Modern eszközök pörgetik fel a kiskereskedéseket
Az AI alapú chat és a 3D-s modern avatárok forradalmasítják a kiskereskedelmi környezetet, s ezek célja, hogy javítsák a vásárlói élményt, miközben szabaddá teszik a frontvonalban dolgozókat, akik így érdekesebb munkát tudnak végezni, és csökkentik a különböző iparágak és vertikumok üzemeltetőinek költségeit – írja cikkében a Digital Signage Today.
A hologramok használata a kommunikációban és a reklámiparban egyre nő, a Proto holoportációs eszköztől a 3D anamorf AI alapú asszisztensek kiskereskedelmi környezetben történő teszteléséig. Ezek célja, hogy javítsák a vásárlók élményét, emellett felszabadítják a frontvonalban dolgozókat, hogy magasabb hozzáadott értéket teremtsenek, és csökkentik a különböző iparágak költségeit.
Az AI alapú asszisztensek (beleértve a csak hangot használó és a 3D-s avatár figurákat) már elkezdték megváltoztatni az önkiszolgáló standokat különböző iparágakban, beleértve az útbaigazítást is.
Hamarabb elérkezik, mint gondolnánk
Pete Erickson a Modev alapítója, amely egy iparági szakértőkből és cégekből álló konzorcium, különféle iparágakban és vertikumokban a mesterséges intelligencia és egyéb alkalmazások fejlesztésén dolgozik. Erickson szerint a forradalom már javában zajlik, beleértve a csak hangalapú fejlesztéseket, valamint a 3D karakter-alapú asszisztenseket.
„Úgy gondolom, hogy ha 2025-ben keresztülmegyünk egy drive thru-n, akkor a legtöbbször egy asszisztenssel beszélgethetünk. Ha 2025-ben betérünk egy kiskereskedelmi üzletbe, és ha abban a kiskereskedelmi üzletben nem áll majdnem minden soron egy asszisztens, aki segít neked, akkor nagyon le vannak maradva.
A legtöbb autóban már van valamilyen asszisztens. S lehet, hogy újak érkeznek majd az otthonokba, amelyek nagy nyelvi modelleken alapulnak, és egészen mások, mint a mostaniak. Egy nap majd visszatekintünk, és azt fogjuk látni, hogy az eredeti Alexa flotta, amely az otthonokba került, az okostelefonokhoz képest csak egy felhajtható mobil volt.
Nagyon sokféleképpen fognak történni metaverzumszerű dolgok. A digital twin mindennapossá válik. És még sorolhatjuk azokat a technológiákat, amelyek a közeljövőben mindennapossá válnak, és nemcsak az ipari szereplők számára lesznek elérhetők.”
A 3D avatárok térhódítása
David Colleen, a SapientX vezérigazgatója további információkat adott arról, hogy a mesterségesintelligencia-alapú 3D avatárok hogyan alakítják át az iparágakat. Colleen elmondta, hogy cége 3D-s karaktereket biztosított rendezvényekhez, a kanadai Edmonton repülőterének útbaigazításához és egy nagy kiskereskedelmi lánc ügyfélszolgálatához (NDA keretében).
Colleen számára nem ismeretlen a 3D és az innováció. Miután építészetet tanult a Cornellen, nagy ívű karriert futott be, úttörő szerepet játszott a 3D modellezés legkorábbi építészeti felhasználásában, ami egy izgalmas lehetőséghez vezetett, amikor jó barátja, Barb Singer bejelentette, hogy céget alapít, hogy 3D-s bővítményt készítsen a Netscape-hez, az akkoriban uralkodó böngészőhöz.
Colleen több évtizedes szakértelmének köszönhetően reális álláspontot képvisel azzal kapcsolatban, hogy a hollywoodi kasszasikerek véleménye ellenére milyen közel vagyunk az érző mesterséges intelligenciához: „Szóval szerintem még messze vagyunk egy erős intelligenciától” – mondta. „A Rensselaeren Selmer Bringsjorddal dolgoztunk együtt, aki a szintetikus logikai rendszerek egyik vezető szakembere volt. A Selmerrel folytatott munkánk lenyűgöző. De a gépek logikus gondolkodásra és logikus teljesítményre való rávétele rendkívül komoly feladat. A gépi tanulási rendszerek, amelyek ma olyan sokat szerepelnek a hírekben, izgalmasak, de úgy kell rájuk gondolni, mint a Myna-madarakra. Még az olyan rendszerek, mint a GPT3 is csak azt ismétlik, amit az interneten hallanak. S igazából semmilyen intelligenciát nem alkalmaznak a hallottak felhasználására.”
A valós alkalmazások sokrétűek és egyre bővülnek. „Az egyik legelső prototípusunk a Lowe’s számára készült” – mondta Colleen. „Tehát a karaktereink, mivel nagyon jól értik ezeket a dolgokat, és mindent meg tudnak jegyezni egy üzletben, két felhasználási esetet is el tudnak végezni a Lowe’s számára. Az egyik, hogy barátságos arccal üdvözlik az embereket. A másik, hogy válaszolnak bármilyen kérdésre azzal kapcsolatban, hogy mi hol van.”
Colleen azt is elmondta, hogy a technológiát hírességek képmására is lehetne használni (szerződés alapján).
A hibrid megoldások csökkentik a hibákat
A SapientX módszerének ereje részben abban rejlik, hogy több stratégiát is kihasznál, ahelyett, hogy csak a gépi tanulásra hagyatkozna (ami a csupasz GPT3 esetében korlátozó tényező lehet).
„A mi technológiánk különböző mesterséges intelligencia technológiák keveréke” – mondta Colleen. „Gondoljunk az AI-ra úgy, mint egy svájci bicskára, ahol minden egyes penge az AI más-más tudományágát képviseli.”
A kirakós játék egy másik darabja az, hogy az ügyfelek egyszerűen erőteljesebben reagálnak a vizuális karakterekre, mint pusztán csak a hangra. „Amikor elkezdtünk ezen dolgozni, akkor tudtuk, hogy az emberek jobban reagálnak a beszédre egy fizikailag, vizuálisan is érzékelhető entitással, mint egy testetlen hanggal. Egyszerűen csak éreztük ezt a zsigereinkben, és tudtuk, hogy sokan ellenezni fogják mindezt. Az elmúlt évtizedben azonban számos alapkutatás kimutatta, hogy a felhasználók elégedettsége és bizalma jelentősen megnövekedett, sok más dolog mellett akár 25 százalékos javulást is elértek ezekben a kategóriákban, ha jó avatárral dolgoztak” – magyarázta Colleen.
A gépi tanulás erősségeinek és gyengeségeinek kiegyensúlyozása olyan eszközökkel, mint a szimbolikus érvelés, táplálja a SapientX hibrid elképzelését. „Ami tehát sokkal pontosabban működik, az a szimbolikus érvelés, ami egyfajta szabályalapú rendszer szteroidokon. Mintázat- és fogalomfelismerést használ a hagyományos szabályalapú rendszerek kiegészítésére, amelyek jelenleg nem divatosak.”
A hibrid megközelítés olyan helyzetekben segít, amikor a gépi tanulás meghibásodik, például amikor a mesterséges intelligencia nem tudja kitalálni a választ egy kérdésre az ismert források alapján (ilyenkor improvizálnia kell). Ez segít a mesterséges intelligenciának az önellenőrzésben sértő tartalmak esetén is, amiben az éretlen gépi tanulási rendszerek nem valami jók.
A felhasználók benyomásai
Amikor megkeresték Dave Lorenzinit, az AWE társalapítóját és a Draw&Code igazgatóját, hogy nyilatkozzon az AI karakterek fogadtatásáról az Augmented World Expón, a következőket mondta: „A SapientX-től származó Zanderhez hasonló, kiválóan elérhető, végtelenül nagy tudású és vizuálisan érdekes virtuális asszisztensek nagyszerű módja a résztvevők tájékoztatásának, bevonásának és szórakoztatásának. Nem mondanám, hogy a virtuális asszisztensek jelenleg jobbak, mint az emberek, de a különbség egyre kisebb. A SapientX Zander asszisztensét használtuk, aki a rendezvényünk minden részletét ismerte, bármilyen kérdésre bármilyen nyelven tudott válaszolni. Szórakoztató volt, miközben informatív, és soha nem tartott szünetet. Egy pont a mesterséges intelligenciának.”
Optimizmus a félelem felett
Miközben a média címlapjai tele vannak a mesterséges intelligenciával kapcsolatos negatív hírekkel, David Colleen úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia (és általában a technológia) az emberiség improvizációs és kreatív megoldási képességének a jele:
„A sajtó általában szeret ijesztő dolgokat mondani a mesterséges intelligenciáról, hogy az emberek félelmét táplálja, mert így jobban el tudja adni az újságokat. De az igazság az, hogy még nagyon messze vagyunk egy olyan rendszertől, amely alapból gonosz lenne és az emberiség elpusztítására törekedne. Még az 1 százaléknak az 1 százaléka sincs még meg. Rengeteg nagyszerű, tehetséges, etikus ember dolgozik ezeken a rendszereken.”
„Láttam egy bemutatót, ahol egy epilepsziás ember járkált és remegett, majd felvett egy mesterséges intelligencia által vezérelt exoskeletont, és képes volt rendezetten járni, mert a mesterséges intelligencia küldte a jeleket az egyenletes járáshoz” – mondta Pete Erickson. „A világban rengeteg probléma és kihívás van; ezeket meg kell oldanunk, és a mesterséges intelligencia segíteni fog nekünk benne. Tehát még ha az üzleten belüli kapacitásról beszélünk is, a legizgalmasabb és valószínűleg legérdekesebb felhasználási eseteket még ki sem fejlesztettük.”
Némethi Botond, Sign&Display magazin
Kövess minket a közösségi oldalainkon is:
Sign&Display Facebook, Sign&Display Instagram, Print&Packtech Facebook, Print&Packtech LinkedIn