Egyedülálló kooperáció során Nigel John Sense kortárs művészt bízta meg a Porsche Australia, hogy egyedi művészeti alkotást készítsen az NFT aukcióra, amellyel a Porsche a 70 éves fennállását ünnepli Ausztráliában. A Grafico csapatát választották, hogy a kétdimenziós remekművet digitálisan nyomtatott fóliává alakítsák, amelyet a legújabb elektromos Taycan Turbóra helyeztek fel – írja cikkében a Digital Image Magazin.
A tervezőcsapat egy szimpla fájlt kapott. A kihívás pedig az volt, hogy a rajzot egy háromdimenziós tárgyhoz, azaz a szóban forgó Porsche Taycanhoz alakítsák. A stáb hosszú órákat töltött annak biztosításával, hogy minden egyes panel zökkenőmentesen illeszkedjen egymáshoz, ugyanis az alkotás minden elemének össze kell fonódnia, hogy a vonalvezetés esztétikus legyen. Damian Corney, a Grafico Group ügyvezető igazgatója arról értesítette az érdeklődőket, hogy még a felniket is becsomagolták.
A Grafico az Avery Dennison fóliáját használta, és HP Latex 800-as nyomtatóval nyomtatta ki a műalkotást.
Az egyedi, grafikával ellátott fóliák nyomtatása és felhelyezése nem olyan egyszerű feladat, mint a sima színes vagy egypaneles fóliák esetében. A folyamat jelentős mennyiségű időt igényel, amelyet a grafikára és a tervezésre fordítanak, biztosítva, hogy a motívumok megfelelően illeszkedjenek egymáshoz. A Grafico csapata fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy a nyomtatott anyagok tökéletesek legyenek. A gondos tervezést és átdolgozást követően az autós csapat vette át a fóliák felhelyezésének műveletét. Néhány elemet újra kellett készíteni a folyamat során, mivel az applikálás során nem voltak elégedettek az igazítással.
A kész fóliának az ügyfél igényei szerint festett kép hatását kellett keltenie, és ez a részlet látható az autó elején és hátulján, ahol az elemek, mint az ecsetvonások, egyenletesen és simán folynak egymásba.
Az aukció bevételét az Australian Centre for Contemporary Art (ACCA) számára ajánlották fel.
Némethi Botond, Sign&Display magazin