Biztosan olvasható a hirdetésed?
A hirdetés egyszerre kell, hogy vonzó és olvasható legyen, ezért kritikus fontosságú a betűméret, figyelmeztet a SignCraft. Manapság bárki képes arra, hogy betűméretet, clipartot, árnyékolásokat, színeket, effekteket használjon, ezért az ügyfelek hajlamosak elfeledkezni a hatékony dizájn értékéről. Mutasd meg, hogy a sign hogyan lesz egyszerre mutatós és alkalmas az üzenet közvetítésére. Ha erre időt szánsz, az megkülönböztet a konkurenciától, és egyértelművé teszi, hogy profi vagy.
De milyen az igazán sikeres sign-elrendezés? Ehhez először ki kell kerülni négy jellemző szarvashibát:
- túl sok szó
- szegényes dizájn
- rossz színösszeállítás
- bizonyos távolságból olvashatatlan betűméret.
Az aranyszabály szerint legfeljebb hét vagy annál kevesebb szó szerepeljen a táblán, a márkajelzés mellett. A leggyakrabban nem vagy abban a helyzetben, hogy átfogalmazhasd a szövegezést, de annyit megtehetsz, hogy figyelsz az olvashatóságra. Ez különösen fontos kültéri hirdetéseknél, ahol nem mindegy, hogy a vásárlók milyen távolságból nézik a tábládat.
A hagyományos látásvizsgálatot érdemes alapul venni: a jogosítvány megújításához legrosszabb esetben hat méterről le kell tudni olvasni azokat a jeleket, amelyeket egy normál látással rendelkező személy 12 méterről is lát. E logika mentén 30 méteres távolságból minimum 10 centiméteres betűkre van szükség az olvashatósághoz, míg 60 méterről már legalább 20, 90-ről pedig 30 centiméteres betűk azok, amelyeket még a legtöbben azonosítani tudnak.
A távolság növekedésével változik az ideális betűtípus és a stilizálás is: a szkript stílusoknál például nyerőbb a Helvetica. A kontraszt szintén fontos: a háttér és a felirat között minél erősebbnek kell lennie. És még egy hatékony trükk: a normál beállításhoz képest finoman növeld a betűk közötti távolságot, annak függvényében, hogy milyen távolságról nézve kell minél hatékonyabb sign-t készítened!
Tovább bonyolítja az életedet, ha autóból is jól olvasható táblát kell készítened: belterületen érvényes 50 km/h-nál, 70 méterről legkevesebb 20 cm-es betűkre van szükséged, míg országúton, 90 km/h-nál, 140 méterről már alsó hangon 40 cm-es mérettel érdemes dolgoznod.
Gábor János, Sign&Display