A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Hatalmas számokat hozott a Heimtextil, és már megvan a következő évi időpont is!

142 résztvevő nemzet, négy nap alatt több mint 50.000 látogató, 3000 feletti kiállító. Ezek a legutóbbi Heimtextil statisztikái. De a számoknál sokkal fontosabb maga az élmény, amit ez különleges rendezvény nyújt évről évre.

Egyöntetű látogatói és kiállítói elégedettségről számolhat be a Heimtextil. A nemzetközi rendezvény statisztikái magukért beszélnek: a kiállítók 81 százaléka arról számolt be, hogy maximálisan teljesítette vagy felülmúlta azokat a célokat, amelyeket kitűzött magának a Heimtextilre. Mérhetően nőtt az az idő is, amelyet az egyes látogatók a helyszínen töltöttek. Ez nem is csoda, hiszen olyan hatalmas termékválasztékkal és szakmai programkínálattal találkozhattak, amellyel korábban még soha: innovatív belsőépítészeti és lakberendezési megoldásokkal, legyen szó akár lakótérről, akár munkahelyi vagy üzleti környezet kialakításáról. Ezek közül emelünk most ki néhányat, a teljesség igénye nélkül.

Patricia Urquiola: progresszív koncepciók a belsőépítészetben

A Heimtextil 2025 új szintre emelte a textil szerepét a belsőépítészetben. A látogatók betekintést kaptak a globális tervezési trendekbe éppúgy, mint a helyi piaci viszonyok diktálta folyamatokba. Patricia Urquiola tervező és építész úttörő textiltervezési koncepcióját magával ragadó installációján keresztül mutatta be: A hangulatos közösségi tér, melyet kialakított, és amelyet a vendégek kedvükre felfedezhettek minden egyes elemet kipróbálva, a funkcionalitást és a játékosságot vegyítette a legkiválóbb minőségű anyagok felhasználásával és részletesen kidolgozott koncepcióval. A jövő lakókörnyezete mutatta meg itt magát elérhető, megtapasztalható közelségben.

Alcova: Útmutató az iparág számára

Az inspiráció létfontosságú forrásaként a Heimtextil Trends 25/26 iránymutatást adott a kiskereskedelmi szektor számára kínálatának összehangolására a jelenlegi piaci feltételekkel és a visszafogott fogyasztói kiadásokkal. A kiállítás történetében most először a milánói Alcova dizájnplatform volt a Trend Aréna kurátora. „Future Continuous” címmel kiemelte
a kortárs színek, anyagminőség, technikák és gyártási eljárások jelentőségét és legfontosabb trendjeit. Emellett egyensúlyt teremtve hangsúlyozta a másik oldalt is, kiemelve, melyek azok a vonások, amelyek a legfontosabbak a fogyasztók számára, és ami meghatározza vásárlási szokásaikat és döntéseiket: a hosszú élettartamú, jó minőségű termékek, amelyek megfelelnek az etikai és ökológiai szabványoknak. A Heimtextil idei termékpalettája ezt a hangulatot ragadta meg a márkák, anyagok és árnyalatok széles választékával a Revival Mudtól és a New Green Dealtől a Syntropic Forestig.

A Heimtextil mint globális tudásközpont

A több mint 140 előadással, workshoppal és vezetett bejárásokkal az idei Heimtextil közvetlen segítséget nyújtott az iparág és a kiskereskedelem szereplőinek, hogy gyorsan és hatékonyan legyenek képesek reagálni a piaci változásokra és a tőkemozgásokra, és mindezt előnyükre tudják fordítani. A programok közvetlenül a világ textilpiacának és a fogyasztók igényeinek összehangolását célozták. A látogatók megismerkedhettek a mesterséges intelligencia térnyerésével megnyíló új üzleti lehetőségekkel, és láthatták, hogyan gazdagítja az AI a hagyományos textilgyártást és az ügyfélkapcsolatokat. Neves szakértők osztották meg jó gyakorlataikat a fenntartható üzleti partnerségek kialakításával kapcsolatban a CO₂-kibocsátás csökkentése érdekében.
Az úttörő formatervezési és belsőépítészeti trendek bemutatásával a Heimtextil hozzájárul a kiskereskedelem, a vendéglátás és a belsőépítészet gazdasági potenciáljának növeléséhez, és egy holisztikus koncepció kialakításához az ágazati szereplők között.

Heimtextil 2026: A folyamat nem állhat meg!

A soron következő Heimtextil, építve a most elért eredményekre, tovább halad a megkezdett úton. 2026-ban Patricia Urquiola kibővíti úttörő tervezési koncepcióit, és merész, előremutató megoldásokat hoz a textilalapú belső térrendezés kialakításához. Az Alcova Milano is
folytatja globális trendkutatását az innovatív anyagok és a feltörekvő esztétika területén:
teljes mélységében vizsgálja és tárja fel a textil hatását és a benne rejlő lehetőségeket,
a textilipar előtt álló kihívásokat, átültetve ezeket a meglátásokat a jövő gyakorlati megoldásaiba. Már most érdemes beírni a naptárba a következő Heimtextil időpontját: 2026. január 13 -16!

Kerényi Kata, Sign&Display magazin

- Hirdetés -

Sign&Display