A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Izgalmas témák a drupa kiállításon

Többek között a nemzetközi üzleti élet megatrendjeiről, az intelligens csomagolás innovációiról és a körforgásos gazdaság stratégiáiról szól a drupa cube. A szakértők itt mutatják be és vitatják meg a nyomda- és a csomagolóipar jövőjét és az azt befolyásoló trendeket.

Már az első napon érdekes előadást hallhatnak az érdek­lődők. Vicky Pryce, elismert nemzetközi gazdasági elemző fogja a globális trendeket és előrejelzéseket vizsgálni. Be­tekintést nyújt az iparág előtt álló gazdasági kihívásokba és lehetőségekbe, illetve rávilágít arra, hogyan növelhetik a vállalatok az alkalmazkodóképességüket, valamint tart­hatják fenn a növekedést ösztönző gondolkodásmódot.

ÚJ MEGKÖZELÍTÉSEK

A Business Booster szekción például Yasunori Ogawa, az Epson vezérigazgatója bemutatja, hogyan működhet egy nyomdaipari vállalat a digitális korban. Betekintést nyújt az iparág jelenébe és jövőjébe, beszél a fenntartható megoldások növekvő jelentőségéről, valamint rámutat arra, hogy az Epson kultúrája, történelme és gondolko­dásmódja hogyan repíti a vállalatot tovább a következő nyomdaipari forradalom élvonalába.

Az automatizálás ipari szabványairól beszél Gershon Alon, a HP Indigo szoftvermegoldásokért felelős vezetője. Ez jelenti a nyomtatás jövőjét. Az összetett, munkaigé­nyes folyamatok, a korlátozott kapacitás és a hosszú szállítási idők miatt a teljes gyártósor automatizálása szükséges, ez a cél.

A történetmesélés fontos szerepet játszhat az üzleti növekedésben – legalábbis Marcus Timson, a FuturePrint társalapítója szerint. A koncepció alapján a meggyőző narratívák hogyan segíthetnek a vállalatok bizalmának kiépítésében és az ügyfelek cselekvésre ösztönzésében. ÖKOLÁBNYOM ÉS KÖRNYEZETVÉDELEM

A drupa cube körforgásos gazdaság/fenntarthatóság témakörében a szakértők gyakorlatias, megvalósítható tanácsokkal szolgálnak korunk legnagyobb problémájával összefüggésben. Az első napon például Mark Fabisch (Bertelsmann), Lisa Faratro (CPI) és Beatrice Klose (In­tergraf) arról fognak beszélni, hogyan lehet a legjobban kiszámítani a nyomtatott termékek szénlábnyomát.

Az ázsiai országokban a nyomdai és csomagoló­anyag-gyártásra vonatkozó környezetvédelmi előírások­ról és a környezetvédelmi és termékszabványoknak való megfelelésről fog beszélni Yujing Pan, az Enhesa szakér­tője. E témakör további előadói azt a célt tűzték ki, hogy rávilágítsanak azokra a megoldásokra, amelyek révén a környezetvédelmi szabályozásokra vonatkozóan meg­felelő stratégiát alkothatnak a vállalatok. Az „Okosabb címkézés” az egyik téma, amit Dr. Calvin Lakhan, a kana­dai UFL/York Egyetem doktora a közönség elé tár. Ezen a workshopon azt fogja megvizsgálni, hogy az egyértelmű és informatív termékcímkézés hogyan befolyásolhatja a fogyasztói magatartást, különösen a fenntarthatóság és a hulladékgazdálkodás tekintetében. Előadásában pedig a fenntartható értékek kommunikálására használt nyelve­zetre fog kitérni, valamint arra, hogy a megértésben és a hozzáállásban mutatkozó kulturális különbségek hogyan befolyásolhatják a megközelítéseket.

ÚJ KÖRNYEZET, ÚJ ERŐK

A cube olyan előadásoknak is teret ad, amelyek célja, hogy betekintést nyújtsanak a gazdasági, digitális vagy demográfiai erőkbe, amelyek új, innovatív üzleti mo­delleket és lehetőségeket kínálnak a vállalatok számára a növekedés és a további fejlődés érdekében. Henrik Müller-Hansen, a Gelato alapítója és vezérigazgatója a gyártók új növekedési lehetőségeire világít rá az alkotó gazdaság korában. A norvég szoftvercég a világ legna­gyobb on-demand termelési hálózatán keresztül teszi lehetővé a helyi gyártást, amely 32 országban több mint 130 gyártóüzemet és 50 szállítóvállalatot köt össze. Ilyen bázissal és informatikai háttérrel mutatja be, milyen fontos az agilitás, a gyorsaság, a személyre szabás és a fenntarthatóság, amelyet az e-kereskedelem és az olyan platformok, mint a TikTok, a YouTube és az Instagram növekvő jelentősége vezérel, és ezek a tényezők hogyan változtatják meg a nyomdaipart.

A NYOMTATÁS ÉS CSOMAGOLÁS JÖVŐJE

Az Organic and Printed Electronics Association (OE-A) szá­mos inspiráló előadással lesz jelen a drupa cube szekció­jában. A szövetség betekintést nyújt a nyomtatott elektro­nikai technológiákba és az intelligens csomagolásba.

Olyan témákban fognak beszélgetni a szakértők, mint az energiatárolás, az IoT intelligens címkék és a fejlett nyom­tatási technikák. Továbbá szó lesz arról is, hogy az ePaper kijelzők hogyan fogják forradalmasítani a csomagolás szerepét.

A cube a csomagolási ágazat számára is tart előremuta­tó előadásokat, többek között Noam Zilbershtain, a HP Indigo & Scitex alelnöke és vezérigazgatója prezentáció­ját. A közönség a digitális nyomtatásban rejlő hatalmas lehetőségekről és annak átalakító képességeiről szóló látleletre számíthat.

Dr. Vroni Walter, az Epple Druckfarben innovációs vezetője a fenntartható nyomdafestékek témáját járja körül. Dr. Peter Wülfert a Sun Chemicaltól és Dr. Evert Delbanco a Siegwerk Druckfarbentől pedig áttekintést ad az élelmiszerekkel érintkező anyagokra (FCM) nyomtatott festékekre vonatkozó globális előírásokról, és elmagya­rázza, miket tesznek az élelmiszer-csomagolások nyomta­tásának biztonsága érdekében.

#Némethi Botond

- Hirdetés -

Sign&Display