Hagyd dolgozni a hátteret!
Egy jó céglogóhoz nem elég a látványos felirat; valaminek ki is kell emelnie, hogy tényleg működjön.
A jó bornak nem kell cégér? Valójában a jó cégér miatt hisszük el, hogy finom a bor! De a cégér csak akkor igazán jó, ha az első pillantás után képes ellopni egy másodikat is, ezzel tudatosítva az üzenetet a leendő ügyfélben. A megfelelő hatást úgy tudjuk kiváltani, ha valami nagyon menő dolgot viszünk véghez a feliratok hátterében, magyarázza a SignCraft Magazine.
A szöveget a figyelő szemek elé kell tolni, akár egy hangsúlyos sziluettel vagy valamilyen grafikai megoldással, esetleg szokatlan alapanyag-használattal. A titok a háttérben rejlik: ott lehet megalapozni a vizuális vonzerőt, anélkül, hogy az túlharsogná az elsődleges mondanivalót.
Nézzünk néhány világraszólóan jó példát! Az alábbi vállalkozások olyan cégtáblát alkottak, amelyek nemcsak vonzzák a tekintetet, de kétséget sem hagynak afelől, hogy ügyfélként a legjobbat kapjuk tőlük – és ehhez nem kellett más, csak egy-egy aprócska trükk:
Smokin’ Jim’s BBQ – készítette: Jeff Gilfix (Brushfire Signs, Winnipeg, Manitoba, Kanada)
Csak egy kis árnyalás: a feliratot izgalmas formák és grafikák emelik ki a síkból. Ehhez finom, dimenzióérzetet adó paneleket leheltek a cégnév mögé, nem mellesleg egy Roland digitális nyomtató segítségével.
Hava Java – Sandy és Joe Paffoon tervezése (Boardwalk Designs, Lynn Haven, Florida)
Csak egy kis egyenetlenség: a habkartonra készült céglogó háttere homokos tengerpartot idéz. És hol esne a legjobban egy tölcsér fagyi? Sima felületre helyezett táblácskákkal is jól nézne ki, de ez a textúra nagyon sokat hozzáad a hangulathoz.
Solas Gallery – Raymond Chapman munkája (Chapman Design Studio, Temple, Texas)
Csak egy kis 3D: a legendás Tim Flanagan portré-fotóművész galériáját bivalyerős térhatással hangsúlyozzák. Itt is habkartonra dolgoztak, de emelték a tétet a háromdimenziós hatással, így emelve ki az egyszerű feliratgrafikát.
Islander Hostel – Rob Cooper műhelyéből (Koh Tao, Thaiföld)
Csak egy kis elegancia: ez az alkotó mestere annak, hogy munkára fogja a hátteret. A fiatalokat megcélzó, gyerekmentes szálló kifinomult háttere egyszerre eredményezett könnyen azonosítható márkát és hatásos reklámtáblát. Egészségedre a koktélt – gyerekzsivaj nélkül, a pálma alatt!
The Grove – Jim Lago ötlete (Healdsburg Signs, Healdsburg, Kalifornia)
Csak egy kis rozsda: régi fémtető, pajtafa, kerámiacserép, perforált alumínium – és mit hoztak ki belőle! Az antikolt acéllemezről szinte leugrik a cégnév és a MultiCam CNC-vel, csiszolt alumíniumból kivágott kép.
Gábor János, Sign & Display
Fotók: signcraft.com