netán a szervizes kolléga beteg vagy szabadságon van?
Talán ez az egyik legérzékenyebb hiányosság a magyar piacon. Az itt működő cégek nagy része egyénileg, vagy kis létszámmal dolgozik. Gyakorlatilag megszűnik a szolgáltatásuk, amikor 2-3 hét szabadságra mennek, vagy a kollégáik megbetegszenek. Az IGEPA 2R-nek Magyarországon 3 szerviz technikusa van, de amennyiben szükségünk van további humán erőforrás támogatásra, romániai leányvállalatunkon keresztül további két fő támogatja a munkánkat. Ezzel a kapacitással Magyarország legerősebb szervizének tarthatjuk magunkat.
10. Kaphatok-e távsegítséget a problémám megoldására vagy feltétlen szükség van kiszállásra, személyes jelenlétre?
Természetesen, szerviz technikusaink és munkatársaink magas szintű számítástechnikai ismeretekkel rendelkeznek és képesek távsegítséget biztosítani Partnereinknek a napi problémák megoldásában.
11. Rendelkeznek-e bemutatóteremmel és tisztában vannak-e az új gépek típusaival, technológiáival?
Egy jó hírem van ezzel kapcsolatban, mind a raktárunkat, mind az irodánkat és show-room-unkat egy új lokációba költöztettük, ahol a korábbiaktól nagyobb területen, jóval több mint 100 m2-en tudjuk bemutatni a nyomtatókat, lézergravírozó gépeket, ipari hímző gépeket és a további feldolgozáshoz szükséges berendezéseket.
12. Milyen folyamatos képzéseken vesznek részt a szervizes kollégák?
Nemcsak a Partnereink, de vállalatunk elvárása is, hogy a kollégák folyamatos képzésben vegyenek részt, ezért belső tréningeket szervezünk évente többször, gyári képzéseken, webináriumokon veszünk részt, mind a gépgyártók , mind a festékgyártók esetében. Lehetőségünk van képzéseken részt venni Európa vezető reklámgrafikai gépforgalmazójánál és szerviz cégénél az IGEPA Systems GmbH-nál. Hasonló képzést kapnak a Vevőszolgálaton és a Beszerzésen dolgozó kollégáink is.
13. Új gép vásárlása esetén van-e lehetőség arra, hogy a szervizes kolléga betanítsa az ügyfelet a gép használatára?
Ez az IGEPA folyamataiban nem lehetőségként, hanem kötelező elemként van definiálva. Amennyiben szükség van további képzésre, úgy munkatársaink mind személyesen, mind online készen állnak erre.
Elérhetőségeink:
IGEPA 2R Kft.
RAKTÁR és BEMUTATÓTEREM:
Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK)
1239 Budapest, Európa utca 6.
B1 épület, 1-es raktárszektor, 1-4-es kapuk.