A nagy múltú, jövőre épp 80 éves nyomdaipari gyártónak ismét sikerült bekerülnie a CDP (korábban: Carbon Disclosure Project) A-listás mezőnyébe, így zsinórban másodszor szerepel az élbolyban, írja az Image Magazin. A karbonkibocsátás és az ökológiai lábnyom csökkentésében már kb. tízezer céget támogató szervezet olyan törekvései miatt emelte piedesztálra az Epsont, mint:
- az üvegházhatású gáz termelésének csökkentése – megújuló energiák használatával,
- vagy a CDP klímaváltozáshoz igazított pénzügyi ajánlásainak betartása és az ezzel kapcsolatos információk közzététele.
A CDP több mint 590 – összesen kb. 110 billió dolláros vagyonnal rendelkező – intézményi befektető nevében értékeli a világ cégeinek környezetvédelmi intézkedéseit. Kutatásaikat az ESG befektetők által előszeretettel figyelembe vett társadalmi felelősségvállalási indexek számításaihoz is használják, így különösen nagy szó a japán gyártónak, hogy több mint 12 ezer vállalat között sikerült eljutnia a nagyon szűk körű A-listáig, ráadásul kétszer egymás után.
Az impozáns eredményt nem méltatlanul érték el – amint arról mi is beszámoltunk:
- vállalták, hogy 2023-ra már csak száz százalékban megújuló villamosenergia-forrásokat fognak használni,
- csatlakoztak a National Geographic sarki jégsapkák védelmére hirdetett „Turn Down the Heat” kampányához
- és több évtizedes stratégia felállításával kötelezték el magukat a fenntarthatóság mellett.
Utóbbi keretében leírták: a következő tíz év során legalább százmilliárd jent (több mint 287 milliárd forintot) fognak dekarbonizálásra költeni, például nagyszabású újrahasznosítási programmal, környezetbarát technológiák fejlesztésével és a gázkibocsátás mintegy kétmillió tonnás csökkentésével.
A célokat nem csak saját maguk számára fogalmazták meg: ragaszkodnak hozzá, hogy a szempontjaik az ellátási láncaikon ugyanúgy érvényesüljenek, mint azokban az eszközökben, amelyeket a végfelhasználókhoz juttatnak el.
Gábor János, Sign&Display