ISE: technológia + kreativitás = kiváló tapasztalat
Az idén immár 16. alkalommal, február 5-8. között megrendezett Integrated Systems Europe kiállítás bizonyult az eddigi legszélesebb körű eseménynek. Az amszterdami RAI kiállító központ 15 csarnokát elfoglaló rendezvény bemutatta a legújabb professzionális audio-vizuális és digital signage fejlesztéseket, illetve eddigi történetének legátfogóbb, a vertikális iparágakat is magába foglaló, szakmai tréning programját.
Az ISE évről évre dönti meg saját rekordjait – a hagyományokra való tekintettel – idén sem cáfolták meg magukat: 56 100 négyzetméternyi kiállítási területükön 1301 kiállító mutatta be termékeit. Közülük 225 cég (a teljes kiállítói bázis 17%-a) elsőként állított ki a szakmai rendezvényen. Az idei ISE zárultával pedig a 2020-as elérhető kiállítási területnek mintegy 92%-át foglalták le előre a kiállítók. A regisztrált látogatók száma 81 268 volt, amely – tán mondanunk sem kell – újabb rekord! A látogatók 32%-a először látogatott el az ISE-re. A szerdai napon érkezett a legtöbb látogató a show-ra, de pénteken is túllépték a 20 000-es látogatói számot. A kiállítás idei kulcs témája volt, hogy az AV, azaz az audio-vizuális technológia miként képes a kreatív képzelet felhasználásával tartalmas élményeket szolgáltatni. Ez volt a témája a kiállítás nyitó beszédét tartó kivetítő tartalom tervező Bart Kresa-nak, illetve a záróbeszédet prezentáló Tupac Martir-nak, aki a Satore Studio társalapítója és kreatív igazgatója. Mindezen előadások egy olyan tartalmas szakmai továbbképzési program részei voltak, amely 300 nemzetközi előadót, szakértőt és kreatív tervezőt foglalt magában.
Mike Blackman, az Integrated Systems Events ügyvezető igazgatója elmondta: „Úgy mint szakmai kiállítás, úgy mint verhetetlen szakmai továbbképzési program, és úgy mint a globális iparág szakmai összejövetelei és üzletkötési platformja – az ISE 2019 mindezen kritériumoknak megfelelve kiállta a próbát. A nyitó és záró beszédünk és a két, kültéri kivetítő programunk egyaránt alátámasztották, hogy a technológiákat felhasználó partnereink miként tudják a technológia által kínált lehetőségeket a saját kreatív ötleteikkel párosítva új ötleteket megvalósítani.”
A nyitó beszédet követő kiállítási napon mutatták be Bart Kresa legújabb kivetítéshez készült szobrát, a Sviatovid névre keresztelt, 5 méter magas figurát a RAI előtti téren helyezték el, és elképesztően érdekes látványt nyújtott folyamatosan változó, nagy részletességű kivetített képe, amelyet egy erre a video anyagra írt zenével szinkronizáltak.
Egy másik érdekes kültéri fényfestési projekt volt a hamarosan az amszterdami RAI kiállítási központ mellett megnyíló nhow hotel, melynek külső fal felületeit használták kivetítő projektor gyanánt a kiállítás minden egyes estéjén.
A Tanulj, Fedezz fel, és Inspirálódj szlogen égisze alatt megszervezett ISE 2019 oktatási és továbbképzési program összeállítását idén is a kiállítás két társtulajdonosa szervezete, az AVIXA és a CEDIA vállalták magukra. Idén első alkalommal a Hotel Okura is ISE konferenciahelyszínné változott – itt tartottak ugyanis az ISE összesen 10 nagy konferenciájából ötöt. Új esemény volt a Hospitality Tech konferencia, a Digital Cinema Summit, az AGORA, amelyet a sportlétesítmények üzemeltetőinek szántak, illetve a TECH konferencia, ahol újdonságokat mutattak be.
Újdonság volt az ISE fő színpada a 8-as csarnokban. Ezen a helyszínen ugyanis kiemelt prezentációk, esettanulmányok bemutatása, és panel beszélgetések egyaránt zajlottak, olyan kiemelkedő érdeklődés mellett, hogy sokaknak már csak állóhely jutott. A tartalmat az AVIXA, CEDIA, AV Magazin és az ISE szolgáltatta, az előadásokat pedig élőben streamelték az ISE weboldalán.
Az ISE ’dobbanó szíve’ a kiállítási területe, az idei kiállítók pedig ismét kihasználták az alkalmat, hogy új termékeket és megoldásokat mutassanak be a nagyközönség számára. A legfontosabb technológiai trendek között szerepeltek a 8K felbontású kijelzők, a smart building technológia, beleértve a dolgok internetét, a mesterséges intelligenciával felszerelt készülékek, a konferenciatechnológia folyamatos fejlődése, a 3D kivetítési technológia, a minden eddiginél szélesebb választékban jelentkező hajlított, rugalmas, átlátszó LED kijelzők, és az AV és IP audio hálózatépítés újdonságai.
Futurisztikus LG kijelzők a 2019-es ISE kiállításon
Átlátszó OLED-et, hihetetlenül vékony LED kijelzőket és üvegre simítható fóliaképernyőt is bemutattak
Az LG Electronics a 2019-es, amszterdami ISE szakkiállításon mutatta be legújabb kereskedelmi kijelzőit. Az LG átlátszó OLED-kijelzőivel és változatos LED-termékeivel bármilyen tér lenyűgöző digitális környezetté alakítható át, a kijelzők által kínált üzleti szolgáltatások mindegyikét az ügyfelek igényeihez igazítva.
Európában először ezen a kiállításon volt látható az LG elképesztő, 88 darab hajlítható Open Frame OLED kijelzőből álló hatalmas installációja, amely a vállalat standjának bejáratánál fogadta a látogatókat. Az installációt alkotó kijelzők, melyek akár egy egyméteres sugarú kör ívének megfelelően hajlíthatók, számos felülethez jól illeszthetők, így tökéletesen alkalmasak a valóban egyedi megközelítést igénylő üzleti felhasználásra. Az OLED-panelekből álló videofal olyan különleges természeti jelenségeket mutatott meg elképesztő részletességgel, mint egy zúgó vízesés, egy fenséges gleccser, egy érintetlen erdő vagy épp egy tomboló hóvihar.
Az önmagában is kiállítási tárgyként megjelenő standbejárat mögött a látogatók az LG különleges, átlátszó OLED-kijelzőjét tekinthették meg: egy olyan csúcstechnológiával készült terméket, amely sokkal inkább tűnik sci-finek, mint kézzel fogható valóságnak. A kirakatokba és galériák belső tereibe tervezett, 38 százalékban áttetsző képernyőn egyaránt futhat mozgókép vagy képgaléria, miközben a mögötte elhelyezett termékek is tisztán láthatók. Az átlátszó OLED Signage panelek az úgynevezett nyílt keret dizájnnak köszönhetően csempék módjára helyezhetők el és kapcsolhatók össze, ezáltal jól használhatók az olyan nagy terekben, ahol — mint például egy autószalonban — a vásárlóval kialakított interakció az üzletkötés kulcsfontosságú eleme lehet.
Az LG elegáns, LAPE-sorozatba tartozó LED-termékeiben elkülönül a központi elektronika és a kijelző, az így kialakított ultravékony képernyők telepítése pedig még egyszerűbbé válik. A kisebb méretű, könnyű szerkezetű LDM (LED Display Module) készülék, amely szintén egy akár egy egyméteres sugarú kör ívének megfelelően hajlítható (domború és homorú formában is), könnyen installálható, akár beépítésre, akár felfüggesztésre van szükség. Az 1,5 és 2,5 mm közötti képponttávolságú, maximum 1000 nit fénysűrűségű LAPE-szériás LG kijelzők élénk képeket jelenítenek meg, legyen szó bármilyen beltéri környezetről, a bevásárlóközpontoktól, a konferenciatermekig. Az LG LAA-szériás, 130 hüvelykes, 1,5 mm-es képponttávolságú, keret nélküli kijelzőjét közepes és nagyméretű konferenciatermekbe tervezték. A beépített hangrendszer révén a felhasználók külső hangszóró csatlakoztatása nélkül kommunikálhatnak és oszthatnak meg képeket partnereikkel. Egy opcionális szoftveres kiegészítéssel a kijelző megoldás a Crestron videokonferencia-rendszerrel is kompatibilis.
Az LG színezett, átlátszó LED-fóliája egy olyan üzleti megoldás, amely bármilyen méretű üvegfelületen használható, és szinte varázsütésre digitális kijelzővé változtatja a hétköznapi ablakokat és üvegfalakat. A maximum 73 százalékban átlátszó filmréteg használaton kívüli állapotban észrevehetetlen az üvegfelületen, amely a rásimított fólia ellenére is megtartja eredeti tulajdonságait. A kijelző réteg maga öntapadós, de könnyedén eltávolítható bármilyen felületről anélkül, hogy ragasztónyomot hagyna maga után. A 24 mm-es pixeltávolságú kijelző a nagyarányú átlátszóság mellett is a színek széles skáláját képes megjeleníteni, így ideális számos célra a vállalati logó megjelenítésétől egészen a reklámfilmek lejátszásáig.
A 2019-es ISE kiállításon az LG egy 0,44 mm vékony, keret nélküli videofalat is bemutatott, amely tökéletes színpontossága révén életteli és dinamikus képeket jelenít meg, bármilyen betekintési szög esetén is torzításmentesen. Az LG szabadalmazott webOS 3.0 operációs rendszerével a tartalmak létrehozása és kezelése is gyors és egyszerű. Ez a kijelző megoldás ideális az olyan helyszínekre — például irányítótermekbe, előadókba vagy bevásárlóközpontokba —, ahol többképernyős kialakításra van szükség.
A képminőség új generációja – a 8K Digital Signage a Samsungtól
A Samsung a professzionális kijelzők jövőjét mutatta be a ’The Wall’ 8K és 8K HDR technológiás LED signage, illetve a QLED 8K kijelzők által. A Samsung Electronics nem kisebb ambíciót fogalmazott meg, mint a globális digital signage piac átformálását, mindezt olyan új signage termékek bemutatásával, amelyek a QLED 8K kijelzők páratlan képminőségét reprezentálják. Ezen új kijelzők minősége várhatóan drasztikus hatást gyakorol a kereskedelmi kijelzők piacára, az általa kínált új és izgalmas lehetőségek által. A QLED 8K signage technológia mellett pedig bemutatták a ’The Wall 2019’ terméküket és a Multi-Link LED HDR signage technológiájukat is.
„A 8K signage kijelzők bemutatásával a vállalkozások páratlan képminőségű tartalmat hozhatnak el célcsoportjaik számára, mindezt olyan formában, ami eddig elképzelhetetlen volt,” – mondta Seog-gi Kim, a Samsung Electronics Vizuális Kijelző üzletágának alelnöke, majd hozzátette: „A 82” méretű 8K QLED kijelzőnk csak egy a számos piacvezető termékünk mellett, amelyeket izgatottan hoztunk el az ISE 2019 kiállításra. Örömmel láttuk, milyen nagy érdeklődés mutatkozott az AV iparág képviselői részéről a 8K minőség kereskedelmi alkalmazásai iránt.”
A 2020-as ISE kiállítást szintén a RAI Amszterdam kiállítási központban rendezik, 2020. február 11–14. között.
Sign