Három év után idén május 24-26. között újra megrendezte a Sign&Display reklámdekorációs magazin a SignExpo szakkiállítást. A 9. alkalommal megtartott esemény társszervezője immár megszokott módon a PPDexpo volt. A látogatók több érdekességgel is találkozhattak az eseményen: könyvdedikálás, járműfóliázás, díjátadók és számos szakmai különlegesség. A kiállításon többek között megtekinthetők voltak: Kiss Lajos autódekorációja, a kirakatbaba-öltöztető verseny kiállítási darabjai, a Papírmúzeum és a BestPrint alkotásai.
Kuriózumnak számító installációt álmodott meg a Green Edge reklámügynökség – a kiállításegyüttes egyik szervezője. A „Minden, ami print” szekció 200 négyzetméteren prezentálta a mindennapok használati tárgyait különböző nyomtatási dekorációval textileken és fóliákon, mindezt a legújabb trendekre fókuszálva. A látogatók találkozhattak 3D nyomtatott eszközökkel, tapétákkal, textilekkel és ruhadarabokkal.
A SZAKKIÁLLÍTÁS-EGYÜTTES SZÁMOKBAN
2022 kiemelkedő jelentőséggel bír a SignExpo-PPDexpo kiállításegyüttes történetében, hiszen egy kifejezetten nehéz időszakot követően rendezték meg óriási sikerrel ezt az eseményt, és látványos számokat produkáltak minden területen. Több mint 4500 látogatóregisztráció érkezett, amelyből mintegy 3500 fő ténylegesen részt vett a rendezvényen. A kiállítási terület nettó 3200 négyzetméter volt, amelyen közel 100 kiállító mutatta be termékeit, megoldásait és szolgáltatásait. A jövő generációjának támogatása érdekében 14 oktatási intézmény regisztrált a SignExpo-PPDexpo kiállításegyüttesre.
A LEGJOBB PLATFORM A MEGISMERÉSHEZ
„A SignExpo-PPDexpo szakkiállítás-együttes a reklámdekorációs és nyomdaipari technológiákat mutatta be” – mondja Tóth Gábor, a PNYME elnöke, a PPDexpo főszervezője. „Három év után újra találkozhattak az iparág szereplői, ezért óriási érdeklődéssel és várakozással érkeztek az eseményre. A kiállítók a legújabb innovációkat, ipar 4.0 megoldásokat, robotikát, munkafolyamatokat és tudásanyagot mutatták be a szakmai látogatóknak. A SignExpo-PPDexpo célja minden esetben, hogy a különböző partnerek párbeszédének platformot teremtsen. Azokért a technológiai újdonságokért érdemes kilátogatni, amelyekhez nem férhetünk hozzá az online világon keresztül, hiszen az itt bemutatott portfóliókat első kézből kell érezni, látni és tapintani.”
„Óriási jelentősége van a személyes jelenlétnek a hosszú pandémiás időszakot követően” – hangsúlyozza Czakó Miklós, a Green Edge reklámügynökség társtulajdonosa és a SignExpo társszervezője.
„A reklámiparban egyre nagyobb hangsúly helyeződik az online jelenlétre, ám ebben az iparágban kifejezetten fontos, hogy fizikálisan is megmutassák magukat a szereplők. A közel száz kiállító jól szemlélteti, mekkora szükség van a személyes részvételre, hiszen a technológia olyan változásokat hozott az elmúlt időszakban, hogy azok bemutatása és megismerése elengedhetetlen volt a szakma számára. Manapság a kiállításokon való jelenlét kiváló lehetőség a brand erősítésére, hiszen egy jól működő vállalatot prezentálhatnak a résztvevők.”
„Rengeteg új trend van születőben, ami átírja az eddig ismert modellek szabályait” – magyarázza Váradi Anita, a Sign&Display magazin tulajdonosa, a SignExpo társszervezője. „A reklámdekorációs iparágat is elérte a környezettudatos gondolkodás, melynek köszönhetően a különböző technológiákat erre fókuszálva fejlesztik. A kiállítók ezen elképzelés mentén mutatták be termékeiket és megoldásaikat, amelyből a szakmai érdeklődők inspirációt és tudást szerezhettek. A fizikálisan megrendezett vásárok jelentősége továbbra is töretlen, hiszen ugyanúgy, mint korábban, az ilyen alkalmak a legkiválóbbak arra, hogy személyesen ismerhessék meg egymást a résztvevők.”
A LEGJOBB DÖNTÉS SZAKMAI SZEMMEL
A kirakatbaba-öltöztető versenyt immár harmadik alkalommal rendezték meg. Az alkotások a kiállítás építése során képződött hulladékból készültek, amelyek ezáltal átminősültek művészeti installációkká. „A dekorációs szakma egyik fő sarokpontja a látvány. A SignExpo- PPDexpo kiállításon inkább a digitális technológiák kaptak helyet, a versenyünkkel arra szeretnénk helyezni a hangsúlyt, hogy a kézművességnek éppúgy létjogosultsága van, s ezek egymás mellett, egymást kiegészítve hozzák létre az egészet” – emelte ki Sárkics Eszter, a kirakatbaba-öltöztető verseny szervezője.
„A kiállítások kiváló lehetőséget biztosítanak a járműdekoráció számára, hogy nagyobb közönség előtt mutathassuk be munkánkat” – nyilatkozta lapunknak Kiss Lajos autódekorációs világbajnok. „Jól látható, milyen minőségben dolgozunk, így a potenciális partnerek egyszerűen megtalálhatnak minket. A technika iránt érdeklődők pedig információt kaphatnak arról, hogy a jövőben mely képzéseinken vehetnek részt a tudás elsajátítása érdekében.”
„A tervezőgrafikusok és a nyomdaipar között hidat kell építeni, amire tökéletes alkalom a SignExpo-PPDexpo. A különböző technológiák, illetve anyagok megismerése elősegíti az esztétikus munka létrejöttét. Az egyes grafikai elemekből érdemes a maximumot kihozni, ezáltal válhatnak a tervezők sikeressé, ám ehhez a megfelelő ismeretek elsajátítása elengedhetetlen, érdemes minden szakmai rendezvényen részt venni és bővíteni a perspektívánkat. A minőségi munkát kizárólag folyamatos tanulással járathatjuk csúcsra, hiszen a technológia állandóan változik, amihez nekünk, tervezőknek igazodnunk kell” – magyarázta Vasvári Péter.
TOVÁBB A KIJELÖLT ÚTON
A magyar reklámdekorációs és nyomdaipari piac számára rendkívüli nehézségeket okozott az elmúlt időszak. A pandémia során számos vállalatnak kellett csökkentenie a kapacitását a fennmaradás érdekében. A SignExpo-PPDexpo olyan helyszínt biztosított, ahol újjáéledhetett ez az ágazat, és egy sikeres rendezvényen mutathatta meg a jelen, valamint a jövő víziójának arcát. A kiállításegyüttes tovább folytatja útját ezen a kijelölt úton.
Némethi Botond, Sign&Display magazin