A Fedrigoni Group a luxuscsomagolásokhoz és egyéb kreatív alkalmazásokhoz használt speciális papírok globális gyártója, valamint a prémium címkék és öntapadó anyagok piacán vezető szerepet betöltő vállalat. A társaság bejelentette, hogy megállapodást kötött a törökországi UNIFOL felvásárlásáról, amely PVC öntapadó fóliák gyártásával foglalkozik – írja cikkében az Image Magazines.
A vállalat mintegy nyolcvan alkalmazottat foglalkoztat, és az UNICAST márkanévvel a járművek csomagolására szolgáló PVC CAST technológiára specializálódott. A gyártott anyagok a jármű karosszériájának védelmére, színének megváltoztatására vagy grafikák felhelyezésére szolgálnak.
Az akvizíció kiváló lehetőséget jelent a Fedrigoni öntapadós anyagokkal foglalkozó üzletág számára – amely már jelen van a grafikai és vizuális kommunikációs megoldások világában –, hogy gazdagítsa a már így is széleskörű kínálatát. Az Unifolt Ausztráliában a Pozitive, a Fedrigonit pedig a Spicers forgalmazza.
„Az UNIFOL egy rendkívül érdekes technológiai szereplő számunkra, mert innovatív, ellenálló és hosszú élettartamú öntapadós anyagokat fejlesztettek ki” – mondta Marco Nespolo, a Fedrigoni csoport vezérigazgatója. „Ezek a fóliák nagy felületeken, háromdimenziós alkalmazásokhoz használhatók. Az akvizíció lehetővé teszi számunkra, hogy vonzóbbá tegyük kínálatunkat, és folytassuk stratégiánkat, amely egy ígéretes szegmensben való terjeszkedésünket segíti elő. Az új üzletág nem idegen számunkra, hiszem már jelen vagyunk hasonló szegmensben.
„Rendkívül elégedettek vagyunk a tranzakcióval, amely lehetővé teszi számunkra, hogy bővítsük a grafikai és vizuális kommunikációs ágazatban kínált megoldásaink portfólióját” – hangsúlyozta Fulvio Capussotti, a Fedrigoni csoport alelnöke.
Birol Çakır és Erkut Cilvez, az UNIFOL részvényesei hozzátették: „Örömünkre szolgál, hogy megállapodást köthetünk egy olyan szilárd és dinamikusan fejlődő nemzetközi vállalattal, mint a Fedrigoni csoport. Úgy véljük, hogy a tranzakció lezárását követően az UNIFOL felgyorsítja globális növekedési pályáját, és képes lesz egyre nagyobb teljesítményű és innovatív megoldások kutatásába, valamint fejlesztésébe invesztálni.”
Némethi Botond, Sign&Display magazin