A sign készítés és nagyformátumú nyomtatás magazinja

Merész WC-papír kampány a toplista élén

Az ausztrál kültéri hirdetések nemzetközi figyelmet is kiérdemlő „Best of Outdoor” rangsorát a „Who Gives a Crap” elnevezésű WC-papír márka vezette a májusi összeállításban. A legkreatívabbak dobogójára felfért még egy környezetbarát ételcsomagolásokat, illetve egy belföldi repülőjáratokat hirdető kampány is.

A „Ki nem sz*rja le” WC-papír

A névválasztás nem véletlenül offenzív: a Who Gives a Crap profitjának fele a fejlődő országok közegészségügyét támogatja, nyilvános mosdók építésével és a személyi higiénia normáinak terjesztésével. A nyilvános helyeken megjelenő hirdetésekhez képest szokatlanul erős kifejezés mellé egy nem kevésbé ütős szlogen dukált („power to the poopers”) – a forgalmazó így próbálta saját terméke, ezzel pedig a karitatív cél mellé állítani a vásárlókat. A prémiumkategóriás Who Gives a Crap nemcsak a közvetett adakozás, hanem a fenntarthatóság miatt is vonzó lehet a felhasználóknak. Újrahasznosított bambuszrostokból készül, így nem járul hozzá az erdőirtáshoz (amihez a hagyományos WC-papír gyártása viszont igen), és mentes mindenféle festéktől, színezéktől, illatanyagtól. A kampányt a cég saját kreatív szakemberei tervezték, a megvalósítás a JCDecaux tehetségét dicséri.

Környezetbarát Woolworths-megoldások

Az élelmiszer-áruházlánc fenntartható és környezetbarát megoldásokkal szeretné nullára csökkentetni az ételpazarlást, legkésőbb 2025-ig. A főleg utcai bútorokon megjelent hirdetéseik saját – valóban elismerésre méltó – erőfeszítéseikről és eredményeikről árulkodtak: példákkal és szórakoztató tényekkel mutatták be azt, hogy az élelmiszerek hogyan kapcsolódnak az üzleti modelljükhöz. Szemléltették például, hogy 2018 óta kilencmilliárd egyszer használatos műanyagzacskót vontak ki a körforgásból, illetve azt is, hogy a túlérett banánból – mielőtt még kidobnánk – hogyan lehet süteményt készíteni. Az ötlet a M&C Saatchi stábjától származott, a kivitelező a QMS Media volt.

Akár 500 dolláros repülőjegykuponok

A Jetstar sajátos akcióval igyekezett felpörgetni a járvány alatt megcsappant érdeklődést a belföldi repülőutak iránt. A légitársaság a 17. születésnapját ünnepelte a melbourne-i és sydney-i kampánnyal, ami egy mindössze 24 órán át tartó játék volt, mégis kisebb hisztériát váltott ki. Az embereknek a kültéri kijelzőkön átsuhanó Jetstar oldaláról kellett „levadászni” a QR-kódokat, amelyek egyenként 50-500 dolláros vouchert értek a cég bármelyik belföldi járatára.

A reklámot a Thinkerbell álmodta meg, és az oOh!media hálózata terjesztette.

Gábor János, Sign&Display

Forrás és fotó: Image Magazine

- Hirdetés -

Sign&Display