Az újragondolt viscom kiállítás sikere
Egyetlen látogatással elérni az iparág minden szegmensét – briliáns ötlet, kiváló fogadtatással. Röviden így summázhatjuk az újragondolt viscom kiállítás eredményeit, ahol a reklámdekorációs és értékesítő iparág résztvevői mutatkoztak be a kiállítás 30%-al több látogatója számára. 1.084 kiállítójával az újragondolt koncepción alapuló, a PSI, PromoTex Expo és viscom kiállításokat magába foglaló esemény igazolta ambícióját, hogy Európa legnagyobb kombinált szakmai eseménye legyen a reklámdekorációs és értékesítési iparág résztvevői számára.
A látogatók több mint fele Németországon kívülről, összesen 38 országból érkezett az idén január 8-10. között a düsseldorfi vásár területén megrendezett, kombinált szakmai kiállításra.
„Kiemelkedő eredmény, amely egyértelműsíti helyzetünket a nemzetközi piacon. Bombaerős csomag, amely tulajdonképpen a vizuális, textil és a megfogható reklám termékek reklámpiacának összes területéről, minden kulcsfontosságú szereplőjét, a trendek meghatározó cégeit és innovátorait felvonultatta!” – mondta Michael Freter, a kiállítást szervező Reed Exhibitions Németország ügyvezető igazgatója a rendezvényről.
Az új szellemiségben, a különböző területeket egyfajta kiállítási hálózatban bemutató szakmai rendezvény a reklámszakma és a piaci résztvevők régi álmát váltotta valóra. A düsseldorfi kiállítói központ hat csarnokát töltötték meg kreativitással és inspirációval, élő bemutatókkal és future lab-okkal. Mindezt három, egymástól tematikailag elkülönülő eseménnyel, amelyek szinte a below the line marketing teljes spektrumát lefedték – ráadásul mindezt egy fedél alá hozva a PSI – a promóciós termékek vezető szakmai kiállítása, az újra pozícionált viscom – a vizuális kommunikáció vezető európai vására, és az újonnan megalkotott PromoTex Expo, a promóciós, sport és munkaruházat szakmai vásárát.
„Elérkezett az idő, hogy új, központi eseményt alkossunk, amely összefogja a hirdetési és értékesítési iparág részterületeit anélkül, hogy bármely terület elveszítené identitását” – mondta Petra Lassahn, a három kiállítás igazgatója.
viscom újratöltve – 30%-al több látogatóval
185 kiállítójával és 53 országból érkező 9.647 látogatójával (2017-ben mindez 197 kiállító és 7.231 látogató volt) a 24%-os nemzetközi résztvevői arányával nyugodtan kijelenthetjük: a viscom sikeresen indult meg új céljai felé.
Ezek az eredmények kifejezetten boldoggá tették Petra Lassahn kiállítás igazgatót, aki immár 2006 óta dolgozik a viscom sikeréért: „Sikeresen megfordítottuk a trendeket három olyan évet követően, amelyről minden egyebet elmondhatunk, kivéve azt hogy könnyű volt. Az iparág alapvető elemeire való koncentrációnk – mint a sign készítés, szélesformátumú nyomtatás és nyomdai utómunkák – és olyan új rendezvényelemek integrálása, mint az élő bemutatók, fórumok döntő befolyással bírtak a tekintetben, hogy megfordítsuk az eddigi negatív trendeket. A kiállítók egyértelműen bíztak bennünk és ez teremtett alapot sikerünkhöz. Mindez nem lett volna lehetséges az évek során kialakított közeli kapcsolatunk nélkül, így büszkén kijelenthetjük: a viscom újra a győztesek szakmai kiállítása. Az a tény, hogy a PromoTex, PSI és viscom vásárokat egyidőben tartottuk meg, kifejezetten jótékony hatással bírt a viscom vásár tekintetében. A kiállítás új időpontját remekül fogadták, és pozitív meglepetés volt számunkra a látogatók ilyen magas száma.”
PromoTex Expo 13.217 szakmai látogatóval – már az első alkalommal kirobbanó formában
A PromoTex Expo bemutatkozása kiválóan sikerült: 39 országból érkező, mintegy 13.217 szakmai látogatójával a rendezvény egy csapásra a vezető európai szakmai kiállítások közé repítette az eseményt. „Az indulás fantasztikusnak mondható a látogatók számát, illetve a nemzetközi elérést és relevanciát tekintve egyaránt. A tény, miszerint a látogatók majdnem fele – 45%-a – külföldről érkezett, a bizalom erőteljes megnyilvánulása. A piac egyértelműen értékeli új koncepciónkat. Mindez egyértelmű mandátumot biztosít egy olyan rendezvény számára, amely csak most bontogatja szárnyait.” – mondta Michael Freter.
PSI – 17.602 látogató, 81 országból
A PSI kiállítás pontosan elérte célját a tavalyi 17.342 látogatóhoz képest idén 1,5%-os növekedést produkálva. 1.012 látogató iparági megrendelő volt, akik a viszonteladók meghívására érkeztek a vásár utolsó napjára. A nemzetközi jelenlét idén is kiemelkedően magas volt: a látogatók 58%- a érkezett Németországon kívüli országokból – ráadásul minden hetedik a tengerentúlról. A düsseldorfi vásárközpontra kitűzött, és a résztvevő nemzeteket reprezentáló zászlók tengere kifejezetten színes volt, hiszen összesen 81 ország képviseltette magát, ezzel a szakmai kiállítás három napjára a promóciós iparág központjává változott.
A PSI a fenti adatok alapján ismét dinamikus lendületet adott az induló üzleti évnek. Az iparág egyik vezető cége, a midocean ügyvezető igazgatója, Stephen Gibson így értékelt: „Nagyon elfoglaltak voltunk és több látogatónk volt, mint ahogy azt előzetesen vártuk. Alátámasztjuk, hogy a PSI kiállítás komoly hatással van az iparágra. Amennyiben az olyan kezdeményezések, mint a három üzleti kiállítás egyidőben történő megtartása egyúttal több új cég megjelenését is eredményezi, mi abszolút támogatjuk ezen kezdeményezéseket.”
„A kizárólag digitális kapcsolattartás már a múlté. Ezt az idei PSI is remekül bizonyította. A számok önmagukban nem jelentik a marketinget. Amit jelenleg tapasztalunk, az a személyes tapasztalás forradalma. Manapság, amikor digitálisan már minden reprodukálható, az emberek olyan élményeket keresnek, amelyek valódiak és több érzékszervet is elérnek. Ez természetesen egy olyan trend, amely pozitív hatással van a reklámajándék piacra is.” – mondta Michael Freter, a PSI igazgatója a háromnapos vásár összegzésében. Jelenleg a fenntartható termeléssel készült kiemelkedő minőségű, illetve a digitális és analóg világot ötvöző promóciós termékek a legjobban keresettek.
Az iparág bevétele Németországban 2%-al növekedett
A Német Reklámajándék gyártók szövetségének (GWW) éves adatait immár hagyományosan a PSI kiállításon teszik közzé. Az előző üzleti évben a GWW az iparág értékesítési forgalmát 3,58 milliárd Euróra kalkulálta (az azt megelőző évben ugyanezen adat 3,5 milliárd Eurós volt) – amely mutatja a 2%-os növekedést. Ez az eredmény pedig a GWW szerint megerősíti a promóciós termékek vezető helyét a hirdetési csatornák között, hiszen ezen termékek bírnak a legerősebb eléréssel. A GWW elnöke, Frank Dangmann minderről így nyilatkozott: „A promóciós termékek a 14 évnél idősebb lakosság 89 százalékához jutnak el – ez pedig több, mint amire bármely egyéb médium képes. Ezen elérési adatok tudatában pedig a promóciós termékek a vitathatatlanul legerősebb felületek.”
Az európai promóciós termék iparág piaci adatai
A fenti növekedési adatokat megerősítik az egész Európát vizsgáló felmérések is, amelyek szerint a promóciós termékek piaca túllépte a 14,9 milliárd Euró éves forgalmat. Ezen adatokat a Technoconsult „Iparági strukturális elemzése 2017-19” mutatja, amely felmérést a PSI-vel közösen folytattak, összesen 13 partner szervezet együttműködésével. A felmérésből kiderül, hogy az európai piac bevételének több mint egyharmadát azon mikro vállalkozások generálják, amelyek tíznél kevesebb alkalmazottat foglalkoztatnak – ezáltal ezen vállalkozások szolgáltatják az iparág fő bevételi forrását, a 250-nél több alkalmazottat foglalkoztató nagyvállalatok mellett. E két kategória cégei együttesen a teljes értékesítésnek több mint felét termelik.
Politikai kezdeményezés Berlinben
A PSI-re meghívott német szabaddemokrata politikus, Markus Herbrand, aki országgyűlési képviselő, illetve egyúttal a költségvetési bizottság tagja is, nagy szenzációval szolgált a PSI sajtótájékoztatóján, amikor bejelentette: „A promóciós ajándékokra vonatkozó jelenlegi adózási szabályok, amelyek értékhatárokat és nyilvántartási kötelezettségeket tartalmaznak – ártalmasak az iparág számára. Jelenleg alig néhányan értik, a reklámajándékok mely szabályozás körébe tartoznak. Mindezek mellett pedig vannak olyan előírások, amelyek egészen 1960-as években keletkeztek, amelyek teljesen abszurdak a mai sztenderdekhez mérten.” E bejelentéseket követően a politikus személyesen egyeztetett a kiállítókkal, hogy első kézből szerezzen információkat a további lépések megtételéhez, majd így foglalta össze benyomásait: „A német reklámajándék ipar komoly pozícióval bír a jövőt illetően. Mindebben nagy szerepe van a dinamikusan fejlődő kis- és közepes méretű vállalkozásoknak, és a kiváló minőségű ’Made in Germany’ felirattal ellátott termékeiknek. Nem szabad azonban, hogy mindezek megtévesszenek bennünket – az iparág ugyanis óriási versenyhelyzetben van, különösen az ázsiából érkező gyártókkal. Nagy szükség van az adószabályozás megújítására. Mindezek érdekében a német szabaddemokrata párt frakciója javaslatot tett a parlamentben annak érdekében, hogy egyértelmű körülményeket teremtsenek. A javaslat legfőbb célja, hogy megszüntessék az adó szabályozás felesleges korlátait, amely megkönnyítené a Németországban bejegyzett vállalkozások tevékenységét.”
Kiállítói visszajelzések
És hogy nem csak az adatok beszéljenek, íme néhány kiállítói visszajelzés:
„Számunkra kifejezetten hasznosnak bizonyult, hogy a PromoTex Expo, PSI és viscom vásárokat együttesen rendezték meg. A folyamatosan teli folyosók egyértelműen azt bizonyítják, hogy az új időpont is megfelelő. Kellemes meglepetés volt számunkra a látogatók száma. A kiállításon legújabb leatherette, azaz bőr utánzat megoldásunkat mutattuk be – amely innováció nagyon pozitív reakciókra talált a látogatók részéről. Számunkra – mint düsseldorfi központú cég számára – kifejezetten fontos, hogy jelen legyünk a viscom kiállításon.” – mondta Frank Schenk az EPSON Németország professzionális grafikai és ipari nyomtatási üzletág vezetője
„Nagyon lojális viscom kiállítók vagyunk, már a kiállítás kezdete óta. Ezért aztán nem volt kétségünk afelől, hogy idén is kiállítunk. Nekünk nagyon tetszett az új koncepció az élő sign készítő workshoppal, és a Fórummal. Ez a kombináció ugyanis jótékony szinergiákat teremtett. Mi is változtattunk a koncepciónkon és a mostani kiállításra elhoztuk disztribútorainkat – amely nagyon jó döntésnek bizonyult. A jövőben pedig ragaszkodni is fogunk hozzá, hogy elhozzuk szakavatott viszonteladóinkat. Az volt az érzésünk, hogy a kiállításra sokkal több látogató érkezett az előző évekhez képest – a kiállítási terület folyton tele volt. És kifejezetten szerettük, hogy a három vásár együtt került megrendezésre, ugyanis számos PSI látogató jött el a mi standunkhoz is. A PSI ismét erőteljesen megnövelte a nemzetközi jelenlétet. A viscom összehozása a PSI-vel tehát bölcs gondolatnak bizonyult. Az új dátumok pedig szintén megfeleltek elvárásainknak.” – nyilatkozta Volker Lienig, a Mutoh Németország értékesítési és marketing managere
„Semleges elvárásokkal készültünk a viscom-ra és pozitív meglepetéssel távoztunk. A szervező Reed Exhibitions törekvése, hogy új ügyfeleket hozzanak a kiállításra, abszolút kifizetődő volt. A kiállítás felvezető időszakában sokan kérdőjelezték meg annak létjogosultságát, de az esemény rácáfolt a kétkedőkre azzal, hogy pozitívan ültette át a valóságba a koncepciójában történt változtatásokat. Számunkra a látogatók minősége a legfontosabb és e téren azt kaptuk, amit elvártunk.” – elemzett Boris Buhl a Roland DG Németország értékesítési managere
„Nagyon elégedettek vagyunk, a koncepcióváltás pedig számunkra nagyon pozitív hatással volt. Idén tele voltunk látogatókkal, akik nagyon jól informáltan és kifejezett vásárlási szándékkal érkeztek hozzánk. Mi úgy gondoljuk, hogy a kiállítóknak és a kiállítás szervezőinek össze kell tartania. Együtt kell kezdeményeznünk az újításokat is. A Mimaki standdal állított ki a PSI és viscom kiállításon is, és a promóciós termékek forgalmazóit proaktív módon, már a kiállítás felvezető időszakában megkerestük, amely kiválóan működött. A kiállítások összekapcsolása szintén remekül működött. A kihívást számunkra most az jelenti, hogy a vásár pozitív hatását fenntartsuk az év fennmaradó részére.” – mondta Uwe Niklas a Mimaki Németország értékesítési és marketing vezetője
„Míg az első nap egy tipikusan jó ’viscom nap’ volt, a második naptól számos látogató érkezett standunkhoz a PSI kiállításról. Tehát egyértelmű interakciót tapasztaltunk e téren. Úgy gondoljuk, mindhárom kiállítás látogatói egyazon iparágból érkeznek – mindnyájan reklámipari szakemberek vagyunk. Éppen ezért érdemes a három kiállítást egyszerre megrendezni azért, hogy a gyártók és szolgáltatók láthassák a szektorok között átívelő lehetőségeket. Mi pedig már le is foglaltuk kiállítási standunkat a 2020-as kiállításra.” – elemzett Natalie Eichner a Trotec Laser Németország marketing és rendezvény igazgatója
A jövő évi PromoTex Expo, PSI és viscom kiállításokat 2020. január 7-9. között rendezik Düsseldorfban
www.viscom-messe.com Sign