Biztos elég környezetbarát a vállalkozásod?
Érdemes lenne Európában is elindítani egy ahhoz hasonló kutatást, amit az Ausztrál Sign és Grafikai Egyesület (ASGA) karolt fel. A szervezet az ENSZ legutóbbi (sokak szerint eredménytelenül zárult) klímakonferenciáján felbuzdulva indított felmérést, amivel arra bátorítja az ágazat szereplőit, hogy fontolják meg környezetbarát gyakorlatok megvalósítását – írja az Image Magazin. A követendő példák között tiszta energiaforrások és alternatív nyersanyagok alkalmazására, illetve a vízfelhasználás és a hulladék csökkentésére említenek módszereket.
Persze az üzleti sikerességet szintén segítené az ASGA kutatása, hiszen a környezetvédelmi intézkedésekkel kapcsolatban már ma is sok nagyvállalatnak van jelentéstételi kötelezettsége, és a kör nyilván bővülni fog. A későbbi megrovások elkerülhetők, ha a kérdőív alapján, fokozatosan készülünk a változó szabályokra. Mivel a világ kormányainak vállát egyre jobban nyomja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének kérdése, várhatóan minden cégre – annak méretétől függetlenül – ki fogják terjeszteni a követelményrendszert.
Az egyesület – ezekkel a szabályokkal összefüggésben – olyan kérdésekre keresi a választ, mint:
– Tudta-e, hogy sign-vállalkozásának környezetvédelmi engedélyekre is szüksége van a működéshez?
– Milyen anyagok újrahasznosítását végzi el a cége már napjainkban is, és milyen újrahasznosított anyagokkal dolgozik a termelés során?
– Milyen újrahasznosítható anyagokat tud átadni ezzel foglalkozó cég számára? (Kérjük, bővítse a listát, ha van olyan anyag, ami hiányzik!)
Az ASGA arra is felhívja a figyelmet, ha a kutatásban résztvevő cég válaszai között olyan gyakorlatot talált, ami az adott közigazgatási területen környezetvédelmi szabályokba ütközik, vagy engedélyköteles. A kutatás már csak azért is indokolt, mert az aktivisták, politikusok és általában a társadalom nyomása biztosan fokozódik, ahogy a világ egyre inkább érzi a bőrén a klímaváltozás hatásait. Ebben persze fel kell fedezni a lehetőségeket is – vallja az ASGA, megjegyezve: az ügyfelek szemében például nagyon pozitív, ha egy vállalkozás a zászlajára tűzi, hogy a termelése egyre kisebb ökológiai lábnyomot hagy. Tanulságos ív, érdemes megnézni, itt.
Gábor János, Sign&Display