A Drupa most először zajlott teljesen egészében virtuális térben: a világ legnagyobb nyomdaipari és print média kiállítását áprilisban rendezték, és a legnagyobb szereplők, így a Continental standja is digitális tartalmak tömegét kínálta. Az innovatív termékajánlatokat a képernyőn keresztül lehetett felfedezni, akár otthonról, akár az irodában ülve, és a program a személyes részvételhez hasonló élményre törekedett. A nyomdaipar jelenlétének 110. és a Drupa 70. évét ünneplő Continental gondosan ügyelt rá, hogy a látogatói a videós tartalmak és virtuális terek mellett valós idejű, élő beszélgetéseken is részt tudjanak venni, ugyanúgy, mint a fizikailag megrendezett vásárokon – ehhez például ad hoc időpontfoglalási lehetőségeket kínáltak a chatszobában.
Dr. Dirk Leiß felületi megoldásokért felelős igazgató szerint „trendteremtő, fenntartható nyomtatási módszerek egész sorát” sikerült bemutatni, ami megfelel a cég saját maga iránt támasztott elvárásainak. Főleg persze azokat a technológiákat hangsúlyozták, amelyekben a legjobbak közé tartoznak, és ez a rugalmas polimerekből, vagyis elasztomerekből készült takaróanyagok, például csomagolások, címkék vagy éppen italdobozok, csészék, tubusok nyomtatása.
A bemutatók között főszerepet kapott a vállalat Fekete Gyöngy névre hallgató megoldása: ez a gyöngyökből álló takaróanyag fólialamináláshoz, illetve olyan magas biztonsági követelményekkel rendelkező termékek nyomtatásához ajánlott, mint a bankjegyek, a kötvények, vagy a részvények. Bemutatták a Dynasurf nevű koncepciót is, amely úttörő módszer lehet a nyomdai és csomagolóipar számára: a nyomtatás elasztomerrel bevont mélynyomólemezekkel történik, ami könnyebb és fenntarthatóbb végterméket produkál, és feleslegessé teszi a galvanizált vagy mérgező nehézfémek alkalmazását.
Az idei Drupa-szerepléssel a Continental még jobban kihangsúlyozta, hogy elkötelezett a zöld technológiák megalkotása és terjesztése iránt. Azon is dolgozik, hogy már ismert termékeit innovatívabb, környezettudatosabb folyamatokkal állítsa elő. Ennek jegyében vezetett be teljesen új gépparkot, amellyel a Conti-Air és Phoenix Xtra takaróanyagok gyártásához máris 85 százalékkal kevesebb oldószert használ fel.
Gábor János, Sign&Display
Forrás és fotók: Continental